اخبار داغ

طرح ملی اطلس زبانی٬ متعلق به میراث فرهنگی یا اساتید دانشگاه؟!

طرح ملی اطلس زبانی٬ متعلق به میراث فرهنگی یا اساتید دانشگاه؟!
براساس اخبار و اطلاعات منتشر شده بانیان اصلی طرح ملی اطلس زبانی استان بوشهر از اساتید مطرح زبان شناسی کشور و استان بوشهر هستند که جهت پیگیری به سازمان های مانند برنامه و بودجه و میراث فرهنگی مراجعه کرد‌اند، اما امروز در خبرها طرح بنام میراث فرهنگی معرفی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ در روزهای گذشته خبری در رسانه های استان منتشر شد که نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی بوشهر چندی پیش (سیزدهم خرداد ماه نود و نه ) در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما و برخی رسانه های دیگر اظهار می کند: طرح ملی اطلس زبانی استان بوشهر برای اولین بار در دست تهیه است و در این طرح ملی تنوعات گویشی روستاهای استان بوشهر بر روی نقشه قابل مشاهده خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

ابراهیمی گفته است: در سال های گذشته مستند سازی گویش ها در حدود ۵۰۰ روستا به صورت مصاحبه با گویش روان محلی بر اساس پرسشنامه اطلس گویش، توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد.

,

بعد از انتشار این مصاحبه برخی رسانه های استان بوشهر در پاسخ نوشتند: بر خلاف گفته های معاون میراث فرهنگی بوشهر این طرح بزرگ علمی و ملی متعلق به دو استاد زبان شناسی دانشگاه های بوشهر بوده که اداره میراث فرهنگی بوشهر این طرح را به سرقت برده است!

,

این رسانه ها حتی ادعا کردند؛ این طرح در دانشگاه‌های خلیج فارس و پیام نور بوشهر ثبت شود و بیش از ۹ استاد دانشگاه و ۸ همکار بین‌المللی از اساتید دانشگاه های آلبرتا ، کارلتون ، بامبرگ ، گوته و کراتس نیز حضور داشته اند.

,

در همین خصوص کارگاه های متعددی با محوریت اساتید دانشگاه خلیج فارس و پیام نور بوشهر برگزار و دانشجویان بسیاری جهت تحقیقات میدانی، توزیع و تکمیل پرسشنامه آموزش دیده‌اند.

,

, ,

براساس اخبار و اطلاعات منتشر شده بانیان اصلی طرح از اساتید مطرح زبان شناسی کشور و استان بوشهر هستند که جهت پیگیری به سازمان های مانند برنامه و بودجه و میراث فرهنگی مراجعه کرد‌اند که امروز طرح در اختیار ابراهیمی معاون میراث فرهنگی قرار گرفته است.

,

مطابق مستندات موجود، تاریخ تصویب این پژوهش ۹۶/۲/۳ با محورهای پژوهشی، مطالعات زبانی و فرهنگی کرانه های خلیج فارس و پردازش زبان در فارسی زبانان است.

,

خبرنگار پایگاه خبری سپاس این موضوع را پیگیری و جهت صحت و سقم این خبر که از آن به عنوان سرقت فرهنگی یاد می شود با مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تماس گرفت.

,

مسئول روابط عمومی میراث خواستار فرصتی برای کسب اطلاع دقیق از جزئیات این خبر شد.

,

روابط عمومی میراث فرهنگی در پاسخ سوال به خبرنگار سپاس اظهار کرد: با مشورت با ابراهیمی معاون میراث فرهنگی، استانداری بوشهر اعلام کرده پاسخ به این خبر را بر عهده دانشگاه خلیج فارس است و از ما خواسته در باره‌ی این موضوع مطلبی در اختیار رسانه‌ها قرار نگیرد.

,

, ,

حال با گذشت چندین روز افکار عمومی منتظر هستند که اصل ماجرا و تایید یا تکذیب آن از دانشگاه خلیج فارس منتشر شود.
انتهای پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه