اخبار داغ

پخش از شبکه سوم سیما؛

روایت صد سال معماری معاصر ایران

روایت صد سال معماری معاصر ایران
مجموعه مستند «چهل گره» در ۱۲ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای روایتی است از فراز و فرودهای یکصد سال تاریخ معماری معاصر ایران که به تهیه کنندگی و کارگردانی برادران ارجمندی از یکشنبه ۱۸ خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه‌ی سوم سیما پخش خواهد شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه مستند «چهل گره» در ۱۲ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای روایتی است از فراز و فرودهای یکصد سال تاریخ معماری معاصر ایران و گمگشتگی انتخاب میان سنت و مدرنیته در قرن چهاردهم معماری ایرانی که به تهیه کنندگی و کارگردانی برادران ارجمندی ساخته شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این مجموعه مستند ۱۲ قسمتی از یکشنبه ۱۸ خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه‌ی سوم سیما پخش خواهد شد. 
,
بر اساس این گزارش، سری مستند «چهل گره» در قسمت‌های ابتدایی به انتهای قاجاریه و تاثیر تجددخواهی بر معماری معاصر می پردازد و سپس روایتی از انتخاب پهلوی میان سنت و مدرنیته را به تصویر می‌کشد. این مستند ترکیبی که از تصاویر تولیدی و آرشیوی بسیار غنی بهره برده، بر اساس مستندات موجود روایت عکس‌های سیاه و سفید تاریخی را بازسازی و مرمت نموده و به صورت رنگی ارایه می دهد. عکسهایی که بسیاری از آن‌ها برای نخستین بار به مخاطبان ارایه می‌شود. 
,
همچنین برای بیان وقایع تاریخ معماری از فیلم‌های نابی استفاده شده که نخستین بار است در قاب تلویزیون به نمایش در می‌آید. 
,
این مستند هر چه به قسمتهای آخر و سالهای اخیر نزدیک می‌شود بیشتر از تصاویر تولیدی از بناهای تاریخ معاصر بهره می‌برد، تصاویر هوایی و زمینی که صرفا برای این مستند تولید شده است؛ تا ماموریت خود را برای روایت یکصد سال تاریخ معماری معاصر از سال ۱۲۹۷ تا ۱۳۹۸ به درستی به ثمر برساند. 
,
گفتار متن آن به قلم ابراهیم ارجمندی و با همکاری پژوهشی حدیث عرفانیان و فاطمه توفیقی نوشته شده و تدوین این سری مستند توسط کمیل ارجمندی و گرافیک مریم روزبهانی صورت گرفته است. 
,
به گفته‌ی تهیه کننده‌ی مستند ؛ این مجموعه در حال ترجمه به زبان انگلیسی و آماده شدن برای پخش از شبکه پرس‌تی‌وی برای مخاطبان انگلیسی زبان می‌باشد و پس از اتمام پخش از شبکه سوم سیما و شبکه‌ی مستند، به آنتن پرس‌تی‌وی هم می‌رود. 
,
گروه مستند مرکز رسانه‌ای بسیج صدا و سیما تولید این مستند ارزشمند را برای تاریخ معماری معاصر کشور انجام داده است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه