اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

آغاز برداشت گندم از مزارع خراسان‌جنوبی/ پیش‌بینی برداشت 65 هزار تن گندم

آغاز برداشت گندم از مزارع خراسان‌جنوبی/ پیش‌بینی برداشت 65 هزار تن گندم
حسینی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 65 هزار تن گندم از اراضی سطح زیر کشت استان خراسان‌جنوبی برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجتبی حسینی مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، سطح زیر کشت گندم در خراسان‌جنوبی را 18 هزار و 60 هکتار عنوان کرد و گفت: این سطح زیر کشت حدود 97 درصد سطح زیر کشت سال گذشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی با بیان این‌که قیمت پایه گندم در سال زراعی جاری 2500 تومان اعلام شده است،افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 65 هزار تن گندم از سطح زیر کشت استان برداشت شود.
,
 
,
حسینی با بیان این‌که در سال گذشته مطالبات گندم کاران از طریق خرید تضمینی به طور کامل پرداخت شده، عنوان کرد: در استان 18 مرکز خرید تضمینی گندم فعال است که 3 مرکز مربوط به اداره غله و دان استان و 15 مرکز زیر نظر تعاون روستایی استان فعالیت دارند.
,
 
,
وی با بیان این‌که بیشترین سطح زیرکشت گندم در خراسان جنوبی با 3 هزار و 190 هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد گفت: نارین، ارگ، افق، بم، سیستان و روشن از جمله ارقام کشت شده گندم در استان است.
,
 
,
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته از 18 هزار و 170 هکتار سطح زیرکشت گندم در خراسان‌جنوبی 62 هزار و 50 تن گندم برداشت شد که از این میزان 12 هزار و 800 تن گندم از کشاورزان خریداری شد.  
,
 
,
وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به نزولات جوی 21 هزار و 747 هکتار از اراضی آبی و دیم خراسان‌جنوبی زیر کشت گندم و جو است.
,
 
,
حسینی اظهار داشت: در بخش دیم محصولات کشاورزی زراعی شامل گندم و جو با توجه به نزولات جوی امسال 3 هزار و 687 هکتار کشت شده است.
,
 
,
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: برداشت گندم در خراسان‌جنوبی از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا انتهای تیر ادامه دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه