اخبار داغ

جوکار در گفتگو با دانا؛

تجربه تلخ مذاکره باید راهنمای سیاست خارجی کشور باشد/ دولتمردان با دیپلماسی فعال اقتصاد کشور را بازسازی کنند

تجربه تلخ مذاکره باید راهنمای سیاست خارجی کشور باشد/ دولتمردان با دیپلماسی فعال اقتصاد کشور را بازسازی کنند
نماینده مردم یزد در مجلس به توییت برخی از مسئولین که ارسال پالس مذاکره است اشاره کرد و گفت: آنقدر آش مذاکره شور شده است که با توییت بازی نمی شود روند مذاکره با شیطان بزرگ را در کشور عادی سازی کرد.
[

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص توییت برخی از سیاسیون و دولتمردان که به نوعی ارسال پالس مذاکره است، اظهار داشت: آنقدر آش مذاکره شور شده است که با توییت بازی نمی شود روند مذاکره با شیطان بزرگ را در کشور عادی سازی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که خسران مذاکره با آمریکا از ذهن مردم پاک نخواهد شد، افزود: خسارت و آسیب‌هایی که مذاکره به کشور، منافع ملی و مردم وارد کرد بیشتر از آن است که برخی سیاسیون بخواهند با چند توییت آن را از ذهن مردم پاک کنند. در واقع این افراد این توانایی و ظرفیت را نخواهند داشت.

,

نماینده مردم یزد در مجلس خاطر نشان کرد: قدر مسلم آن چه که حائز اهمیت است باید بر اساس واقعیت‌ها تصمیم گرفت. امروز دشمن در صدد این است که مجدداً امتیازاتی از ایران بگیرد و در قبال آن هیچ چیزی ندهد.

,

تجربه تلخ مذاکره باید راهنمای سیاست خارجی کشور باشد

, تجربه تلخ مذاکره باید راهنمای سیاست خارجی کشور باشد, تجربه تلخ مذاکره باید راهنمای سیاست خارجی کشور باشد,

جوکار با اشاره به این که تجربیات تلخی از مذاکره در سال‌های اخیر داشتیم، گفت: در سال‌های اخیر تجربیات تلخ زیادی تحمیل کشورمان شد؛ این تجربه باید امروز دستور راهنمای ما در حوزه سیاست خارجی باشد. دولتمردان به جای توجه کردن به برخی از پالس‌ها چه تهدید و چه تمجیدی که از سوی کاخ سفید صادر می‌شود، باید به همسایگان، کشورهای دوست و همپیمان توجه کنند و بتوانند با دیپلماسی فعال این کشورها را پای کار بیاورند و در یک تعامل جدی بتوانند اقتصاد کشور را بازسازی و تقویت کنند.

,

وی در پاسخ به این سوال که "با توجه به این که دولت در سال آخر عمر خود به سر می‌برد، اولویت اصلی دولت باید چه باشد؟" گفت: در پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس به نمایندگان آمده است که دو موضوع اقتصاد و فرهنگ باید در اولویت مجلس باشد. این دو مسئله مغفول مانده است و باید اولویت اصلی دولت باشد.

, "با توجه به این که دولت در سال آخر عمر خود به سر می‌برد، اولویت اصلی دولت باید چه باشد؟", "با توجه به این که دولت در سال آخر عمر خود به سر می‌برد، اولویت اصلی دولت باید چه باشد؟",

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: در بحث اقتصاد، معیشت مردم، کاهش ارزش پول کشور، تورم‌ها و مسکن مشکلات زیادی بر سر راه مردم بوجود آمد و مردم با سختی زیادی مواجه شدند. این مسئله باید اولویت اول مجلس و دولت باشد. مجلس وظیفه دارد دولت را در این راستا فعال کند که یک اقدامات مثبت و اساسی برای نجات اقتصاد کشور انجام دهد.

,

در مذاکره هیچ چیز غیر از ضرر و زیان در عرصه‌های مختلف نیست

, در مذاکره هیچ چیز غیر از ضرر و زیان در عرصه‌های مختلف نیست, در مذاکره هیچ چیز غیر از ضرر و زیان در عرصه‌های مختلف نیست,

جوکار در پاسخ به این پرسش که "دلیل اصرار برخی برای مذاکره با آمریکا چیست؟" بیان داشت: این تفکر به برخی مسئولین و فرهنگ خاصی که یک عده در داخل کشور دارند بر می‌گردد؛ هرچند ضررها و آسیب‌هایی می‌بینند اما باز هم چشمانشان را می‌بندند و اقدامات و رفتارهای کورکورانه صورت می‌دهند، در صورتی که در مذاکره هیچ چیز غیر از ضرر و زیان در عرصه‌های مختلف نیست؛ چرا که در بحث هسته‌ای توانمندی خود را از دست دادیم اما در کنار آن به هیچ چیز دست پیدا نکردیم بلکه شرایط برای ما سخت‌تر هم شد.

, "دلیل اصرار برخی برای مذاکره با آمریکا چیست؟", "دلیل اصرار برخی برای مذاکره با آمریکا چیست؟",

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه