اخبار داغ

وزیر بهداشت و درمان خبر داد؛

۸۰۰۰ تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه می‌شود/ صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون یورویی در ارز دارویی کشور

۸۰۰۰ تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه می‌شود/ صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون یورویی در ارز دارویی کشور
نمکی حمایت از تولید داخل و پیشگیری از واردات بی‌رویه دارو و فرآورده‌هایی را اولویت وزارت بهداشت دانست و گفت: در همین راستا سال گذشته توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارویی کشور صرفه‌جویی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی امروز در افتتاح فاز نخست اولین شهرک تولید مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن در اراک که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز در اوج مبارزه با کرونا شاهد افتتاح اولین و بزرگترین کارخانه مواد اولیه دارویی کشور در سال جهش تولید هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

نمکی با اشاره به اینکه با تمام مشکلات موفق شدیم در سال گذشته ۶۰۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی اضافه کردیم و در کمتر از یک ماه ۱۰۰۰ تخت ICU برای بیماران نیازمند ICU با تجهیزات ساخت داخل کشور ایجاد کنیم اظهار کرد: امسال هم حدود ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی، ۴۴ بیمارستان جدید را راه اندازی خواهیم کرد.

, ICU, ICU,

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته به دنیا نشان دادیم که ما هم کرونا را مهار کردیم و هم توانستیم‌ تولیدمان را داشته باشیم و هم محصولات تولیدی را صادر کنیم.

,

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از آرزوهای قدیمی‌ام این بود که بتوانیم به عنوان یک تولید کننده مواد اولیه دارویی مطرح باشیم افزود: آرزویم بود از مواد اولیه پتروشیمی خودمان به عنوان یک پیش‌ساز به خیلی از فرمول‌های مواد اولیه دارویی برسیم.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در شرکت کیمیاگران از یکی دو حلقه قبل از این فرایندها، کار را آغاز کرده و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

,

نمکی حمایت از تولید داخل و پیشگیری از واردات بی‌رویه دارو و فرآورده‌هایی را اولویت وزارت بهداشت دانست و ادامه داد:  در همین راستا سال گذشته توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو در ارز دارویی کشور صرفه‌جویی کنیم.

,

وی گفت: بر این اساس ما توانستیم با تکیه به صنعتگران و تولید کندگان داخلی، واردات محصولات دارای مشابه داخلی را به میزان ۲۵ درصد کم و تولید داخل را ۳۰ درصد افزایش دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه