اخبار داغ

زمان بازگشایی خوابگاه‌ها مشخص شد

زمان بازگشایی خوابگاه‌ها مشخص شد
رییس دانشگاه شریف از آغاز بازگشایی خوابگاه های دانشجویی از اواخر مهر ماه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ترم آینده دانشجویان جدیدالورود از اوایل آبان ماه آغاز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس دانشگاه شریف از آغاز بازگشایی خوابگاه های دانشجویی از اواخر مهر ماه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ترم آینده دانشجویان جدیدالورود از اوایل آبان ماه آغاز شود.

دکتر محمود فتوحی با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح برنامه های آموزشی و دانشجویی این دانشگاه در دوران کرونا پرداخت و گفت: برخی اساتید این تصور را داشتند که دانشگاه ها بعد از عید باز می شوند و می‌توانند عقب ماندگی را جبران کنند اما وقتی متوجه شدند ممکن است مشکل ادامه پیدا کند، حتی برخی در نوروز هم کلاس مجازی دایر کردند به گونه ای که در فروردین ماه آموزش مجازی ۷۰ درصد دروس شروع شده بود. وی در ادامه با اشاره به رضایت ۷۵ درصدی دانشجویان از آموزش مجاری در دانشگاه شریف تاکیدکرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد دروس نظری این دانشگاه بر پایه مجازی آنلاین ارائه شده است.

رییس دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: برای دریافت بازخورد از دانشجویان در خصوص آموزش مجازی تحقیقی انجام دادی و حدود ۴۰ درصد دانشجویان در این پرسشنامه شرکت کردند و سئوالات مطرح شده درباره کیفیت، برگزاری به موقع، توفیق استاد در انتقال مطلب و غیره بود به طور میانگین ۷۵ درصد آنها از آموزش مجازی رضایت داشتند.

فتوحی به برنامه دانشگاه شریف در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم اشاره کرد و گفت:آنچه بسیار اهمیت دارد، سلامت دانشجویان است؛ نزدیک به ۴۰۰۰ دانشجوی خوابگاهی در این دانشگاه وجود دارد و عمدتا خوابگاه ها استاندارد لازم را ندارند و تعداد دانشجویان در یک اتاق زیاد است.

وی با بیان اینکه امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه شریف مجازی برگزار می شود، افزود: یکسری تصمیمات دانشگاه در این ستاد اتخاذ و سپس چکش کاری شد. در نهایت اعلام کردیم که تمامی امتحانات در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا به صورت مجازی برگزار می‌شود چرا که امکان بازگشایی خوابگاه‌ها را در این مقاطع نداشتیم.

رییس دانشگاه شریف تاکید کرد: باید اطمینان حاصل شود که بازگشایی خوابگاه ها مشکلی ایجاد نمی کند. فعلا برنامه ما این است که خوابگاه ها اواخر مهرماه بازگشایی شود، در غیر این صورت آمادگی داریم که دروس ترم آینده هم مجازی ارائه شود با توجه به اینکه نتایج کنکور تا ۲۰ مهرماه اعلام می‌شود بنابراین برای ثبت نام ها، عملا یک ماه از سال را از دست داده ایم.

فتوحی تاکید کرد: اگر پاییز با شیوع جدی بیماری روبرو شویم پیش بینی کردیم که اگر دانشجویان جدید بخواهند از اول آبان وارد شوند، ترم به صورت فشرده با تعداد واحد کمتر برای آن ها برگزار شود و شروع ترم دکترا را اول بهمن انجام دهیم. دانشجویان فعلی نیز شروع ترمشان همان اول مهر خواهد بود.

رئیس دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: اساتید ما نوآوری هایی در راستای برگزاری امتحانات هم داشته اند و باید به دانشجو اعتماد کنیم و تلاش کنیم اعتمادسازی به یک فرهنگ تبدیل شود؛ ضمن اینکه باید مراقبت لازم وجود داشته باشد؛ یکی از مواردی که به آن فکر می کنیم این است که برای برگزاری امتحان مجازی کلاس های بزرگ را به چند کلاس کوچک تقسیم کنیم و اساتید با دانشجوها در ارتباط باشد و مراقب باشند امتحان از کیفیت لازم برخوردار باشد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه