اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا هر روز بیشتر به افول نزدیک می شود

آمریکا هر روز بیشتر به افول نزدیک می شود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا هر روز بیشتر به افول نزدیک می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، " قدرت اله نیاصادق" مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت:موضوع افول آمریکا پدیده ای است که امروزه با آن مواجه هستیم ودر زمینه های مختلفی نشان داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد:یکی از جنبه های افول آمریکا نژاد پرستی است که امروز با قتل با سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آن را مشاهده کردیم وخشم مردم دنیا را برانگیخته است. ولی نژاد پرستی در آمریکا ریشه در تاریخ دارد وچیز جدیدی نیست.

,

نیاصادق در ادامه گفت:بعد از ممنوعیت برده داری در آمریکا و آزادی سیاهان ، سرمایه داران با کمبود نیروی کار مواجه شدند که با استفاده از قوانین شیوه نوین برداری را با استفاده از بهانه های مختلف برای زندانی کردن سیاهان بنا نهادندوآن ها را به کار اجباری مجبورکردند که امروز هم در آمریکا قوانین برای سیاهان سخت گیرانه وبرای سفید پوستان آسان است.

,

وی یادآور شد: متاسفانه نژاد پرستی از گذشته تاکنون در آمریکا متوقف نشده و اقشار مرفه جامعه که نژاد پرست هستند هنوز هم سیاهان را انسان کامل ندانسته ودر فکر به اسارت درآوردن آنان و کار اجباری هستند که این موضوع باعث شده تا عموم مردم در مقابل آن موضع بگیرندوخواهان برچیده شدن چنین سیستمی باشند.

,

تحلیلگرمسائل سیاسی خاطرنشان کرد:تظاهراتی که امروز در آمریکا وجود دارد وخشونتی که پلیس برای عموم مردم استفاده می کندهمانند زمانی است که نظامیان آمریکایی در کشورهای مختلف به طرز وحشیانه ای با مردم برخورد می کرد.

,

نیاصادق بیان داشت:در اثر اقداماتی که رئیس جمهورآمریکا انجام داده این کشور دیگر برای هیچ کشوری حتی کشورهای اروپایی قابل اعتماد نیست وهمه می دانند که آمریکا واقعا به هیچ پیمانی وفادار نیست وفقط به دنبال منافع خودش است که این مورد نفرت کشورها از آمریکا را بیشتر کرده است.

,

وی عنوان کرد:پرتاب ماهواره نظامی ، ارسال پنج کشتی به ونزوئلا، حمله به عین الاسد و مواردی از این قبیل اقداماتی هستند که جمهوری اسلامی ایران، هیمنه آمریکا را در هم شکسته وقاطعانه در مقابل آن ایستاده است واین به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره عملکرد نامناسب دولتمردان آمریکا در مهار ویروس کرونا گفت:ویروس کرونا ضعف نظام پزشکی آمریکا وعدم توانایی درمهار ویروس کرونا برخلاف آن چه که ادعا می کنند را به خوبی نشان دادوهمین ضعف در اقتصاد آمریکا وجود دارد که آسیب پذیر بوده و رقیبان بازارهای جهانی را بیشتر در دست می گیرند.

,

نیاصادق در ادامه گفت: از لحاظ مناسبات سیاسی هم آمریکا به علت عملکرد نامناسب رئیس جمهورش در انزوا قرار داشته که این مورد را هم می توان از جنبه های افول آمریکا دانست.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: پیش بینی ها رهبر انقلاب در خصوص افول آمریکا هر روز بیشتر نمایان شده واین کشوردر جنبه های مختلف روبه زوال است که عملکرد نامناسب دولتمردان آمریکایی مهر تاییدی برآن است.
 
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه