اخبار داغ

دادستان کرمانشاه:

۱۰۰هکتار از اراضی کرمانشاه طی ۲ ماه به ویلا و باغ تبدیل شد

۱۰۰هکتار از اراضی کرمانشاه طی ۲ ماه به ویلا و باغ تبدیل شد
شهرام کرمی گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان طی ۲ ماهه گذشته به ویلا و باغ تبدیل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، شهرام کرمی با تاکید بر ورود جدی تر دستگاه‌های متولی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار داشت: متأسفانه تصور غلطی بین دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی وجود دارد که در برخورد با چنین تغییر کاربری‌هایی دادسرا باید پیشران آنها باشد.

وی افزود: دستگاه‌ها مکلفند در این زمینه وظیفه قانونی خود را انجام دهند و در قانون صریحاً عنوان شده این اختیار را دارند که برخورد داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بیان داشت: اگر هم در راستای اجرای این وظیفه قانونی، حمایت قضائی لازم باشد، از آنها حمایت‌های کافی را خواهیم داشت.

این مسئول عنوان کرد: طی دو ماهه گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه به باغ و ویلا تبدیل شده‌اند که با ورود جهاد کشاورزی ۴۵۰ فقره ساخت و ساز انجام شده در این ۱۰۰ هکتار تخریب شدند.

کرمی افزود: در برخوردی که جهاد کشاورزی با متخلفین داشت، عده‌ای از آنها معترض شدند و در رابطه ما حمایت‌های کافی را از این دستگاه داشتیم و اگر هم جرمی اتفاق افتاده بود، دادسرا آن را پیگیری کرد.

وی عنوان کرد: در بحث حادثه شهرک فدک هرچند که سو مدیریت اجراییات را شاهد بودیم و این پرونده در جای خود رسیدگی می‌شود، اما نباید مانع اجرای وظایف دستگاه‌های متولی شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های متولی در این حوزه با قاطعیت پیش بروند و دستگاه قضائی هم حامی آنها خواهد بود.

وی در ادامه به مسدود کردن ۶۵ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال هم اشاره کرد و گفت: در بحث مجوز گلخانه‌ها هم باید ببینیم طی پنج سال اخیر چه تعداد مجوز صادر شده و چه تعداد از آنها اکنون فعال هستند، چراکه بسیاری از این مجوزها در زمین‌های با ارزش تجاری بالا گرفته می‌شوند، در حالی که یک بادمجان هم از آن بیرون نمی‌آید و ساخت و سازهای دیگری در آن انجام می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه