اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

برجام تجربه عینی اعتماد به آمریکا است/ مذاکره با قاتل شهید سردار سلیمانی هیچ توجیهی ندارد

برجام تجربه عینی اعتماد به آمریکا است/ مذاکره با قاتل شهید سردار سلیمانی هیچ توجیهی ندارد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: تجربه‌ای که ایران در برجام به دست آورد و امتیازاتی که به امریکا داد و آن‌ها در مقابل، امتیازی به ما ندادند؛ عدم اعتماد و دست ندادن با امریکا را بر همه ثابت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد امیدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین، با اشاره به موج جدیدی از زمزمه‌های مذاکره امریکا و ایران اظهار کرد: تبادل زندانی یک امر طبیعی در فضای دیپلماتیک است و در بین همه کشورهای دنیا مرسوم است و دلیلی بر مطرح کردن مسئله مذاکره نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: ترامپ به دنبال یک برگ برنده‌ای است چراکه طبق نظرسنجی‌ها، محبوبیت او برای انتخابات رو به افول است؛ بحث عملکرد ضعیف در ماجرای کرونا و مسائل تبعیض نژادی و خروج مردم امریکا نیز پرونده سنگینی را برای ترامپ ایجاد کرده که رای او را کاهش می‌دهد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه احتمال باخت ترامپ در انتخابات وجود دارد، گفت: رئیس جمهور امریکا به دنبال روزنه‌ای است تا تبلیغات کند و برای همین یک دوره مسائل کره شمالی را پیش گرفته بود، اما اکنون کره شمالی هم به امریکایی‌ها باج نمی‌دهد چراکه امریکا بر هیچکدام از تعهداتش پایبند نمی‌ماند.

,

امیدی ادامه داد: اکنون هم تبلیغاتی را در مورد مذاکره با ایران به راه‌ انداخته و اذعان می‌کنند که ایران را بدون جنگ به تسلیم وادار کردیم، درحالی که اینگونه نیست و شاهد هستیم که ایران به راحتی از حیاط خلوت امریکا عبور می‌کند و پنج کشتی حامل فرآورده‌های نفتی را به ونزوئلا تحویل می‌دهد که این اقتدار به برکت جبهه مقاومت است.

,

تحریم‌ها با مقاومت و جهش تولید لغو خواهد شد

, تحریم‌ها با مقاومت و جهش تولید لغو خواهد شد,

وی تصریح کرد: متاسفانه در داخل هم جریانی داریم که نه تنها غرب‌گرا بلکه غرب‌پرست است و این مسئله از نهضت مشروطه با ظهور تقی‌زاده‌ها تاکنون وجود داشته و این جریان نه به صراحت اما تلویحا در رسانه‌های خود، بحث مذاکره و اعتماد به امریکا را مطرح می‌کند، اما چنین چیزی وجود ندارد و راه به جایی نخواهند برد.

,

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: تجربه‌ای که ایران در برجام به دست آورد و امتیازاتی به امریکا داد و آن‌ها در مقابل، امتیازی به ما ندادند؛ عدم اعتماد و دست ندادن با امریکا را بر همه ثابت کرد.

,

امیدی بیان کرد: امریکای رو به افول مانند اسب باخته‌ای است که روی آن شرط‌‌بندی نمی‌کنند و هرگز مذاکره نخواهد شد؛ البته همیشه تعدادی نفوذی در دولت وجود دارد که رهبر انقلاب فرمودند باید برای مبارزه با نفوذ، جهاد کبیر را در پیش گرفت.

,

وی تاکید کرد: ما هیچگاه با قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مذاکره نمی‌کنیم و دولتمردان بدانند که تحریم‌ها با مقاومت و جهش تولید لغو خواهد شد؛ هرچه مذاکره و عقب نشینی کنیم دشمن جلوتر می‌آید و ماهیت و فلسفه امریکا هم اینگونه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه