اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

برگزاری مراسم در تالارها ممنوع است/ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

برگزاری مراسم در تالارها ممنوع است/ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند
دهقانی گفت: برگزاری مراسم در تالارها کماکان ممنوع است و تالارها فقط اجازه دارند با 50 درصد ظرفیت میزبان صرف غذا برای مهمانان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی دو پیک را پشت سر گذاشته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با بیان این‌که از ابتدای فروردین ماه شاهد روند ثابت کاهش ابتلا به کرونا در استان بودیم، افزود: متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد روند افزایشی مبتلایان در استان هستیم.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بیشتر افرادی که جدید شناسایی شدند افراد سرپایی هستند که با بیماران ارتباط دارند.
,
 
,
دهقانی با تاکید بر این‌که مردم باید مانند آغاز شیوع کرونا نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، عنوان کرد: متاسفانه شاهد عدم رعایت نکات بهداشتی در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت هستیم و لازم است مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.
,
 
,
به کرونا حساس باشیم
, به کرونا حساس باشیم, به کرونا حساس باشیم,
 
,
وی تاکید کرد: مردم از سفرها و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و نسبت به ویروس کرونا مانند قبل حساس باشند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کرونا بیماری نیست که به زودی ریشه کن شود و مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی باید با کرونا زندگی کنند.
,
 
,
دهقانی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری در بحث مقابله با کرونا، بیان کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن استان خراسان‌جنوبی در بحث مقابله با کرونا افتخار آمیز بود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: استان‌هایی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا شرایط خوبی داشتند در حال حاضر شرایط حادی دارند و گرما روی این ویروس تاثیری ندارد.
,
 
,
برگزاری مراسم در تالارها کماکان ممنوع
, برگزاری مراسم در تالارها کماکان ممنوع, برگزاری مراسم در تالارها کماکان ممنوع,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: برگزاری مراسم در تالارها کماکان ممنوع است و فقط تالارها اجازه دارند با 50 درصد ظرفیت میزبان صرف غذا برای مهمانان باشند.
,
 
,
دهقانی با بیان این‌که طی هفته‌های گذشته مراسمات عروسی و ترحیم در حال برگزاری است، افزود: نظارت‌ها بر برگزاری جلسات افزایش یافته و با همکاری نیروی انتظامی و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی تالارها، سالن‌ها و مراکز برگزاری جلسات رصد خواهد شد و مراکزی که تخلف کنند پلمپ می‌شود.
,
 
,
علائم جدید کرونا چیست؟
, علائم جدید کرونا چیست؟, علائم جدید کرونا چیست؟,
 
,
وی در مورد علائم جدید بیماری کرونا، اظهار کرد: بدن درد، سردرد، اختلال در حس بویایی و چشایی، سکته مغزی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ نیز از علائم جدید شناسایی شده برای کرونا است.
,
 
,
وضعیت کدام شهرها قرمز و سفید است؟
, وضعیت کدام شهرها قرمز و سفید است؟, وضعیت کدام شهرها قرمز و سفید است؟,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهرهای بیرجند و نهبندان در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط در شهرهای فردوس، بشرویه و سرایان سفید است و این وضعیت احتمال دارد طی روزهای آینده با شناسایی نمونه‌های جدید یا عدم شناسایی تغییر پیدا کند.
,
 
,
دهقانی در مورد احتمال ابتلای مجدد مبتلایان به کرونا، بیان کرد: احتمال این‌که فرد مبتلا در همان سال به کرونا مبتلا شود بسیار کم است اما احتمال این‌که فرد در سال بعد به کرونا مبتلا شود وجود دارد چراکه ویروس جهش پیدا کرده و احتمال ابتلای مجدد وجود دارد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: زمان مشخصی برای اتمام ویروس کرونا وجود ندارد.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد توزیع پاداش یا ارائه تسهیلات به کادر درمان استان، اظهار کرد: تا کنون هیچ تسهیلاتی به کادر درمان استان داده نشده است و فقط مبلغی به عنوان پاداش برای پرسنلی که به طور مستقیم به بیماران کرونایی در ارتباط بودند داده شده است.
,
 
,
حقوق معوقه نداریم
, حقوق معوقه نداریم, حقوق معوقه نداریم,
 
,
 
,
دهقانی در پاسخ به سوال خبرنگار خاورستان در خصوص تاخیر یا عدم پرداخت حقوق نیروهای شرکتی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند، بیان کرد: تاخیر در پرداخت‌ها وجود داشته اما عدم پرداختی نداشتیم و حقوق نیروهای رسمی، پیمانی و شرکتی بیمارستان که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی هستند پرداخت شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که حقوق معوقه نداریم، افزود: احتمال دارد برخی از نیروهای شرکتی که در آشپزخانه‌های بیمارستان‌ها کار می‌کنند دارای حقوق معوقه باشند اما در مورد سایر پرسنل حقوق معوقه نداریم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه