اخبار داغ

رئیس پلیس راهور کرمانشاه عنوان کرد؛

کاهش ۶۹ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در کرمانشاه

کاهش ۶۹ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در کرمانشاه
سرهنگ فضل الله شیری گفت: تصادفات فوتی و جرحی در استان طی ۲ ماه ابتدای امسال ۶۹ درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ فضل الله شیری در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با اشاره به کنترل تصادفات درون شهری اظهار داشت: در ۲ ماه ابتدای امسال ۶۹ درصد تصادف فوتی و جرحی در استان کاهش داشته است.

 
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: در این مدت تصادفات فوتی نیز ۳۶ درصد کاهش نسبت به مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

سرهنگ شیری خاطر نشان کرد: براساس آمارها، بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مجاز و صحبت با موبایل بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات با ۸۱ درصد مربوط به خودروی سواری است، گفت: تصادفات ساختگی و جعلی نیز طی دو ماه نخست امسال ۴۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اعلام اعمال «طرح برخورد با خودروهای هنجارشکن و رانندگان متخلف حرفه ای» افزود: این طرح در استان و در تمام حوزه‌های انتظامی، ترافیکی درون شهری و برون شهری در حال اجراست.

وی گفت: در این طرح خودروهایی که با انجام حرکات نمایشی از جمله پخش صداهای ناهنجار، صدای اگزوز، و تخلفات حادثه‌ساز موجب مزاحمت برای دیگر شهروندان می‌شوند، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت و با خاطیان برخورد می‌شود.

سرهنگ‌شیری اظهار داشت: به موجب این طرح پلیس می‌تواند با صاحبان خودروهای شیشه دودی، لامپ‌های زنون دار، تغییر در ارتفاع خودرو و دوردور کردن به شدت برخورد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در ۲ ماهه اول سالجاری در اعمال قانون در خصوص بحث اگزوز ۲۸ درصد، پخش صداهای ناهنجار ۱۹ درصد، شیشه دودی ۸۹ درصد و حرکات مارپیچ و خطر ناک ۸۳ درصد افزایش عملکرد را شاهد بودیم.

سرهنگ شیری با اشاره به اینکه طی ۲ ماه نخست امسال در مجموع در برخورد با تخلفات حادثه ساز ۸ درصد افزایش عملکرد داریم، گفت: در این مدت خودروهای توقیف شده مرتبط با ناهنجاری اجتماعی که اعمال قانون شده‌اند ۴۷ درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل دارد.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه با اعلام اینکه صدور برگ جریمه برای موتورسواران نیز افزایش داشته است، عنوان کرد: در این خصوص موتور سیکلت های توقیف شده نسبت به مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در دو ماه گذشته بالغ بر ۶ هزار و ۴۱۷ مورد تخلفات مرتبط با ناهنجاری اجتماعی از جمله، لایی کشی، نوشتار، ایجاد مزاحمت، پرده، پوشش نامناسب و حرکات مارپیچ ثبت شده است که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و طی آن ۳۶۱ دستگاه خودرو توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه ضمن اشاره به خدمات ارائه شده از جمله تعویض پلاک، صدور گواهینامه، مهندسی ترافیک و رسیدگی به اعتراضات جریمه‌ها، تصریح کرد: پلیس در مسیر ارتقا و افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و با مخلان نظم و امنیت برابر قانون رفتار می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه