اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان مطرح کرد؛

تردد گردشگران از مسیر سیرجان دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا/ قطع زنجیره انتقال ویروس با عدم حضور در تجمعات

تردد گردشگران از مسیر سیرجان دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا/ قطع زنجیره انتقال ویروس با عدم حضور در تجمعات
موقری گفت: متاسفانه در شهرستان سیرجان در حال حاضر به دلایلی از جمله رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و اینکه  این شهرستان در مسیر برخی از شهرهای زیارتی و گردشگری قرار دارد اخیرا موجب شده که روند این ویروس افزایش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد موقری معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سیرجان در گفتگو با راه آرمان، در رابطه با اینکه اخیرا تعداد مبتلایان به کووید 19 در این شهرستان اظهار کرد: در بیماری های واگیردار این مورد وجود دارد گاهی اوقات با افزایش و گاهی با کاهش روند اپیدمی روبرو هستیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : متاسفانه در شهرستان سیرجان در حال حاضر به دلایلی از جمله رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و اینکه  این شهرستان در مسیر برخی از شهرهای زیارتی و گردشگری قرار دارد اخیرا موجب شده که روند این ویروس افزایش پیدا کند.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سیرجان افزود: با نمونه گیری و تست کرونایی که روزانه انجام می شود باید گفت مبتلایان به کووید 19 نیز افزایش یافته است.

,

موقری، دلیل افزایش تعداد مبتلایان را  مسافرت به شهرستان بندر عباس  عنوان کرد.

,

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مردم می گویند ویروس کرونا اصلا وجود ندارد و دروغ است، و برخی هم بر این عقیده هستند که این بیماری همانند آنفولانزا است و بالاخره باید به آن مبتلا شویم و چه خوب است که زودتر انجام شود، گفت: زیرا دوره ویروس طولانی شده و مردم نیز خسته شده اند، اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن، عدم مراجعه برای خریدهای غیرضرور و جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری می تواند  وضعیت کرونا در کشور و علی الخصوص در استان کرمان را بهتر کند.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان اذعان کرد: وقتی زنجیره انتقال که همان برگزاری مراسم های  عروسی،  عزا و تجمعات در بانک ها و اماکن عمومی قطع نشود گسترش این ویروس همچنان ادامه خواهد داشت.

,

موقری، تعداد بیماران مبتلا از ابتدای ورود کووید 19، 209 مورد مثبت قطعی و سه مورد فوتی، و آمار بهبود یافته ها را بیش از 70 نفر اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه