اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل:

توصیه های بهداشتی هنگام مراقبت از بیمار کرونایی در منزل جدی گرفته شود

توصیه های بهداشتی هنگام مراقبت از بیمار کرونایی در منزل جدی گرفته شود
جواد اکبری زاده گفت: توصیه های بهداشتی هنگام مراقبت از بیمار کرونایی در منزل باعث خواهد شد تا سایر اعضا به این ویروس مبتلا نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه و علوم پزشکی زابل در گفت و گو با عصرهامون گفت: در صورتی که شهروندان بیمار کرونایی را در منزل تحت درمان قرار داده اند باید نکات مهمی را رعایت کنند.

وی افزود: در ابتدا باید بیمار در یک اتاق دارای تهویه مناسب قرار داده شود و حرکت او در فضای منزل به طور کامل محدود شود.

اکبری زاده بیان داشت: از تهویه هوای فضاهای مشترک باید به طور کامل اطمینان داشت و اعضای خانواده باید در اتاق دیگری بمانند یا در صورت عدم امکان، فاصله حداقل یک متر از فرد بیمار را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: شستشوی دست را بعد از هر نوع تماس با بیماران یا محیط نزدیک آنها انجامشود و تعداد مراقبان باید به حداقل برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: تا زمانی که بیمار به طور کامل بهبود یافته و علائمی نداشته باشد، نباید به ملاقات کنندگان اجازه عیادت داده شود.

وی افزود: برای محدود کردن انتشار ترشحات تنفسی، باید حتما از ماسک استفاده شود و مراقبین باید هنگام قرار گرفتن در اتاق بیمار، ماسک پزشکی مناسبی داشته باشند که دهان و بینی آنها را بپوشاند.

اکبری زاده گفت:اگر ماسک با ترشحات خیس یا کثیف شود، باید بلافاصله با ماسک تمیز و خشک جدید جایگزین شود همچنین از تماس مستقیم با مایعات بدن، به خصوص ترشحات دهان و مدفوع خودداری کنند.

وی ادامه داد:شست و شوی دست را قبل و بعد از دور انداختن دستکش و ماسک انجام بدهند و از ماسک یا دستکش مجددا استفاده  نشود.

اکبری زاده گفت: برای بیمار از ملحفه کتانی و ظروف مخصوص غذا استفاده بکندد و همهم است که بدانند این موارد پس از استفاده باید با صابون و آب تمیز شوند.

وی تصریح کرد:حداقل یکبار در روز سطوح حمام و توالت را با مواد ضدعفونی کننده مناسب تمیز و ضد عفونی کنند و تا حد امکان از حمام جداگانه برای بیماران استفاده شود، همچنین لباس ها، ملحفه ها و حوله های حمام بیمار را تمیز کرده و کاملاً خشک کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه