اخبار داغ

به مناسبت هفته صنایع دستی:

سه مرکز تخصصی اشتغال، تولید و فروش صنایع دستی در بستک هرمزگان افتتاح شد

سه مرکز تخصصی اشتغال، تولید و فروش صنایع دستی در بستک هرمزگان افتتاح شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستک گفت: از ۲۹ مرکز تخصصی اشتغال، تولید و فروش صنایع دستی استان هرمزگان، ۱۰ مرکز آن در شهرستان بستک فعال است که در آستانه هفته صنایع دستی ۳ مرکز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ ماشاالله خنجی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستک در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: صنایع دستی روایتگر صنعت و هنر نیاکان، هنر و زیبایی شناسی مردم کشورهای مختلف است و صنایع دستی به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستک افزود: شناسایی و صدور کارت صنعتگری تولید انفرادی برای ۵ هزار صنعتگر، راه اندازی مرکز تخصصی اشتغال، آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در شهرستان بستک و راه اندازی ۱۰ مرکز تخصصی اشتغال، تولید و فروش از مهم ترین کارهایی است که از سال ۱۳۹۰ برای حمایت و ساماندهی صنعتگران در شهرستان بستک انجام شده است.

,

خنجی ادامه داد: از ۲۹ مرکز تخصصی اشتغال، تولید و فروش صنایع دستی استان هرمزگان، ۱۰ مرکز آن در شهرستان بستک فعال است که در هفته صنایع دستی در تاریخ ۱۹ خرداد سال جاری ۳ مرکز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان افتتاح شد.

,

وی اضافه کرد: یکی از اهداف راه اندازی این مرکزها توجه، حمایت و سامان دهی صنعتگران شهر و روستا است که با داشتن مکان مناسب بتوانند آموزش صنایع دستی، ایجاد شغل، تولید و فروش صنایع دستی را انجام دهند.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بستک تصریح کرد: یکی از راه های افزایش فروش محصولات صنایع دستی، شرکت در نمایشگاه های بین المللی و صادارت تولیدات صنایع دستی بستک به حاشیه کشورهای خلیج فارس است.

,

خنجی گفت: عمده رشته هایی که صنعتگران صنایع دستی شهرستان بستک فعالیت می کنند گلابتون دوزی، چرم دوزی، پولک دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی و چک بافی است و بیش از ۹۵ درصد آنها را نیز بانوان تشکیل می دهند.

,

وی افزود: پیشنهاد روستای ملی صنایع دستی را برای شهرستان بستک مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگام داده ایم که در دست اقدام و بررسی است تا بتوانیم روستاهایی که در صنایع دستی و رشته های شاخص فعال هستند درثبت صنایع دستی، داشته باشیم.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستک یادآور شد: مشکلاتی که برای بیمه صنعتگران پیش آمده بود با اعطای تسهیلات پرداخت شد و درتلاش هستیم با همکاری مسئولین در سطح شهرستان بستک بازارچه دائمی بین المللی راه اندازی کنیم همچنین دو مرکز بازارچه دائمی در روستای چاه بنارد و کهتویه نیز به زودی ساخته خواهد شد.

,

خنجی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و با برنامه هایی که برای مشاغل آسیب دیده صنایع دستی از سوی دولت اعلام شد، افراد دارای کارت صنعتگری در سامانه ثبت شدند و هم اکنون منتظر ابلاغ تسهیلات از طرف دولت هستیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه