اخبار داغ

معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

تحصیل بیش از 60 هزار دانش‌آموز افغان در خراسان رضوی/ جمهوری اسلامی خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان افغانستانی را وظیفه دینی خود می‌داند

تحصیل بیش از 60 هزار دانش‌آموز افغان در خراسان رضوی/ جمهوری اسلامی خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان افغانستانی را وظیفه دینی خود می‌داند
شادکام گفت: درحال حاضر بیش از 60 هزار دانش‌آموز افغان در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که به طور مجموع 200 مدرسه ده کلاسه در اختیار آنان قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شادکام، معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس از تعداد چشم‌گیر دانش‌آموزان مهاجر افغان در مدارس استان خبر داد و گفت: درحال حاضر بیش از 60 هزار دانش‌آموز افغان در استان تحصیل می‌کنند که به طور مجموع 200 مدرسه ده کلاسه در اختیار آنان قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: سرانه پرداختی دولت برای تحصیل هر دانش‌آموز افغان سالانه 2 الی 3 میلیون تومان و جزو هزینه‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران به صورت سالیانه است.

,

معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به عدم همکاری و کمک جوامع بین‌المللی در بحث آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر به دلیل عدم کمک‌رسانی جوامع بین‌الملل در بحث آموزش و پرورش مهاجرین به ایران به هیچ عنوان از وظیفه خود برای رشد تعالی مهاجران افغانی سر باز نزده است.

,

وی افزود: شرکت‌های بین‌المللی در طول این سال‌ها برای خراسان رضوی فقط 5 الی 6 مدرسه تاسیس کرده‌اند.

,

شادکام درباره یکی از دلایل کمبود معلم در استان تصریح کرد: جهت تحصیل دانش‌آموزان افغانی هر سال 2 هزار معلم به مدارس تخصیص داده شده است، این در حالی است که آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی با کمبود بیش از 10 هزار معلم مواجه است.

,

معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تمام دانش‌اموزان اتباع می‌توانند در تمام جشنواره‌های دانش‌آموزی شرکت کنند.

,

وی در پایان افزود: دولت جمهوری اسلامی خدمات تحصیلی ارائه شده به دانش‌آموزان افغان را وظیفه دینی خود می‌داند و هیچ تحریم و فشاری موجب کاهش این مهمان‌نوازی‌ها نمی‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه