اخبار داغ

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی:

۲۰ درصد تثبیت مالکیت‌ها در خراسان‌جنوبی انجام شده است

۲۰ درصد تثبیت مالکیت‌ها در خراسان‌جنوبی انجام شده است
ندایی گفت: قانون جامع حدنگار (کاداستر) در سال ۹۳ تصویب شد تا ظرف مدت پنج سال کل اراضی شخصی و دولتی دارای سند مالکیت شوند اما در خراسان جنوبی فقط ۲۰ درصد تثبیت مالکیت‌ها انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسن‌رضا ندایی معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی صبح امروز در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار کرد: قانون پیش‌فروش ساختمان در سال 1389 تصویب و آئین‌نامه اجرایی آن نیز در سال 93 ابلاغ شده است اما در خراسان جنوبی که پیشتاز رعایت قوانین است هنوز اجرایی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: قانون جامع حدنگار (کاداستر) در سال ۹۳ تصویب شد تا ظرف مدت پنج سال کل اراضی شخصی و دولتی دارای سند مالکیت شوند اما در خراسان جنوبی فقط ۲۰ درصد تثبیت مالکیت‌ها انجام شده است.
,
 
,
معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: به زودی ریل راه‌آهن از خراسان جنوبی عبور خواهد کرد اما به دلیل این‌که بسیاری از دستگاه‌های مربوطه اراضی خود را به ثبت نرسانده‌اند دچار مشکل و متوقف خواهد شد.
,
 
,
ندایی تصریح کرد: در خراسان جنوبی املاک با قیمت میلیاردی وجود دارد که صاحبان آنها برای تثبیت سند مالکیت اقدام نکرده‌اند، همچنین در شهر بیرجند و حاشیه آن 60 درصد آپارتمان‌ها سند مالکیت ندارند.
,
 
,
وی به موانع اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان اشاره کرد و افزود: با وجود این‌که این قانون ضمانت اجرایی دارد اما تاکنون در خراسان‌جنوبی یک سند پیش فروش ساختمان هم تنظیم نشده است.
,
 
,
معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: تمام زیرساخت‌های لازم جهت تنظیم سند پیش فروش ساختمان در دفاتر ثبت اسناد فراهم شده است و اسناد با کمترین حق التحریر تنظیم می‌شود.
,
 
,
ندایی تصریح کرد: مشاوران املاک حق تنظیم قرارداد پیش‌فروش املاک را ندارند چراکه خلاف قانون بوده و از 91 روز تا یک سال مجازات حبس دارد.
,
 
,
وی افزود: عدم ثبت سند مالکیت به نفع پیمانکاران است چراکه با دادن جریمه، تخلفات خود را جبران اما در عوض چند برابر سود می‌کنند.
,
 
,
معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: طبق قانون سازمان اسناد و املاک باید بر عملکرد مشاوران املاک نظارت داشته باشند اما این قانون در حد دستور العمل باقی مانده و عملیاتی نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه