اخبار داغ

زندانی شدن بی چون و چرای معترضان توسط پلیس آمریکا

زندانی شدن بی چون و چرای معترضان توسط پلیس آمریکا
رفتار پلیس آمریکا از جمله ضرب و شتم های بی دلیل، استفاده از زور بیش از حد و دستگیری های خودسرانه طی اعتراضات شدید اخیر در این کشور مورد بررسی جدی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر (hrw)، رفتار پلیس آمریکا از جمله؛ ضرب و شتم های بی دلیل، استفاده از زور بیش از حد و دستگیری های خودسرانه طی اعتراضات شدید اخیر در این کشور به دلیل قتل "جورج فلوید" مورد بررسی جدی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, hrw,

باید به این لیست اضافه کنیم که پلیس آمریکا به طور جدی سلامت مردم را در معرض خطر همه گیری قرار داده است.

,

معترضان، روزنامه نگاران و برخی از تماشاگران در سراسر این کشور به دلیل شکستن حکومت نظامی، مسدود کردن خیابان، ممانعت از متفرق کردن جمعیت یا جرائم جزئی از این دست دستگیر شده اند. بسیاری از آنها چند ساعت بدون ماسک، ضد عفونی کننده دست و بدون هیچ راهی برای فاصله گذاری اجتماعی در سلول های بسیار شلوغ حبس شدند.

,

پلیس هنگام دستگیری، ماسک برخی از معترضان را پاره کرده و بسیاری از افسران پلیس که در اعتراضات دیده می شوند ماسک ندارند.

,

"کِیت بویکین" روزنامه نگار نیویورکی و مفسر سیاسی آمریکایی چگونگی فیلمبرداری از معترضان در راهپیمایی روز 30 ماه مه در حالی که یک ردیف از پلیس در حال نزدیک شدن بود را توضیح داد. آنها (پلیس ها) بویکین را دستگیر کرده و دستبند زدند. وی گفت وقتی به آنها گفتم که خبرنگار هستم، یکی از افسران پاسخ داد: "مهم نیست. تو به زندان می روی."

,

یکی دیگر از افسران ماسک بویکین را پایین کشید و او چون دستبند داشت قادر به بازگرداندن ماسک به روی دهان خود نبود. وی پس از مدتی انتظار در یک کامیون داغ، سرانجام به مقر پلیس پلازا منتقل شد و به همراه 34 نفر دیگر در یک سلول شلوغ قرار گرفت. اکثر بازداشت شدگان ماسک نداشتند و هیچ صابون یا مایع ضد عفونی کننده برای شستن دست ها وجود نداشت. بویکین پس از 6 ساعت که در حبس بود، آزاد شد.

,

وی گفت: "من هیچ فرصتی برای برقراری تماس تلفنی نداشتم، هیچ کس از من سؤالی نپرسید، هیچ کس حقوق مرا یادآوری نکرد و آنها مرا در معرض کروناویروس قرار دادند. این وضعیت نباید در آمریکا رخ بدهد."

,

یکی از معترضان در نیویورک به من گفت که چطور مأموران پلیس از تکنیک kettling در مقابله با معترضان استفاده کرده و درست قبل از شروع حکومت نظامی در ساعت 8 شب هیچ راه فراری برای آنها نمی گذارند.

,
 
,
, ,
تکنیک kettling
, تکنیک kettling,

وی افزود که پس از آن، افسران پلیس دیوانه وار با باتوم به معترضان هجوم آورده و به افرادی که در آن فضا محصور شده اند اسپری فلفل می زنند. پلیس، معترضان را گردهم آورده، از پشت به آنها دستبند می زنند و تا آغاز فرایند حمل و نقل، بازداشت شدگان را در خیابان می نشانند.

,

این معترض ادامه داد: "یک زن در 5 یا 6 ردیف جلوتر از من از ناحیه سر در حال خونریزی بود. یک زن جوان در کنار من دراز کشیده و به این قضیه بی توجه بود. سرانجام، هنگامی که آن زن دچار تشنج شد، پلیس با فوریت های پزشکی تماس گرفت تا او را ببرد."

,

وی گفت: "هنگام دستگیری ماسک زده بودم، اما به خاطر اینکه عرق می کردم آن را روی چانه خود گذاشتم و چون دست هایم از پشت با دستبند بسته شده بود دیگر قادر به گذاشتن ماسک روی دهان خود نبودم. به مدت 19 ساعت، حفظ فاصله اجتماعی غیر ممکن بود."

,

این دستگیری های گسترده به ویژه زمانی که مردم خواستار حقوق اساسی خود مانند آزادی بیان و اجتماع هستند با توجه به خطرات جدی برای سلامت عمومی کسانی که در سلول های شلوغ بازداشت شده اند به هیچ وجه نباید اتفاق بیافتد.

,

سازمان دیده بان حقوق بشر از دولت های سراسر جهان خواسته تا با توجه به خطر فراوان ناشی از کووید19 تعداد زندانیان و کارکنان زندان ها را کاهش دهند. به همین دلیل، مقامات کشورها باید فقط در موارد ضروری افراد را دستگیر کنند.

,

دستگیری و برخورد با افراد بازداشت شده در طول اعتراضات حاکی از مشکلات عمیق تر و اساسی تر در سیستم توهین آمیز اجرای قانون آمریکا است که سلامت و جان سیاهان و رنگین پوستان را تهدید می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه