اخبار داغ

سخنی با معاون رئیس جمهور؛

متقاضیان نهضت گلخانه ای منتظر دریافت یارانه از سوی نوبخت/ اعتبار مرمت قنات ها در خراسان جنوبی نصف شد

متقاضیان نهضت گلخانه ای منتظر دریافت یارانه از سوی نوبخت/ اعتبار مرمت قنات ها در خراسان جنوبی نصف شد
متقاضیان دریافت تسهیلات احداث گلخانه در خراسان جنوبی با مشکل عدم تخصیص یارانه از سوی سازمان برنامه و بودجه مواجه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طرح احداث 1000 هکتار گلخانه در خراسان جنوبی که از وعده های محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی است، امروز با مشکلاتی روبروست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

طبق پیگیری خبرنگار ما از تعدادی از متقاضیان دریافت تسهیلاتِ ایجاد گلخانه، آن ها اعلام کردند: جهاد کشاورزی ما را به بانک کشاورزی معرفی کرد. بانک نیز وثیقه های ما را ارزیابی کرد اما به ما پولی نمی دهد. جهاد کشاورزی اعلام کرده اعتبار باید از تهران واریز شود و منتظر دریافت یارانه هستم و یارانه را باید سازمان برنامه و بودجه به جهاد کشاورزی پرداخت کند.

,

این افراد اعلام کردند: نهضت گلخانه ای راه انداختید و افراد را به بانک معرفی کردید اما چرا یارانه آن را تأمین نمی کنید؟

,

طبق بررسی خبرنگار ما، یارانه این بخش باید از طرف سازمان برنامه و بودجه به وزارت جهاد کشاورزی واریز شود. تسهیلات بخش کشاورزی 14 درصد است که قرار شده، متقاضی فقط هفت درصد را پرداخت کند و بقیه را دولت به عنوان یارانه پرداخت کند.

,

به گزارش خاورستان، بسیاری از طرح ها از طرف جهادکشاورزی به بانک معرفی شده و منتظر دریافت یارانه سازمان برنامه و بودجه است که نیاز است محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که امروز به استان خراسان جنوبی سفر کرده است، اقدامی در این خصوص انجام دهد.

,

استاندار خراسان جنوبی آبان ماه سال گذشته اعلام کرد: تاکنون در استان خراسان جنوبی ۶۰ هکتار گلخانه احداث شده است.

, ۶۰ هکتار,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: امسال در زمینه تحقق شعار سال جهش تولید در استان ایجاد ۶۰ هکتار کشت گلخانه‌ای دنبال می‌شود.

, ۶۰ هکتار,

عبدالرضا رضایی با بیان این که در حال حاضر ۷۲ طرح گلخانه‌ای در استان خراسان جنوبی به مساحت ۹.۵ هکتار و اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است افزود: این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند اما تاکنون به دلیل عدم ابلاغ یارانه تسهیلات طرح‌های آنان متوقف مانده و در حال پیگیری است.

,

وی یادآور شد: سال گذشته همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه‌ توسعه هزار هکتاری بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی امضا شد که از این میزان ۷۰۰ هکتار برای گلخانه و ۳۰۰ هکتار سایر موارد است و در این طرح تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای پیش بینی شده است.

,

تسهیلات دولت برای پرورش دام صفر است

, تسهیلات دولت برای پرورش دام صفر است, تسهیلات دولت برای پرورش دام صفر است,

به گزارش خاورستان، دام داری در خراسان جنوبی به خصوص نواحی مرزی، شغل بیشتر مردم در روستاها است. طبق برسی خبرنگار ما، حدود دو سال است که تسهیلاتی برای پرورش دام به استان تخصیص نمی دهند. شنیده شده دولت و وزارت جهاد کشاورزی ردیف اعتباری برای این موضوع اختصاص نداده اند.

,

رونق دام داری می تواند تولید گوشت قرمز و جهش تولید را به همراه داشته باشد.

,

نصف شدن اعتبار مرمت قنات ها

, نصف شدن اعتبار مرمت قنات ها, نصف شدن اعتبار مرمت قنات ها,

از موارد دیگری که نیاز است رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به خراسان جنوبی آن را مورد توجه قرار دهد، مرمت و احیای قنات هاست چرا که خراسان جنوبی استانی درگیر خشکسالی شدید است.

,

شنیده شده سال گذشته در مجموع حدود 25 میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی برای مرمت و احیای قنات ها به خراسان جنوبی تعلق گرفته است اما در سال جاری فقط 12 میلیارد تومان دادند اختصاص داده شده است.

,

بنابراین گزارش؛ امید است سفر امروز نوبخت به خراسان جنوبی، عملیاتی شدن وعده ها و مصوبات سفرهای قبلی و تخصیص اعتبارات مناسب برای جهش تولید در این استان را به همراه داشته باشد.

,

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه سومین بار در ۱۴ ماه گذشته امروز پنجشنبه، برای افتتاح چند طرح عمرانی و اقتصادی و بررسی روند توسعه خراسان جنوبی به این استان سفر کرده است.

,

مساحت استان خراسان جنوبی ۱۵۰.۸۰۰ کیلومتر مربع ( ۹.۳ درصد کشور و سومین استان وسیع کشور) است. خراسان جنوبی با 6 استان همجوار است و از شرق، ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه