اخبار داغ

دکترای علوم سیاسی:

بیشترین شکاف طبقاتی در آمریکا مشاهده می شود/ خلاء اساسی در نظام توزیع ثروت ایالت متحده

بیشترین شکاف طبقاتی در آمریکا مشاهده می شود/ خلاء اساسی در نظام توزیع ثروت ایالت متحده
دکترای علوم سیاسی گفت: در کشور آمریکا چون نوع نگاه به انسان مادی گرانه بوده و همه چیز معیار پول است جان انسانها بی ارزش و حقوق بشر پایمال می شود، به همین جهت بیشترین شکاف طبقاتی در نظام این کشور مشاهده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، سیستم سرمایه داری و نئولیبرالی اصل و اساس اعتراضات مردم آمریکا است چرا که اکثریت شهروندان امریکایی خود را بازیچه سرمایه داران می دانند و سیستم را به نفع نظام سرمایه داری می پندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

نظام سرمایه داری در امریکا اجازه شنیده شدن صدای شهروندان امریکایی را نمی دهد و این سیستم برای حفظ بقای خود باید به زود و قوه قهریه متوسل شود چرا که اگر راه اعتراض باز شود یک جنبش ۹۹ درصدی دیگری همچون جنبش وال استریت به پا خواهد خواست و این به پا خواستن یعنی افول زود هنگام آمریکا.

,

اعتراض مردم آمریکا به نظام سرمایه داری و نئولیبرالی است چرا که اکثریتی چشمگیری در امریکا معتقدند صدای کارگران و شهروندان در جامعه شنیده نمی‌شود.

,

"اسماعیل ویسیا"، دکترای علوم سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگوی تفصیلی با ایلام بیدار مشکلات ساختاری، اجتماعی و اقتصادی آمریکا را تشریح کرد.

,

در ادامه گفتگوی ایلام بیدار با دکتر ویسیا را با هم میخوانیم.

,

لطفا ساختار سیاسی آمریکا و ضعف آن را تشریح بفرمایید؟

, لطفا ساختار سیاسی آمریکا و ضعف آن را تشریح بفرمایید؟, لطفا ساختار سیاسی آمریکا و ضعف آن را تشریح بفرمایید؟,

ویسیا: آمریکا بعدازفروپاشی جماهیرشوروی بعنوان یک قدرت درعرصه سیاسی جهان خود را به معرض عمومی جهان گذاشت وطی این سالها با قلدری وزورگویی برکشورهای جهان خود را حاکم جهان می داند.

, ویسیا: ,

درایالات متحده حکومت به صورت فدرالی اداره می شود و با وجود اینکه مجلس سنا و نمایندگان در این کشور در قوه مقننه وجود دارد که با رای مردم ملت آمریکا انتخاب میشوند ولی متاسفانه رییس جمهور می تواندررای این دو مجلس را وتو کند و این خود ضعف بزرگی برای حاکمیت این کشور قلمداد می شود.

,

در هر ایالت خود به صورت مستقل اداره میشود. تمام قوا در عرض هم قرار میگیرند و در تصمیم گیری ها مستقل اما رییس جمهور از اختیارات گسترده ای دارا می باشد واین ضعف حاکمیت است.

,

در مورد ساختار اجتماعی کشور ایالات متحده و مشکلات آن توضیح بفرمایید؟

, در مورد ساختار اجتماعی کشور ایالات متحده و مشکلات آن توضیح بفرمایید؟, در مورد ساختار اجتماعی کشور ایالات متحده و مشکلات آن توضیح بفرمایید؟,

ویسیا: در بعد اجتماعی این کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است که در همین قضایای اخیر ویروس کرونا بخوبی نمود کرد که بفرموده مقام معظم رهبری که چهره آمریکا از پشت پرده نمایان شد و کشوری که مدعی تمدن و فرهنگ است خلاف این ادعا اثبات شد.

, ویسیا: ,

کشور آمریکا بالاترین حجم زندانی در کشورهای جهان را داراست و زندان های این کشور مملو از جمعیت است که در کشوری که خود را مهد تمدن میداند جای تاسف دارد، که اکثر این زندانیان بخاطر مسائل اجتماعی هستند.

,

در کشور آمریکا چون نوع نگاه به انسان مادی گرانه می باشد و همه چیز معیار پول است جان انسانها بی ارزش و حقوق بشر پایمال می شود، به همین جهت بیشترین شکاف طبقاتی در نظام این کشور مشاهده می شود.

,

در همین قضیه اخیر ویروس کرونا دیدیم که مریض های که افراد کهنسال که مبتلا شدند از توجه کمتری نسبت به جوان ها برخوردار بودند در صورتیکه در نظام های ارزشی اولویت با سالخوردگان و پیران جامعه است.

,

در این کشور با وجود اینکه نیاز به ماسک و دیگر لوازم بهداشتی نیاز مبرمی برای حفظ جان مردم اجتماع اما به واضح دیدیم که اولویت های دیگری همچون ساخت تسلیحات نظامی در دستور کار این کشور قرار دارد ومنافع مادی ترجیح بر منافع انسانی دارد.

,

مشکلات ساختاری اقتصاد آمریکا

, مشکلات ساختاری اقتصاد آمریکا, مشکلات ساختاری اقتصاد آمریکا,

ویسیا در خصوص مشکلات ساختاری اقتصاد آمریکا گفت: کشور ایالات متحده آمریکا که عنوان بالاترین و قدرتمندترین اقتصاد جهان رو یدک می کشد امروزه با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو هست.

, ویسیا ,

ازجمله مشکلات این کشور بدهی سنگین مردم این کشور هست که بالاترین رقم رو در جهان داراست در این کشور هر شهروند آمریکایی دارای کارت اعتباری خرید می باشد که میتواند از آن استفاده کند ولی بعلت چاپ پول بدون پشتوانه و نداشتن درآمد کافی شهروندان مردم این کشور با بدهی سنگین مواجه هستند.

,

اقتصاد آمریکا رو به افول است

, اقتصاد آمریکا رو به افول است, اقتصاد آمریکا رو به افول است,

از مشکلات دیگر این کشور جنگ اقتصادی با کشورهای جهان حتی با شرکای اقتصادی خود از جمله مکزیک و چین می باشد، که این جنگ اقتصادی ضربه جبران ناپذیری بر پیکره این کشور وارد کرده است و با وجود سرمایه گذاری بسیار اما در عمل نتیجه عکس داده است و اقتصاد این کشور رو به افول هست.

,

در این کشور نظام توزیع ثروت دچار خلا اساسی هست که آمار فقر و بیکاری و همچنین کارتن خوابی موید این مطلب هست و این اعتراضهای اخیر این کشور درست است که با آهنگ نژادپرستی شروع شد ولی ریشه در مشکلات اقتصادی این کشور داشت چون مردم با هجوم به فروشگاههای بزرگ نشان دادند که فقر در این کشور بیداد می کند هر چند شروع این جنبش اقتصادی از وال استریت بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه