اخبار داغ

تلخ و شیرین‌هایی که در حافظه تاریخ خواهد ماند؛

خواهرانه های سه پرستار سنندجی در بخش کرونای بیمارستان توحید!

خواهرانه های سه پرستار سنندجی در بخش کرونای بیمارستان توحید!
ویروس کرونا با شیوعش ایثارگری‌های زیادی را در تاریخ ثبت کرد، مهم‌ترین نمود این ایثارگری ها، کادر درمان فعال در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بودند که قبل از شیوع این ویروس، همه ما انتظار ایثارگری تا پای مرگ را از آنها نداشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، این روزها  کادر درمان در کشور و به ویژه در کردستان ثابت کردند که ایثارگرانه و دلسوزانه پای کار هستند، در طول دوره بحرانی قبل از سال جدید و پس از آن همواره شاهد ایثار و گذشت پرستاران و پزشکان و دیگر پرسنل مراکز درمانی بودیم و حتی در این راه برخی از مدافعان سلامت را از دست دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , کُردتودی, ، ,

ابراهیم قادری معاون بهداشتی علوم پزشکی کردستان از به مبتلا شدن ۱۴۵ نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی  استان کردستان  خبر  داد و گفت: پرستارها و پزشکان با شیوع ویروس  کرونا در کشور در محاصره کرونا در بیمارستان ها به سر می برند. وبالا بودن آمار ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا نیز حکایت از این دارد که حافظان سلامت مردم در شرایط مساعدی قرار ندارند.

,

ولی استقامت تنها چیزی بود که بچه‌های کادر درمان  کردستان از خودشان به نمایش گذاشتند، برای اثبات این موضوع ما به سراغ خانواده‌ای رفتیم که 3 عضو آن پرستار بوده و از زمان شیوع ویروس کرونا تا به حال نه تنها خدمت را رها نکرده بلکه اقدامات بسیار دلسوزانه و خوبی را انجام دادند.

,

خانمها  افسانه،شیلان و شیوا  ابراهیمی سه خواهر  پرستاری  که حضورشان  در این روزهای سخت تسکینی  است برای بیماران کرونایی .

,

از گودی زیر چشمانش و خستگی به جا مانده در چهره اش می توان فهمید که این روزها روزهای سختی را می گذرانند.

,

خانم افسانه ابراهیمی با گذراندن یک شیفت شبکاری خسته کننده امروز در کمال محبت پذیرای وجود ما برای گرفتن مصاحبه شد.

,

, ,

خانم ابراهیمی با 8 سال سابقه خدمت در بیمارستان توحید سنندج می‌گوید: این روزها با شیوع ویروس کرونا در کشور داوطلبانه به بخش کرونا رفتم تا بتوانم به معنای واقعی واژه پرستار دینم را به همنوعانم ادا کنم.

,

وی افزود:این روزها در بیمارستان پرستاران و پزشکان  از هیچ تلاشی برای بهبودی بیماران مبتلا به ویروس کرونا دریغ نمیکنیم  و حتی بیش از ظرفیت خود هم تلاش می‌کنند.

,

خانم ابراهیمی می گوید: افراد درگیر این بیماری ممکن است تا مدتی ندانند که مبتلا شدند، دلایل ابتلا هم در هر شخص متفاوت است برخی این ویروس را جدی نگرفته و اقدامات  پیشگیرانه را رعایت نمی‌کنند برخی رعایت هم می‌کنند مبتلا می‌شوند این ویروس مرموز تاکنون افراد بسیاری را در جهان به خود مبتلا کرده و ما تنها می‌توانیم موارد پیشگیرانه را رعایت کنیم.

,

خانم ایراهیمی می‌گوید:‌ راستش را بخواهید این وضعیت دیگر خیلی خسته‌کننده شده. مریض‌ها هنوز کم نشده‌اند. درست است که ترخیص داریم، اما مرتب در حال بستری بیماران جدید هستیم.

,

 این پرستار بیان داشت:همکاران من به شدت خسته‌اند زیرا هرکدامشان بیش از ظرفیت و توان خود در این مدت کار کرده‌اند اما هیچ‌کدام گله و شکایتی ندارند و تنها به فکر بهبودی بیماران هستند.

,

شیلان ابراهیمی دیگر خواهر پرستار خانم ابراهیمی که او نیز این روزها همدوش خواهر بزرگتر و تمامی همکارانش در خط مقدم این بیماری خدمت می کند می گوید:  یکی از مهمترین مشکلات کادر درمان، استرس‌های ناشی از درگیری با بیماری کرونا است.

,

وی ادامه داد: خود من وقتی به منزل می‌روم از  خانواده دوری می‌کنم و این برای من رنج‌آور است.

,

خانم ابراهیمی بیان کرد: کادر درمانی که با بیماران کرونایی سر و کار دارند به‌علت استفاده از لباس‌های مخصوص، حتی برای خورن آب و غذا هم مشکل دارند که این دردآور است.

,

, ,

دعا های مادرانه در خلوت و آرزوی نابودی کرونا

, دعا های مادرانه در خلوت و آرزوی نابودی کرونا,

آرامش و وقار مادر مهربان خواهران ابراهیمی  نقش پر رنگی در امید به کار در این سه خواهر پرستار ایجاد کرده بود مادری که این روزها تمام دغدغه اش دعا برای سلامتی تمام بیماران و کادر درمان علوم پزشکی بود.

,

در ادامه با مادر این سه خواهر پرستار همراه شدیم مادری که این روزها استرس مبتلا نشدن فرزندانش  را با ختم قرآن تسلی می دهد.

,

این بانو ادامه می‌دهد: خیلی نگران  فرزندانم هستیم؛ مدام به فرزندانم می‌گوییم مراقب خودشان باشند.

,

راستش را بخواهید همیشه به فرزندانم می گفتم از شما توقع دارم شغلی را انتخاب کنید که به‌طور مستقیم بتوانید به مردم خدمت بدهید، از این رو موافق پرستار شدن آنان بودم وحال نیز با  وجود نگرانی و استرس بسیار خوشحالم که فرزندانم در خط مقدم این بیماری در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا هستند و برای همه کادر درمان و تمامی بیماران آرزوی سلامتی می کنم و امیدوارم هر چه زودتر از شر این ویروس رهایی یابیم.

,

در آرزوی بهبودی بیماران

, در آرزوی بهبودی بیماران,

خواهران ابراهیمی از درهم بودن خاطرات تلخ و شیرین روزهای کرونای برایمان گفتند  آنها می گویند بازیابی سلامت جسمی بیماران کرونایی شیرین‌ترین خاطره این روزهای ما است.

,

او می‌گوید که از بیماران کرونایی با چهره‌های مختلف اجتماعی در این روزها پرستاری کرده و با دیدن رخ بیمار آنها همیشه غمگین شده و تمام سعیشان را کرده که به آنها کمک کند که دوباره سلامت خود را بازیابند و برای خدمت به جامعه راهی اجتماع شوند.

,

 این سه خواهر پرستار میگویند نمی‌دانید زمانی که جواب تست افرادی که مشکوک به کرونا هستند منفی می‌شود چه لحظه شیرینی است و در مقابل زمانی که پاسخ تست‌های کرونا، مثبت باشد همیشه باعث رنجش خاطر و تلخی آن روزمان می شود.

,

, ,

می مانیم و شانه خالی نمیکنیم

, می مانیم و شانه خالی نمیکنیم,

 

,

سارا ابراهیمی رسالت کادر درمانی،پرستاران و پزشکان را در این شرایط بیش از دیگران می‌داند و می‌گوید: وظیفه کادر درمانی در این شرایط بسیار سنگین است  چرا که این دوران بی‌شباهت به سال‌های جنگ تحمیلی نیست و کادر درمانی نیز سربازان خط مقدم این نبرد هستند.

,

وی گفت: شرایط کنونی سخت است اما پرستاران و پزشکان بیمارستان  توحید سنندج علیرغم در معرض خطر بودن با تمام تلاش از جان مایه می‌گذارند  و تا آخرین لحظه  با تمام وجود برای نجات جان هر بیماری در کنار آنان می مانند و هرگز در مقابل رسالت کاریشان شانه خالی نمی کنند.

,

آنان به هموطنان توصیه می کند که برای سلامت خود و بخاطر روزهای سختی که کادر درمانی پشت سر می گذارند،در خانه بمانند و اگر ناچار به بیرون آمدن از منزل هستند اصول بهداشتی را رعایت و فاصله خود را با دیگران حفظ کنند تا با این کار به قطع زنجیره کرونا و داشتن جامعه ای عاری از کرونا کمک کرده باشیم.

,

, ,

در ادامه  بعد از این دیدار به سراغ پرستار دیگری در بخش کرونا رفتیم خانم جیران قیطاسی مسوول بخش تنفسی که این روزها تمام وجود در تلاش برای درمان بیماران کرونایی است.

,

وی می گوید:در اوایل شروع این ویروس  به دلیل اینکه بیماری، ناشناخته و جدید بود و ابعاد پنهان بسیار داشت، شرایط ویژه ای حاکم بود. برخی از همکاران استرس داشتند و این امر طبیعی بود. و  در حال حاظر شرایط نیز  روز به روز بدتر شده و همین امر سبب اضطراب، ترس و نگرانی بیشتر در بین بیماران و کادر درمان شده است .

,

خانم قیطاسی می گوید :در ابتدا تنها یک بخش برای کرونا در نظر گرفته شده بود ولی در ادامه با روند رو  به رشد این بیماری  بخش های  دوم و ویژه اضافه و به جایی رسید که کل بیمارستان درگیر بیماران شده است.

,

 پرستار بخش کرونا در ادامه افزود: کار با لباس و ماسک‌ها بسیار سخت  است بدن عرق کرده و لباس خیس می شد و احساس لرز به فرد دست می دهد.

,

هر شیفت از ساعت هفت و نیم تا ساعت دو ادامه داشت و شیفت شب هم ۱۲ ساعته بود و پوشیدن این لباس در این مدت طولانی نفس‌گیر بود.

,

ماسک و شیلد صورت را زخمی می‌کند  به گونه‌ای که همکاران مجبور بودند با پماد و دستورات دارویی خاص آن‌ها را درمان کنند.

,

در ادامه خانم قیطاسی  عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم که اصول بهداشتی را رعایت کرده و جز به خاطر کارهای ضروری از منزل خارج نشوند. همه و مخصوصاً کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند از ماسک استفاده کرده و شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله را جدی بگیرند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه