اخبار داغ

شهردار بافق:

صنایع دستی ابزار تبادل فرهنگی است

صنایع دستی ابزار تبادل فرهنگی است
نوروز زاده صنایع دستی را ابزار تبادل فرهنگی بین اقوام مختلف دانست و گفت: هنر صنایع دستی، دمیدن روح لطافت بر پیکره انسانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزد رسا؛ سیدعلی نوروززاده پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از از هنرمندان صنایع دستی شهرستان بافق که در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد با تبریک هفته صنایع دستی گفت: از خصوصیات صنایع دستی آن است که این صنعت تلفیقی از عشق و هنر و طبیعت است که روح آدمی را صیقل می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا؛,

وی بیان کرد: به سادگی با رجوع به تنوعات صنایع دستی هر منطقه می‌توان به روحیه مردم آن پی‌ برد و با صنایع دستی می شود تاریخ، تمدن و فرهنگ شهرستان را به سایر اقوام ایرانی حتی ملت های دنیا معرفی و صادر کرد.

,

شهردار بافق تصریح کرد: تنوع صنایع دستی شهرستان بافق، عامل مهمی در جذب گردشگر و علاقه‌مندان به این هنر ظریف و لطیف است.

,

وی تصریح کرد: صنایع دستی، آشنایی با میراث ناملموس و ملموس فرهنگی و میراث نیکان ماست که باید پاسداری شود.

,

نوروززاده ابراز امیدواری کرد: روز به روز شاهد رونق و پیشرفت و توسعه صنایع دستی شهرستان باشیم و بتوانیم این صنعت را به عنوان یک برند در زمره صنایع ملی و جهانی به ثبت برسانیم.

,

شهردار بافق در پایان خبرهای خوشی نیز برای فعالان صنایع دستی داشت که از آن جمله اختصاص مکانی جهت آموزش صنایع دستی در مجموعه خانه فرهنگ، تخصیص بخشی از محور تاریخی میدان خان به نمایشگاه صنایع دستی، ایجاد ویترین صنایع دستی در ایستگاه راه آهن و ایجاد بازارچه صنایع دستی بود.

,

صنایع دستی ضامن اشتغال پایدار

, صنایع دستی ضامن اشتغال پایدار, صنایع دستی ضامن اشتغال پایدار,

رئیس شورای اسلامی شهر بافق نیز با نکوداشت هفته صنایع دستی گفت: این صنایع میراث گرانبهای گذشتگان است که باید همواره به آن افتخار کنیم زیرا در طول تاریخ باعث تولید محصولات هنری ارزشنمند و ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

,

حسن محمدی میدان خان را مرکز ثقل صنایع دستی از قبیل آهنگری، ابزار کشاورزی و حصیر بافی دانست و افزود: این میدان قصه های زیادی در سینه دارد و با تاریخ ایرانی اسلامی این مرز و بوم گره خورده و نسل امروز را به فرهنگ و آداب رسوم گذشتگان پیوند می دهد.

,

وی در خصوص پیگیری رفع مشکلات مطرح شده قول پیگیری داد و گفت: باید تشویق کنیم تا جوانان شهرستان به سمت و سوی فعالیتهای عرصه صنایع دستی سوق پیدا کنند تا بخشی از بیکاری برطرف شود.

,

در پایان این مراسم از هنرمندان عرصه صنایع دستی شهرستان با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه