اخبار داغ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

تمدید اعتبار دفترچه‌ها بیمه تأمین اجتماعی از اول خرداد ماه بدون نیاز به حضور انجام می‌شود

تمدید اعتبار دفترچه‌ها بیمه تأمین اجتماعی از اول خرداد ماه بدون نیاز به حضور انجام می‌شود
مصطفی سالاری، مجموع هزینه های سازمان تأمین احتماعی در سال ۹۹ را ماهانه حداقل ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواند و گفت: در صورت عدم تحقق مجبور به دریافت تسهیلات خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در نسشت با کانون ها، تشکل‌های کارگری،انجمن ها و بازنشستگان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی کشور حدود ۴۳ میلیون بیمه شده بالغ بر ۵۳ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد،گفت: وظایف سازمان در قبال این جمعیت بر سه دسته است، حمایت درمانی ازبیمه شده و افراد تحت تکفل، پرداخت هزینه های درمان،بیمه بیکاری،دستمزد،ایام استعلاجی،حقوق بازنشستگی،از کار افتادگی و... و پرداخت مقرری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: جمعیت تحت پوشش استان مرکزی حدود ۶۸ درصد جمعیت استان است که این رقم ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

,

وی اطلاع رسانی درست و به موقع از تصمیمات سازمان تامین اجتماعی را یک ضرورت خواند و گفت: بسیاری از تحلیل ها و اطلاعات اشتباه که امروز تز سازمان تامین اجتماعی شنیده می شود از اطلاع رسانی ضعیف است که باید اصلاح شود.

,

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: توقعات باید در حد ممکن و انجام شدن باشد چراکه توقعات غیر معقول را نمی توان آنها را انجام داد و باید نسبت به تناسب ام چیزی که در دسترس داریم توقع داشته باشیم.

,

وی با اشاره به وضعیت هزینه های سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد:هزینه های سازمان تامبن اجتماعی در سال ۹۸ ماهی ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان  بوده که هفت هزار میلیارد برای مستمری بازنشسته ها و دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه های درمان و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سایر هزینه ها بوده است.

,

سالاری با اشاره به وضعیت هزینه ها در سال ۹۹ تصریح کرد: امسال ماهانه ۹هزار میلیارد تومان هزینه مستمری بازنشسته ها،دو هزار و ۸۰۰ میلیارد هزینه درمان و ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای سایر هزینه ها است.

,

وی با بیان اینکه در صورت عدم تحقق مجبور به دریافت تسهیلات خواهیم بود،افزود:  مجموع هزینه های سازمان در سال ۹۹ ماهانه حداقل ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم به تحقق برسد.

,

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی را از مهمترین اولویت های سازمان خواند و گفت: به منظور افزایش حرمت بیمه شدگان افزایش اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و از جمله مهمترین اولویت های سازمان است.

,

وی مجموع بدهی های سازمان تأمین اجتماعی در اوایل تیرماه طلب وزارت بهداشت از سازمان ۱۰ هزار میلیارد تومان خواند و گفت: با پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان این بدهی به صفر رسید و اکنون نیزصفر باقی مانده است.

,

سالاری ادامه داد: همچنین بدهی مراکز خصوصی‌ و غیردولتی نیز ۶ هزار میلیارد طلب است که در حال حاضر فقط دو ماه عقب هستیم و در تلاش رفع این مهم تا دوماه آینده هستیم.

,

وی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از مطالبات به حق  بازنشسته ها خواند و گفت: در سال گذشته۶۵ درصد از مجموع ۳ونیم میلیون نفر بازنشسته کمتر از یک و نیم میلیون تومان در ماه دریافت می‌کردند که کفاف زندگی را نمی‌دهد.

,

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از انجام مذاکرات با مسئولین دولتی برای واگذار شدن سهام ۲۰ شرکت به سازمان تامین اجتماعی برای تسویه بدهی دولت به سازمان خبر داد و گفت: به سبب عدم برخورداری ار کیفیت لازم چهار شرکت،تعداد شرکت ها به ۱۶ رسید،با واگذاری سهام این شرکت ها به تامین اجتماعی،۵۰هزار میلیارد تومان از بدهی دولت و هزینه سه سال متناسب سازی بازنشستگان تسویه خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه وصول ۵۵هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان از دولت در سال جاری انجام می شود،افزود: ۵۰هزار میلیارد تومان این بدهی‌ها از طریق سهام شرکت های مذکور و ۵ هزار میلیارد تومان هم اسناد خزانه به این سازمان پرداخت می‌شود.

,

سالاری با بیان اینکه خدمات الکترونیک در تمامی دولت ها مورد توجه بوده،بیان کرد: از ۹۷ و نیم میلیون نفر مراجعه در سال به شعب و کارگزی‌ها، ۳۹ میلیون نفر مراحعه در خصوص تمدید اعتبار دفترچه ها کاسته شد

,

وی با اشاره به اینکه تمدید اعتبار دفترچه ها از اول خرداد ماه بدون نیاز به حضور انجام می‌شود،افزود: هنوز اطلاع رسانی دقیق انجام نشده  انجام این اقدام به ۶ روش انجام می شود که ۳ روش نیاز به اینترنت و ۳ روش بدون نیاز به اینترنت است.

,

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با  اشاره به حذف دفترچه ها در سال جاری بیان کرد: در تلاش هستیم افراد بتوانند با استفاده از کد ملی یا اثرانگشت از خدمات لازم بهره‌مند شوند و مقدمات اولیه این مهم فراهم شده است.

,

وی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان عنوان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان پیشنهاد آن به دولت ارائه شده وبعد از تصویب هیات دولت در واریزی ماه های بعدی اعمال خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: نمیتوان قول داد با حقوق خرداد ماه پرداخت شود اما به محض تصویب، چند روز بعد به عنوان ماتفاوت به حساب بازنشستگان پرداخت می شود چراکه حقوق های خرداد در حال واریز است و نمیتوانستیم منتظر تصویب باشیم.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدفگذاری سازمان در حوزه بازنشستگان در سال ۹۹ متناسب سازی حقوق مستمری ‌بگیران است که البته باید مقدمات این مساله فراهم‌ شود زیرا اگر منابع آن فراهم نشود در میان کار متوقف خواهد شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه