اخبار داغ

کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس افتتاح شد/ تأمین بخشی از نیاز صنعت فولاد کشور در صورت استخراج سالانه 500 هزار تن ماده معدنی

کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس افتتاح شد/ تأمین بخشی از نیاز صنعت فولاد کشور در صورت استخراج سالانه 500 هزار تن ماده معدنی
مدیرعامل مجتمع زغال سنگ ممرادکو گفت: زغال سنگ ماده اصلی فولاد کشور است که امیدواریم با حمایت و پشتیبانی بیش از پیش دولت بتوانیم سالانه 500 هزار تن ماده معدنی را استخراج و بخشی از نیاز صنعت فولاد کشور را تأمین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از م، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ طبس گفت: هدف از این سفر ارزیابی پیشرفت برنامه های سال 98 و 99 در استان خراسان جنوبی بود که 940 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های استان در دو سال گذشته پیش بینی شده بود که ‌در همان سال اول 540 میلیارد تومان تخصیص داده شد و بقیه اعتبارات تا پایان امسال تخصیص خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: از آن جایی که هر تخصصی نیازمند گزارش از عملکرد و پیشرفت کار قبلی است، سومین سفرم به خراسان جنوبی به دلیل گزارش گیری از اقدامات صورت گرفته بود.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بحث محرومان 10 هزار واحد مسکونی روستایی قبلا مصوب شد که تاکنون هفت هزار واحد افتتاح شده و سه هزار واحد باقی مانده که تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

,

نوبخت افزود: همچنین امروز پنج هزار واحد مسکونی محرومان در شهرهای استان مصوب شد که با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد اجرایی خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: برای آینده 75 پروژه به ارزش 1200 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری در نظر گرفته شد تا بتوانیم برنامه های جهش تولید را در استان تحقق بخشیم.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز همچنین تفاهم نامه ای با استاندار بسته شد که امیدواریم به تحقق بپیوندد. در کنار آن برای اشتغال با توجه به این که خراسان جنوبی از ظرفیت بالای انرژی خورشیدی برخوردار است، تفاهم نامه ای برای نصب 7500 پنل خورشیدی برای استان در نظر گرفته شد که اشتغال را در بر دارد.

,

نوبخت افزود: همچنین تفاهم نامه ایجاد سه هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی برنامه ریزی شد.

,

وی اظهار کرد: آخرین برنامه این سفر بازدید از واحد مجتمع زغال سنک ممرادکو بود که مهمترین نیاز این واحد صنعتی بحث زیرساخت ها است که امید است بتوانیم بزودی زیر ساخت های لازم را برای توسعه این واحدها فراهم کنیم.

,

جلوداری

, جلوداری,

بهرام جلوداری مدیرعامل کارخانه تولید کنسانتره زغال سنگ ممرادکو نیز در این مراسم گفت: مجتمع زغال سنگ ممرادکو وابسته به شرکت هلدینگ میتکو وابسته به گروه مالی بانک پاسارگاد است که عملیات اجرایی آن از 5 سال قبل آغاز شده است.

,

وی افزود: با تمام تحریم های ظالمانه ای که سال های گذشته متوجه کشور بود توانستیم با تکیه بر نیروی انسانی متخصص این پروژه را به سرانجام برسانیم.

,

مدیرعامل مجتمع زغال سنگ ممرادکو گفت: برای این پروژه 300 میلیارد تومان هزینه شده است.

,

جلوداری افزود: زغال سنگ ماده اصلی فولاد کشور است که امیدواریم با حمایت و پشتیبانی بیش از پیش دولت بتوانیم سالانه 500 هزار تن ماده معدنی را استخراج و بخشی از نیاز صنعت فولاد کشور را تأمین کنیم.

,

وی اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر 120 نفر شاغل دارد که در آینده نزدیک به 200 نفر خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه