اخبار داغ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان از تیرماه اجرایی خواهد شد/ اضافه شدن 25تخت به بیمارستان امام خمینی(ره) استان مرکزی تا پایان سال

افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان از تیرماه اجرایی خواهد شد/ اضافه شدن 25تخت به بیمارستان امام خمینی(ره) استان مرکزی تا پایان سال
سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: جهت افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، منتظر تصمیم شورای عالی کار جهت تعیین دستمزد کارگران در سال 99 بودیم که پس از تصویب آن، افزایش سنواتی از تیرماه اعمال و ما به التفاوت خرداد ماه به بازنشستگان پرداخت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سفر یکروزه خود به استان مرکزی و شهر اراک، عصر دیروز پس از جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی و در جمع خبرنگاران، گفت: سعی داریم تا با تزریق منابع مالی بتوان در کوتاه ترین فرصت ممکن کلینیک بیمارستان امام خمینی(ره) که جزوی از بیمارستان بوده و 80 درصد پیشرفت داشته و با تکمیل آن 25 تخت به بیمارستان اضافه خواهد شد و همچنین زمین 10هکتاری که قرار است به عنوان مرکزی رفاهی اقامتی بازنشستگان تامین اجتماعی ساخته شود، را در سال 99 تکمیل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی در خصوص روند در نظر گرفته شده جهت حذف دفترچه های تامین اجتماعی، افزود: قبلا نیاز بود افراد به صورت حضوری و با مراجعه به کارگزاری ها دفترچه خود را تمدید اعتبار کنند. در مرحله اول روند حذف دفترچه، تمهیداتی در نظر گرفته شد تا جهت تمدید دفترچه ها دیگر نیاز نباشد که افراد به صورت حضوری مراجعه کنند بلکه بتوان با استفاده از 6 روش -3 روش اینترنتی و 3 روش پیامکی- استعلام اعتبار صورت بگیرد. بدین صورت که مراجعه کنندگان به مراکز درمانی طرف قرارداد حتی در صورت اتمام اعتبار دفترچه‌شان می توانند خدمت خود را دریافت کنند و نیازی به مراجعه به کارگزاری جهت دریافت مُهر تمدید اعتبار ندارند.

,

سالاری در خصوص افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: امیدواریم تا هفته آینده این مهم تحقق یابد. منتهی تا به حال منتظر بودیم تا شورای عالی کار در خصوص دستمزد کارگران که مبنای افزایش حقوق بازنشستگان است تصمیم گیری کند که این کار صورت گرفت. اکنون پیشنهاد ما به دولت فرستاده شده و در صورت تصویب هیئت دولت، اجرایی خواهد شد. البته این مصوبه به افزایش حقوق خرداد ماه از حیث اعمال در حقوق دریافتی نخواهد رسید، ولی به محض تصویب ما به التفاوت آن به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

,

وی در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در توافق اولیه صورت گرفته با دولت مصوب شده بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت از طریق واگذاری سهام شرکت های دولتی معادل حداکثر 50هزار میلیارد تومان -و در هر شرکت حداکثر 40درصد، که تامین اجتماعی را بنگاه دار نکند- به سازمان داده شود که از آن طریق هزینه سالانه را که 13الی 15هزار میلیارد تومان خواهد بود، تامین اعتبار شود. به نظر می رسد هر زمانی دولت تصویب کند ظرف حداکثر یک ماه پس از آن می توان متناسب سازی را اعمال و افزایش پرداخت را انجام داد.

,

سالاری در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی کاهش دریافتی بیمه بیکاری افرادی که پس از کرونا درخواست بیمه بیکاری کرده اند، گفت: افرادی که درخواستشان مورد تایید قرار گرفته، بنا بر شرایط خاص مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا مبالغی را به صورت علی الحساب دریافت کردند که اعتبار این مبالغ از منابع دولتی صورت گرفته چرا که صندوق سازمان تامین اجتماعی امکان تامین این مبلغ را نداشته است. البته این مبلغ فعلا برای 3 ماه واریز شده و قرار شده با توجه به ادامه شرایط بحرانی ناشی از کرونا و با توجه به نرخ مقرر بیمه بیکاری، تا پایان مهرماه 85درصد هزینه آن تامین اعتبار شود. لازم به ذکر است تمام مدتی که افراد از بیمه بیکاری بهره مند می شوند، جزو سوابقشان حساب شده، دفترچه درمانیشان اعتبار دارد و  جزو بازنشستگی آنان نیز محسوب می شود.

,

مدیرعامل تامین اجتماعی تعداد افرادی که درخواستشان جهت بیمه بیکاری مورد توافق قرار گرفته را در اسفند ماه حدود 220هزار نفر دانست و افزود: مازاد نفراتی که در ماه های پس از آن اضافه شدند 680هزار نفر بودند که برخی از آنها مشمول بیمه بیکاری شناخته نشدند.

,

همچنین سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که در حضور سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به کلینیک پزشکی جنب بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: این کلینیک تا سال گذشته در ردیف اعتباری نیامده بود که با دستور مدیرکل سازمان تامبن اجتماعی این مهم صورت گرفت.

,

وی افزود: تقاضا داریم برای سال ۹۹ اعتباری برای این کلینیک که جزوی از طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) است، در نظر گرفته شود که بتوان تا پایان سال از آن بهره برداری کرد.

,

آقازاده ادامه داد: همچنین ۱۰هکتار زمین در کوی گردو اراک بنام سازمان تامین اجتماعی است که به همت دستگاه های مرتبط در حال هزینه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در آن هستیم. بناست این زمین به عنوان مرکز تفریحی و ورزشی برای کارگران در نظر گرفته شود و امیدواریم اعتبار لازم در سال99 برای آن در نظر گرفته شود تا بتوان پیشرفت خوبی در آن داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه