اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

امروز نیازمند انقلاب فرهنگی در کشور هستیم/ نمایندگان مجلس یازدهم تحول را در کشور ایجاد کنند

امروز نیازمند انقلاب فرهنگی در کشور هستیم/ نمایندگان مجلس یازدهم تحول را در کشور ایجاد کنند
ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری تأکید کردند: انتظار است مجلس یازدهم با تصویب قوانین گره گشا، پر تأثیر، جامع و سنجیده بتواند قوانینی محکم روح امید و نشاط را در جامعه بوجود بیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ امروز پس از 16 هفته به خاطر شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که در خطبه های این هفته ائمه جمعه به نمایندگان مردم در مجلس یازدهم بر ایجاد تحول و همچنین شادی و نشاط در جامعه تاکید داشتند.

برخی در عرصه سیاست خارجی منفعلانه حرف می‌زنند

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:امروز نماز جمعه در سراسر کشور پس از 16 هفته وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا  برپا شد.

 وی با اشاره به اینکه آمریکا همیشه جز ظلم کار دیگری نکرده است تصریح کرد: امروز با توجه به وضعیت حاکم در آمریکا، دیگر کسی این کشور را به عنوان یک ابرقدرت نمی‌شناسند.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه امروز در کشور ، برخی در عرصه سیاست خارجی منفعلانه حرف می‌زنند و عمل می‌کنند  بیان داشت: این امر موجب نگرانی در جامعه را افزایش می‌دهد و باید این گروه از موضع‌گیری منفعلانه کنار بیایند.
وی با اذعان بر اینکه امروز کشور ما با بهره‌مندی از ولی فقیه و بصیرت و آگاهی مردم به اقتدار رسیده است گفت: دشمنان نظام را مایوس کرده است، که باید برای تثبیت این اقتدار از همه توان استفاده کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: امروز کشور ما به اقتداری رسیده است که کشتی‌های نفت‌کش توانستند از میان تحریم‌ها عبور کنند و این امر اقتدار نظام اسلامی را به گوش جهانیان رساند.

حجت‌الاسلام نکونام همچنین به 23  خرداد سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: متولیان شورای انقلاب فرهنگی باید ، بیش از پیش در این حوزه فعال باشند.

وی عنوان کرد: امروز در بسیاری از حوزه‌ها در کشور نیازمند انقلاب فرهنگی هستیم  و باید یک تحول و انقلاب در فرهنگ آموزش، اقتصاد، فرهنگ کار و تولید، سبک زندگی و سیاست خارجی و اداره و مدیریت کشور انجام شود.

حجت‌الاسلام نکونام به سالروز تشکیل جهادسازندگی و جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: این مجموعه نقش بی‌بدیل و عمیق در راستای تولید مایحتاج مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، خودکفا کردن کشور و کوتاه کردن دست بیگانه از اقتصاد کشور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, برخی در عرصه سیاست خارجی منفعلانه حرف می‌زنند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


وی به سالروز شهادت امام صادق‌(س) اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود در جهان امروز، از مکتب امام صادق(س) به خوبی استفاده می‌شود به گونه‌ای که امروز مردم کشور نشان داده‌اند که پیرو مکتب بندگی خداو مکتب خدمت به بندگان خدا هستند.

,
,


نماینده ولی فقیه در استان به اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه ، همدلی و همراهی مردم در این شرایط بحران که برگرفته از مکتب امام صادق(س) است، اشاره کرد و گفت:ایران در مقابله با ویروس کرونا نسبت به ابرقدرت‌های دیگر ،با همراهی و همدلی مردم کمتر صدمه و آسیب خورد.

,
,


امام جمعه شهرکرد در پایان خطبه های خود از  مردم خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و از برپایی آیین‌ها، مراسم‌ها مختلف خودداری کنند تا زمینه انتقال کاهش پیدا کند.

,
,


انتظار مردم از مجلس یازدهم ایجاد امید و نشاط در جامعه است

,
,


امام جمعه موقت لردگان گفت: انتظار است مجلس یازدهم با تصویب قوانین گره گشا، پر تأثیر، جامع و سنجیده بتواند قوانینی محکم روح امید و نشاط را در جامعه بوجود بیاورد.

,
,


حجت الاسلام مهدی سعیدی امام جمعه موقت لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیماری کرونا گفت: انسان نعمت هایی دارد تا از دست ندهد قدر آن را نمی داند.

وی بیان داشت: حضور در نمازجمعه رزق الهی است و موجب تطهیر دل انسان می شود امیدواریم خدای عالم به برکت انفاس پاک شهیدان و اولیایش هر چه سریع‌تر این بیماری را از جامعه انسانی بزداید.

سعیدی با اشاره به اعتراضات و برخورد وحشیانه دولت آمریکا با سیاه پوستان گفت: این رفتارها ریشه در باورهای آنها دارد و به خیال اینکه علم و قدرت در دست دارند باید بقیه بشر در مقابل آنها زانو بزنند چون عده ای سیاه  پوست هستند  رفتار درستی با آنها ندارند.

امام جمعه موقت لردگان به شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  اشاره کرد و گفت:  این مجموعه دینی و این همه روایات نورانی از وجود مبارک حضرت امام صادق (ع) به یادگار مانده است و شیعه را شیعه جعفری می خوانند .

وی در بخش دیگر سخنان خود به مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و افزود: به حمدالله مجلس کنونی با ترکیبی خوبی شکل گرفته است و انتظار می رود قدم‌های خوبی برای اصلاح جامعه بردارند.

سعیدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: آن که می تواند مجلس را در این جایگاه شایسته بنشاند، شما نمایندگان محترمید. آنگاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّتهای کشور، و با کارشناسی، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاک‌دستی و امانت‌داری، وظیفه‌ قانونگذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه‌ امید مردم و نقطه‌ اتّکاء مجریان، و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدفهای والا، سهم بسزا خواهد داشت.

امام جمعه لردگان گفت: آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیان‌بار، یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل‌انگاری در کار، یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است.

وی خطاب به نماینده شهرستان لردگان گفت: انتظار می‌رود علاوه بر حوزه ملی در حوزه شهرستان هم با مشورت افراد صاحب نظر و نخبگان  کارهای خوب را به سرانجام برسانند و قدمی مثبت و مفید بردارند.

 حجت الاسلام مهدی سعیدی در پایان گفت: با وجود بیماری کرونا انتظار است پروتکل های بهداشتی را در کلیه امورات و مراسمات به خوبی رعایت کنیم و به دستورات بهداشتی خوب عمل کنیم تا سلامت جامعه تضعیف نگردد .
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه