اخبار داغ

در راستای جهش تولید محقق؛

مسائل سیستان و بلوچستان؛ روی میز ستاد اقتصاد مقاومتی کشور/ اعتبار 56 میلیارد ریالی برای بازارچه های مرزی جنوب شرق ابلاغ شد

مسائل سیستان و بلوچستان؛ روی میز ستاد اقتصاد مقاومتی کشور/ اعتبار 56 میلیارد ریالی برای بازارچه های مرزی جنوب شرق ابلاغ شد
مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: مسائل سیستان و بلوچستان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور بررسی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه  ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته قرار شد در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور مسائل سیستان و بلوچستان مطرح شود که می تواند کمک خوبی در مسیر توسعه استان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: از آنجایی که وزرا نیز عضو این ستاد هستند و می توانیم بسیاری از موضوع های مهم سیستان و بلوچستان را در این نشست مطرح کنیم، می تواند در جهش تولید موثر باشد.

,

به گفته این مقام مسئول، با توجه به این که امسال از سوی مقام معظم رهبری به  عنوان جهش تولید مزین شده است، از ابتدای سال اقدامات موثری در سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در این راستا آغاز شد و در نهایت 6 استان که ورود موثری در این عرصه داشتند، شایسته تقدیر اعلام شدند که سیستان و بلوچستان هم از جمله آن بود.

,

عرب اول اضافه کرد: در سال 99 اتفاق خوبی که برای بازارچه های مرزی رخ داد، این بود که موضوع اعتبارات تملک و هزینه ای آن در جدول 1 - 10 ماده واحده قانون بودجه 99 مشخص و ابلاغ شد بر این اساس برای بازارچه های استان در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مبلغ  چهار میلیارد و 300 میلیون تومان و هزینه ای یک میلیارد و 300 میلیون تومان ابلاغ شده است.

,

وی افزود: علاوه بر این به لحاظ اهمیتی که بازارچه ها دارند، از دیگر ردیف های اعتباری که در اختیار استان است از جمله سه درصد نفت و گاز و ردیف استانی به اعتبارات بازارچه های مرزی اضافه شده است که می تواند نقش کلیدی و مهمی را در صادرات و واردات استان به عنوان یک ظرفیت ایفا کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه