اخبار داغ

اسماعیل هنیه:

مقاومت مسلحانه باید در اولویت فلسطینیان باشد

مقاومت مسلحانه باید در اولویت فلسطینیان باشد
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه فلسطین مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد، خواستار اتحاد فلسطینیان و مسلمانان در برابر طرح معامله قرن و طرح اشغال کرانه باختری فلسطین شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به شرایط کنونی در فلسطین، گفت که فلسطینی‌ها مرحله خطرناک‌تری پیش روی خود دارند.

اسماعیل هنیه که امروز شنبه در «گردهمایی علمای امت برای یاری قدس» به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می‌کرد، از علمای جهان اسلام خواست برای حمایت از آرمان فلسطین در این مرحله سخت و همچنین برای مقابله با اشغالگران، تشکیلات هماهنگی ایجاد کنند که در این راستا، برای خود برنامه و چشم‌انداز داشته باشد.

او گفت که جنبش حماس برای مقابله با خطرات بی‌سابقه‌ای که قدس و آرمان فلسطین را هدف قرار داده، چهار اولویت راهبردی وضع کرده است.

به گفته اسماعیل هنیه، چهار اولویت مذکور عبارت‌اند  از «بازیابی وحدت ملی، بازیابی اولویت‌های گروه‌های فلسطینی بر اصول مسالمت‌آمیز در همه زمینه، مقاومت فراگیر که در مقدمه آن مقاومت مسلحانه جای دارد و تقویت هماهنگی و مشاوره و تکامل با عمق عربی و اسلامی».

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن درخواست از مسلمانان برای حمایت از این اولویت‌ها، در باره معامله قرن و توطئه آمریکا و صهیونیست‌ها علیه فلسطین هشدار داد و گفت که این توطئه‌ها نه تنها فلسطین بلکه همه منطقه و امت اسلامی را هدف قرار داده است.

او گفت که رژیم صهیونیستی به رغم همه توان و برتری نظامی و امنیتی و حمایت آمریکا از این رژیم، در تنگنای تاریخی به سر می‌برد و تا زمانی که مسلمانان حضور این رژیم در اراضی فلسطین را غیرقانونی بداند، اشغالگر و دزد است و نمی‌تواند بر روی این اراضی حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صفا، اسماعیل هنیه گفت که حماس و فلسطینی‌ها هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهند شناخت  و این رژیم در خاک فلسطین آینده‌ای نخواهد داشت.

رژیم صهیونیستی اخیراً به دنبال اشغال ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین است. هنیه با اشاره به موضوع گفت که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی این گونه تصور می‌کنند که واقعیت موجود در منطقه به گونه ای است که می‌تواند قدس را یهودی کرده و کرانه غربی را اشغال کنند و معامله قرن را که به دنبال حذف آرمان فلسطین است، اجرا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه