اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

مدیریت بحران کشورهای موسوم به جهان سوم، مطلوب‌تر از ایالات متحده است

مدیریت بحران کشورهای موسوم به جهان سوم، مطلوب‌تر از ایالات متحده است
حسن عابدینی می‌گوید اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا، این کشور را با بحران مشروعیت مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل، با اشاره به اینکه در طی 4 ماه گذشته دو اتفاق بزرگ بحران کرونا و اعتراضات در آمریکا تاثیر تعیین‌کننده‌ای در آینده ساختار نظام سیاسی و حکمرانی ایالات متحده گذاشته، گفت: تعداد قربانیان در بحران کرونا به افکار عمومی داخلی و بین‌المللی نشان داد که حکمرانی آمریکا به صورت شگفت‌آوری ناکارآمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارشناس مسائل بین‌الملل درخصوص آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا  که یک چهارم رقم کل دنیاست، افزود:  برای اولین‌بار ایالات متحده آمریکا دچار بحرانی شد که سایر کشورها هم همان بحران را داشتند و شاهد آن بودیم که نحوه مدیریت بحران در سایر کشورها حتی کشورهای جهان سوم به مراتب بهتر از حکمرانی در ایالات متحده آمریکا است.

,

عابدینی تاکید کرد: تظاهرات عدالت‌خواهانه، یکی از پیامدهای بحران کرونا و ناکارآمدی ایالات متحده بوده که نظام سیاسی و اجتماعی آمریکا را به چالش کشیده است.

,

وی بحران هویت و مشروعیت را از بحران‌های بسیار مهم پیش روی آمریکا دانست و افزود: می‌توان گفت لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه‌سالاری دچار بحران هویت شده است.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه اعتراضات علیه نژادپرستی، آمریکا را دچار بحران مشروعیت کرده است، اظهار کرد: مردم به اندازه کافی نسبت به نحوه مدیریتی که در آمریکا و در حوزه سیاست، فرهنگ و اجتماع می‌بینند گریزان هستند و این دولت مشروعیت لازم را ندارد.

,

عابدینی تصریح کرد: آمریکا در چند دهه گذشته چندین میلیارد دلار هزینه جنگ‌های بی‌حاصل در غرب آسیا کرده  که هیچ سودی از آن نبرده است و با این رویکردها نظام سرمایه‌سالاری و لیبرال دموکراسی با افول مواجه شده است.

,

وی افزود: آنچه که در آمریکا اتفاق می‌افتد ناکارآمدی همه وجوه حکمرانی در آمریکاست و ناکارآمدی یک قانون یا سیاست‌مدار نیست.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد: دولتمردان آمریکایی قصد دارند از موضوع اصلی این جریانات سوءاستفاده کنند، چراکه نسبت به رویکرد حاکم بر اعتراضات احساس خطر می کنند.

,

عابدینی در خصوص تاثیر این اعتراضات بر حوزه سیاسی دولت آمریکا، خاطرنشان کرد: احتمال قربانی شدن چند سیاستمدار در انتخابات آتی آمریکا وجود دارد.

,

وی درباره موضع دیگر کشورها نسبت به این اعتراضات گفت: کشورهای اروپایی اصولا به دلیل درهم تنیدگی شدید سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...  در مقابل این اعترضات واکنش منصفانه نگرفته و یا سکوت کردند و یا صحبت‌های حمایت‌آمیزی انجام دادند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سایر کشورها در قبال اعتراضات موجود به شدت به آمریکا وابسته هستند، اظهارکرد: برخی کشورها  انگیزه ایستادن در برابر نظام و شجاعت دفاع از مردم آمریکا را ندارند.

,

عابدینی افزود: ساختار نظام سیاسی ایالت متحده آمریکا به گونه‌ای آشفته شده و گسل های قومیتی، فرهنگی، نژادی و...به قدری در آمریکا ریشه دوانده که هر لحظه ممکن است آتش زیر خاکستر فوران کند.

,

وی در پایان تصریح کرد: ابرقدرت بودن دارای سه نشانه قدرت تمام‌کنندگی، قدرت ایجاد شکاف در رقبا و دشمنان و ایجاد ائتلاف در اردوگاه دوستان است، که آمریکا در این نشانه‌ها کارنامه بسیار شکست‌خورده‌ای دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه