اخبار داغ

گزارشی از یک پروژه نافرجام؛

وعده جدید برای پایان یک پروژه 14 ساله در ساری

وعده جدید برای پایان یک پروژه 14 ساله در ساری
پروژه انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری حداقل بیش از 5 سال است که به طور جدی استارت خورده است اما تاکنون به فرجامی نرسیده است و بارها همچون بسیاری از پروژه‌های مرکز استان، امروز و فردا می‌شود و علیرغم اولتیماتوم‌های چند باره فرماندار و تعیین چند باره زمان انتقال و افتتاح میدان بار جدید، اما همچنان پیشرفت فیزیکی پروژه در کانال 70 درصدی، در جا می‌خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جدا از ترافیک کلافه‌کننده این روزهای کمربندی غربی ساری به دلیل صف طولانی وانت‌بارهای مملو از هلو در نزدیکی میدان‌بار مرکز استان، این گره ترافیکی سال‌ها است که عبوری‌ها و شهروندان مرکز استانی که قصد عبور از این کمربندی را دارند، سخت می‌آزارد.
 
پروژه انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری حداقل بیش از 5 سال است که به طور جدی استارت خورده است اما تاکنون به فرجامی نرسیده است و بارها همچون بسیاری از پروژه‌های مرکز استان، امروز و فردا می‌شود و علیرغم اولتیماتوم‌های چند باره فرماندار و تعیین چند باره زمان انتقال و افتتاح میدان بار جدید، اما همچنان پیشرفت فیزیکی پروژه در کانال 70 درصدی، در جا می‌خورد.
 
ابتدای امسال بود که فرماندار ساری در تمدید مهلت انتقال میدان بار قرق ساری به کمربندی ساری-قائم‌شهر، کرونا را عامل مهلت 60 روزه برای افتتاح پروژه عنوان کرد اما در حالیکه این مهلت به شمارش معکوس رسیده است، مشاهدات میدانی نشان از توقف پروژه و تداوم وضعیت کنونی در مهلت داده شده، دارد.
 
مجبور به قطع همکاری با پیمانکار فعلی شدیم

امیرحسین فخرآوران رئیس میدان میوه و تره بار مرکز مازندران در خصوص آخرین وضعیت پروژه ساخت میدان جدید میوه و تره‌بار ساری به خبرنگار ما گفت:  طی سال‌جاری، چندین جلسه در این خصوص برگزار کردیم و با توجه به وضعیت حاضر، به احتمال فراوان مجبور به قطع همکاری با پیمانکار فعلی خواهیم شد.
 
وی افزود: بنا داریم تا این امر را بدون شکایت و در فضایی کاملا مسالمت‌آمیز در اسرع وقت انجام دهیم؛ چرا که کاملا شرایط برای ادامه همکاری میسر نیست.
 
رئیس میدان میوه و تره‌بار ساری خاطرنشان کرد: علت اصلی این امر بیشتر به مسائل مالی و تعهدات پیمانکار بر می‌گردد که وضعیت نه چندان مطلوب و رضایت‌بخش آن، موجب اخذ این تصمیم و پیگیری عملی آن در این بازه زمانی شده است.
 
فخرآوران ادامه داد: در جلسه اخیر با فرماندار ساری و شورای تامین و صحبت‌هایی که انجام شد، به ما قول داده شد که اگر کار ما روی روال باشد، یک مقداری زمان بیشتری به ما جهت اتمام و تکمیل پروژه بدهند تا انتقال از میدان قدیم به میدان جدید صورت بگیرد.
 
میدان جدید میوه تا پایان تابستان تکمیل می‌شود

وی اظهار کرد: الآن داستان این است که ما می‌خواهیم به صورت مسالمت آمیز این مشکل را با پیمانکار حل و فصل کنیم تا کار به شکایت قضایی و از دست دادن زمان نکشد و سپس پس از تسویه حساب، برنامه داریم تا با پیمانکار جدیدی، مابقی پروژه را دنبال کنیم.

رئیس میدان میوه و تره‌بار ساری بیان کرد: اگر همه چیز روی روال پیش رود، با صحبت‌هایی که کردیم، پیش بینی می‌کنیم تا پایان تابستان امسال و قبل از فصل مرکبات، این پروژه به اتمام برسد.
 
فخرآوران با بیان اینکه تاکنون 73 درصد از کار انجام شده است؛ در خصوص میزان هزینه کرد عنوان کرد: تاکنون یک چیزی نزدیک به 27 میلیارد تومان به پیمانکار دادیم، یک مبلغ حدود 3 میلیاردی بابت هزینه‌های جانبی مثل آب، برق، گاز و غیره  داشتیم و در مجموع حدود 30 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و مابقی پروژه نیز بر اساس برآورها، نزدیک به 20 میلیارد تومان دیگر هزینه دارد.
 
وی اعلام کرد:  زمین این پروژه در فضایی به وسعت 21 هکتار خریداری شده است که 7 هکتار آن مختص میدان بار و ما بقی آن به سردخانه، دفاتر حمل‌ونقل و سایر تاسیسات جانبی اختصاص دارد.
 
 گلایه رئیس میدان بار ساری از عدم حمایت دولت در ساخت پروژه بزرگ میدان بار جدید

 رئیس میدان میوه و تره‌بار ساری تصریح کرد: با اینکه این پروژه، طرح مصوب دو دوره ریاست جمهوری بود اما متاسفانه تاکنون هیچ کمک مالی از هیچ بانک و مرجعی نتوانستیم بگیریم و صفر تا صد هزینه این پروژه به همت سهامداران این میدان بار، انجام شده است.
 
به گفته فخرآوران، میدان بار جدید ساری دارای 155 غرفه است که در فضایی وسیع و به دور از ترافیک شهری در خارج از شهر، خدمات گسترده‌ای را به متقاضیان مرکز مازندران و شهرهای مجاور خواهد داد.
 
وی اظهار کرد: از تمامی شهروندان مرکز استان بابت طولانی شده پروژه و تحمل ترافیک کلافه‌کننده طی این سال‌ها، صمیمانه پوزش می‌طلبیم و امیدواریم در کمترین زمان با به اتمام رساندن پروژه از مکان فعلی به مکان جدید، نقل مکان کنیم.
 
در صورت عدم تکمیل میدان جدید، میدان قدیم پلمب می‌شود

عباسعلی رضایی فرماندار ساری نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: پروژه میدان بار ساری با پیگیری مجدانه ما طی سال گذشته و ماه‌های امسال، در حال انجام است.
 
وی افزود: طبق مذاکرات انجام شده، مهلت آنان برای انتقال به مکان جدید به اتمام رسیده بود اما طی سال جاری با توجه به درخواست مکتوبی به ما ارائه کردند و درخواست جدی و مصرانه‌ای مبنی بر تمدید زمان با توجه به وضعیت فعلی پروژه مطرح کردند، یک زمان کوتاهی مجددا به آن‌ها داده شد.
 
فرماندار ساری خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی اگر موفق به اتمام پروژه نشوند، یقینا مجبور به پلمب میدان بار کمربندی خواهیم شد.
 
رضایی تصریح کرد: البته در این ماجرا، اگر اقدام به پلمب میدان بار طی این مدت می‌کردیم، دسترسی مردم به میوه خیلی سخت میشد و تبعاتی را برای کسبه نیز بدنبال داشت، اگر پلمب نکنیم، مردم از ترافیک کلافه‌کننده نزدیک به میدان بار، خسته شدند و گلایه دارند و واقعا شرایط در هر دو حالت برای ما کار را دشوار کرده است.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه طی بیش از 14 سال، کاری در این باره صورت نگرفت و اکنون که ما به طور جدی به این موضوع ورود و مداخله  پیدا کردیم تا گره‌ای از مشکلات شهر را حل کنیم، به جای اینکه خدا قوت بشنویم، گفته می‌شود فرماندار، قول داد اما انجام نداد.
 
فرماندار ساری متذکر شد: برخی‌ها انتظار دارند که ما ظرف یک سال تمامی مشکلات چندین و چند ساله شهر را حل کنیم و البته ما با تمام توان و مجدانه پیگیر حل موضوعات گوناگون و کلان شهری در مرکز استان هستیم و این موضوع نیز طی چند ماهه اخیر، با پیگیری ما حل و فصل خواهد شد.
 
به هر منظور از یک سو، این گره ترافیکی آزار دهنده چندین و چند ساله نه برای مرکز استان و از نگاه مسافران عبوری زیبنده است و نه دیگر تحمل آن برای شهروندان آسان اما باید نادیده نگرفت که تامین منابع مالی این پروژه چند ده میلیاردی بدون حمایت دولت و با دستانی خالی از سوی سهامداران هم کاری بس دشوار است که نیازمند ورود جدی مسئولان بالادستی استان برای تسریع در روند پایان این پروژه دارد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, مجبور به قطع همکاری با پیمانکار فعلی شدیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, میدان جدید میوه تا پایان تابستان تکمیل می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  گلایه رئیس میدان بار ساری از عدم حمایت دولت در ساخت پروژه بزرگ میدان بار جدید,
,
,
,
,
,
,
,
, در صورت عدم تکمیل میدان جدید، میدان قدیم پلمب می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه