اخبار داغ

مراسم اختتامیه یک جشنواره پاسوز تصمیمات گزینشی!

گره در «گره» نیندازیم

گره در «گره» نیندازیم
در حالی مسئولان استان مازندران و ستاد مقابله با کرونا، از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی «گره» با حضور 60 مدعو و در فضای سالنی با ظرفیت 300 صندلی و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ممانعت می‌کنند که طی هفته‌های اخیر، مراسمات ویژه‌ای با حضور مهمانان و مسئولان ارشد کشوری و استانی در مازندران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، نشست خبری مسئولان جشنواره ملی رسانه‌ای گره مازندران عصر امروز در محل اداره کل ارشاد اسلامی استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این نشست خبری با حضور زارع مدیر کل ارشاد، حق شناس رئیس بسیج رسانه، زحمتکش مدیر برگزاری جشنواره و ممبینی دبیر این جشنواره همراه بود.

تقدیر از 10 اثر برتر در مراسم اختتامیه

رضا ممبینی در این نشست خبری اظهار کرد: این جشنواره به صورت اختصاصی در بخش یادداشت و با موضوع ویروس کرونا کار خود را از اوایل اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع این ویروس در کشور، آغاز کرد.

وی افزود: این جشنواره با مشارکت بسیج رسانه شهرستان نکا و با حمایت اداره کل ارشاد اسلامی و سازمان بسیج رسانه مازندران، کلید خورد و مورد استقبال رسانه‌های بومی و همچنین سراسر کشور قرار گرفت.

دبیر نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای گره استان مازندران یکی از اهداف برگزاری این جشنواره آگاهی بخشی به مردم در خصوص ویروس ناشناخته کرونا بود؛ خاطرنشان کرد: طی این ایام، جای خالی یادداشت نویسی در بسیاری از جشنواره‌ها مشهود بود و بر این اساس، جرقه تفکر برگزاری این جشنواره در بخش اختصاصی یادداشت خورده شد.

ممبینی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج رسانه شهرستان نکا طی دو سال گذشته اقدام به تربیت تعداد قابل توجهی یادداشت نویس کرده بود، هدف‌مان این بود که نکا را به عنوان پایتخت یادداشت نویسی کشور معرفی کنیم.

وی گفت: زمان ارسال آثار از 15 اسفند 98 به مدت یک ماه تا تاریخ 15 فروردین امسال بوده که در ادامه به مدت 15 روز و تا 30 فروردین تمدید شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای گره استان مازندران بیان کرد: بیش از 220 اثر مرتبط  مورد تایید با محور جشنواره از 24 استان کشور به دبیرخانه ارسال شد و هر نفر تنها اجازه ارسال یک اثر را به دبیرخانه جشنواره داشت و باید در یک پایگاه خبری و روزنامه منتشر شده باشد.

ممبینی عنوان کرد: داوری‌های آثار از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال با 3 داور آغاز کردیم که دو داور بومی و یک داور از تهران برای این جشنواره انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در روز اختتامیه از 10 اثر برتر تجلیل خواهد شد؛ تصریح کرد: ماحصل داوری‌ها، انتخاب 6 اثر برتر از 5 استان کشور بود که در کنار این آثار، 4 اثر نیز شایسته تقدیر انتخاب شدند.

دبیر نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای گره استان مازندران با بیان اینکه در حال رایزنی برای برگزاری مراسم اختتامیه در 29 خردادماه در شهرستان نکا هستیم؛ متذکر شد: مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه کشور، سخنران مراسم اختتامیه این جشنواره خواهد بود.

برگزاری جشنواره بین المللی عکس شهید سلیمانی

حسین زحمتکش مدیر برگزاری این جشنواره نیز در میان اصحاب رسانه گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره در حوزه یادداشت متاسفانه بر می‌گردد به نوع نگاهی که در رسانه‌ها به بخش یادداشت و یادداشت نویسی وجود دارد.

وی افزود: انتشار یادداشت در رسانه‌ها بیشتر شبیه به یک لطف می‌ماند که در حق یادداشت نویس صورت می‌گیرد و جایگاه فعالان این بخش در رسانه‌ها به صورت مطلوب دیده نمی‌شود.

مدیر برگزاری  جشنواره ملی رسانه‌ای گره استان مازندران خاطرنشان کرد: استقبال و همراهی رسانه‌ها هم در انتشار و هم در مشارکت و ارسال آثار از تمامی کشور را در این جشنواره شاهد بودیم و در 12 استان کشور، نماینده برای تبلیغ جشنواره داشتیم.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نکا ادامه داد: ما بنا داریم چنین جشنواره‌هایی را در ادامه با موضوعات گوناگون و در سایر بخش‌ها نظیر عکس، گزارش، خبر و غیره به صورت تخصصی برگزار کنیم.

زحمتکش تصریح کرد: هم اکنون در حال انجام مقدمات برگزاری یک جشنواره بین‌المللی با موضوع سردار سلیمانی با فراخوان موضوع عکس از کشورهای محور مقاومت به میزبانی نکا هستیم و بنا است تا این جشنواره به صورت مجازی در شهرستان نکا و به صورت هم زمان با سالگرد شهید سلیمانی آن را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: برگزاری تخصصی جشنواره گره در قالب یادداشت به هیچ وجه دال بر بی احترامی به سایر بخش‌های رسانه‌ای نبوده و این جشنواره در کمال تکریم به سایر بخش‌ها، به صورت تخصصی در محور یادداشت با دلایل عنوان شده، برگزار شده است.

مدیر برگزاری  جشنواره ملی رسانه‌ای گره استان مازندران تاکید کرد: ما از مسئولان استانی و تمام رسانه‌ها انتظار حمایت جهت برگزاری مراسم اختتامیه با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی با حداقل دعوت شدگان و در فضای مناسب هستیم.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نکا اعلام کرد: نفرات اول و دوم این جشنواره از استانی با وضعیت قرمز هستند که ما با دیدن تمام جوانب برگزاری مراسم اختتامیه از آن‌ها بابت عدم پذیرش در مراسم اختتامیه عذرخواهی کردیم و طی تماس به آن‌ها اطلاع رسانی کردیم که امکان میزبانی از آن‌ها را نداریم.

زحمتکش با بیان اینکه امکان برگزاری مراسم اختتامیه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد؛ گفت: ما تابع تصمیمات استانی ستاد کرونا هستیم و توقع حمایت مسئولان در این باره را با توجه به رعایت ملزومات برگزاری چنین مراسمی را داریم.


امکان لغو برگزاری مراسم اختتامیه با تصمیم ستاد کرونا

عبدالمهدی حق‌شناس مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران در این جلسه، اظهار کرد: در بحبوحه آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، هجمه‌های رسانه‌های بیگانه برای تضعیف عملکرد کشور در بخش‌های گوناگون در امر مقابله با ابن ویروس و ناتوان نشان دادن بخش درمان افزایش یافت و در این شرایط، ظهور و بروز حضور رسانه‌های جبهه انقلاب در خط مقدم خطوط خبری مشهود بود.

وی افزود: رسانه‌های مازندران در ایام کرونا هم در اطلاع رسانی و هم بازتاب توانایی‌ها و عملکرد در بخش‌های مختلف، سنگ تمام گذاشتند.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران خاطرنشان کرد: ما در ادامه وضعیت اسف بار کشورهای غربی را در مواجهه با ویروس کرونا دیدیم و در حالیکه خیلی از آنان در حال دزدیدن کالاهای بهداشتی از یکدیگر بودند در خانه‌های ما داشت ماسک و لوازم بهداشتی تولید می‌شد و به صورت رایگان در اختیار مردم و بیماران قرار می‌گرفت و اینجا هم نقش رسانه‌ها در بازتاب این اقدامات، پررنگ بود.

حق‌شناس ادامه داد: مردم دست در دست هم تمام گره‌ها را باز کردند و اکنون هم باید درست عمل کنیم و باید در کنار اقدامات مسئولان و مردم، رسانه‌ها، اطلاع رسانی را بیشتر کنند.

وی اعلام کرد: تمام اقدامات برای برگزاری مراسم اختامییه در نکا از هماهنگی با مسئولان، دعوت از سخنران، رزرو سالن برگزاری، هماهنگی با تیم فنی، دعوت از برگزیدگان و غیره انجام شده است اما به ما اطلاع دادند که به دلیل عادی نبودن وضعیت شهرستان نکا در بحث کرونا، امکان برگزاری مراسم اختتامیه به صورت حضوری وجود ندارد و باید به صورت مجازی برگزار شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران تصریح کرد: این در شرایطی است که مسئولان ما برای افتتاح یک سوپر مارکت با آن حجم از جمعیت حضور پیدا می‌کنند، بسیاری از برنامه‌ها و جلسات و افتتاحیه‌ها در حال انجام است، حتی بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی با حضور تماشاگران در حال انجام است.

حق شناس تاکید کرد: در هر صورت ما تابع مقررات هستیم و هر تصمیمی که ستاد کرونای استان بگیرند ما پذیرا هستیم و مطمئنا اگر هم قرار به برگزاری مراسم باشد، مطمئنا تمامی جوانب را دیده‌ایم و با رعایت تمام نکات بهداشتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما دوست داریم که این مراسم را طبق روال مرسوم جشنواره‌ها برگزار کنیم؛ متذکر شد: اگر بنا به برگزاری نشد یا به صورت مجازی برگزار می‌کنیم و یا آن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم و در حال رایزنی برای رسیدن به نتیجه نهایی با مسئولان استانی هستیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران با ابراز امیدواری از حمایت مسئولان استانی از برگزاری مراسم اختتامیه، گفت: امیدواریم میزبان خوبی برای مهمانان در روز اختتامیه باشیم و حسن ختام خوبی را شاهد باشیم.

به گزارش بلاغ، در حالی مسئولان استانی و ستاد مقابله با کرونا، از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره ملی با حضور 60 مدعو و در فضای سالنی با ظرفیت 300 صندلی و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ممانعت می‌کنند که طی هفته‌های اخیر، مراسمات ویژه‌ای با حضور مهمانان و مسئولان ارشد کشوری و استانی در جای جای مازندران نظیر افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی و یا افتتاح نسل جدید فروشگاه رفاه با نام دنیای آرزو در فضایی محدود و دور از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

به هر منظور در حالی که جلسات متعدد از شورای اداری گرفته تا سایر برنامه‌های جنبی مثل جلسات شوراها و مراسمات متنوع در جای جای استان در حال برگزاری است، توقع می‌رود مسئولان استانی، گره در «گره» نیندازند و  تصمیمات ستاد کرونا را به سمتی جهت دهند که با اتخاذ تمهیدات لازم، مساعدت برای برگزاری مراسم اختتامیه، مقدور شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, تقدیر از 10 اثر برتر در مراسم اختتامیه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری جشنواره بین المللی عکس شهید سلیمانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امکان لغو برگزاری مراسم اختتامیه با تصمیم ستاد کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه