اخبار داغ

مدیرعامل هنرمندان پیشکسوت:

زمان و مکان تشییع "محمدعلی کشاورز" مشخص شد/ پیام تسلیت «سیما فیلم»

زمان و مکان تشییع "محمدعلی کشاورز" مشخص شد/ پیام تسلیت «سیما فیلم»
آیین تشییع "پدرسالار" سینما و تلویزیون روز سه‌شنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی کشاورز پدرسالار تلویزیون و سینمای ایران امروز در یکی از بیمارستان تهران دارفانی را وداع گفت. این خبر را سیدمحمد طباطبایی مدیرعامل هنرمندان پیشکسوت تأیید کرد.

طباطبایی همچنین درباره زمان و مکان مراسم تشییع پیکر محمدعلی کشاورز اشاره کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بنا به تصمیم خانواده این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر ‌و تلویزیون مراسم تشییع و تدفین ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 27 خردادماه فقط در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده به دلیل اینکه به مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کردند و ترجیح دادند مراسم را در قطعه هنرمندان برگزار کنند. هنوز سخنرانان مشخص نشده‌اند و حتماً مسئولین و سینماگران نزدیک به استاد در این برنامه صحبت خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

همچنین مرکز سیمافیلم با انتشار پیامی درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت.

,
متن پیام بدین شرح است:
,
انا لله و انا الیه راجعون
,
 
,
درگذشت محمدعلی کشاورز، چهره ماندگار عرصه بازیگری و پدرسالار تلویزیون ایران، موجب تأثر و اندوه عمیق همگان شد. این بازیگر توانمند و اخلاق‌مدار یکی از ستاره‌های درخشان آسمان هنر این مرز و بوم است. بازیگری که با حضور در سریال‌ها و فیلم‌های ارزشمند هیچ‌گاه نام و یادش از ذهن و دل مردم هنرپرور و هنردوست ایران فراموش نمی‌شود.
,
 زنده‌یاد محمدعلی کشاورز ازجمله بازیگرانی بود که بیشتر مخاطبان، ایشان را با سریال‌های تلویزیونی شناختند و با سریال «پدر سالار» و بازی تحسین‌برانگیزش در یادها به یادگار ماند.
,
فقدان این بازیگر ارزنده، خسرانی برای فرهنگ و هنر ما و به ویژه رسانه ملی خواهد بود. 
,
مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گوید.
,


محمدعلی کشاورز متولد 26 فروردین ماه 1309 در اصفهان است و یکی از چهره‌های ماندگار دنیای بازیگری به‌شمار می‌رود؛ او  ایفای نقش در بیش از 100 اثر در ژانرها و مدیوم‌های مختلف را در کارنامه خود دارد. کشاورز نقش‌ها و ژانرهای مختلفی را در سینما، تئاتر و تلویزیون به‌یادگار گذاشته است و از حیثِ نقش‌آفرینی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی و نمایش‌های مختلف و همکاری با کارگردانان مطرح، کارنامه‌ای پُربار و متنوع دارد.

مخاطبان ایرانی نمی‌توانند نقش "شعبون استخونی" فیلم "هزاردستان" و "محمدابراهیم" فیلم "مادر" و "اسدالله‌خان" سریال "پدرسالار" را فراموش کنند. و البته او بازی در فیلم‌های بین‌المللی "کاروان‌ها و "صحرای تاتارها" را نیز در کارنامه‌اش دارد که با چهره‌هایی همچون "آنتونی کویین" و "ماکس فون سیدو" همبازی بوده است.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه