اخبار داغ

استاندار کردستان خبر داد؛

اعمال محدودیت سفر به شهرهای مرزی کردستان

اعمال محدودیت سفر به شهرهای مرزی کردستان
استاندار کردستان ضمن اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در این استان، از اعمال محدودیت‌های جدید سفر به شهرهای مرزی کردستان در هفته جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان کردستان شامگاه یکشنبه برگزار شد و طی آن مصوبات جدیدی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کردستان به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

استاندار کردستان  در این جلسه گفت: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع ازافزایش تعداد مبتلایان در موج دوم بیماری کرونا در استان شوند.

,

بهمن مرادنیا گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی بهداشت و درمان در استان باید با اطلاع رسانی مستمر به مردم آنها را به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ترغیب کنند.

,

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهر سنندج از طریق خودرو صوتی پیام‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را به مردم اطلاع رسانی کند تا مردم از تجمع در اماکن عمومی و پرتردد خودداری کنند.

,

مرادنیا عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی با توجه به ارتباط مستقیم با ارباب رجوع ملزم به رعایت کامل و دقیق موازین بهداشتی و پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی هستند تا سلامت کارکنان و ارباب رجوع به مخاطره نیافتد.

,

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت مشاهده احتمالی علائم بیماری در پرسنل و به منظور جلوگیری از ابتلای سایر کارکنان خود حتماً فرد مبتلا را جهت ادامه درمان و تحت نظر بودن پزشکی به مرخصی بفرستند.

,

استاندار کردستان بیان کرد: مراکز درمانی و پیشگیری در سطح استان باید با ارتقا سطح ارائه خدمات و افزایش تیم‌های سیار تشخیصی بهداشتی تلاش خود را برای کاهش میزان مبتلایان مضاعف کنند.

,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از مردم استان خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از تجمع در اماکن عمومی و پرجمعیت جدا خودداری کنند.

,

مرادنیا همچنین مجدداً بر لزوم افزایش عملیات ضدعفونی معابر و مراکز پر تردد در سطح شهر سنندج تاکید کرد.

,

استاندار کردستان گفت: بانک‌ها و دیگر مراکز ارائه خدمات عمومی در شهر سنندج باید سعی کنند تا با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و درمانی از تجمع بیش از حد ارباب رجوع در این اماکن ممانعت به عمل آورند.

,

وی از کلیه مسافرین و گردشگران که قصد سفر به استان کردستان را دارند خواست تا در این ایام از سفر به استان خودداری کنند، در ادامه ابراز داشت: در این راستا با توجه به افزایش میزان مبتلایان در سطح استان لذا در تعطیلات آخر این هفته کلیه پاساژها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها در شهرستان‌های بانه و مریوان و به ویژه شهر اورامان تعطیل خواهد بود و مسافر پذیرش نمی‌شود.

,

استاندار کردستان تاکید کرد: این تعطیلی‌ها شامل پایانه‌های مرزی استان نمی‌شود و در این مبادی همچنان تردد کالا و مبادلات تجاری با کشور عراق انجام می‌شود.

,

وی اظهار داشت: اصناف و بازاریان شهر سنندج و برخی دیگر از شهرهای استان نیز با هدف کاهش تجمعات مردمی باید نسبت به محدود کردن فعالیت‌ها خود اقدام کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوه بیشتر بیماری شوند.

,

مرادنیا اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید در این ایام از پذیرش مهمان و مسافرین دیگر استان‌ها در مهمانسراهای خود خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه