اخبار داغ

جایگاه ورزش زورخانه ای در استان بوشهر

جایگاه ورزش زورخانه ای در استان بوشهر
مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر گفت: رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در حال حاضر در شهرستان های بوشهر، دشتستان، دیلم و دشتی فعال است و مقدمات فعال سازی آن در تنگستان نیز در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر اعلام کرد: ۱۹۰ ورزشکار سازمان یافته زیر نظر هیأت زورخانه ای و پهلوانی، ۹ مرشد و ۱۱مربی فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

احمد بهروزیان فر مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در حال حاضر در شهرستان های بوشهر، دشتستان، دیلم و دشتی فعال است و مقدمات فعال سازی آن در تنگستان نیز در حال انجام است.

,

وی اظهار کرد: در شهرستان بوشهر ورزشکاران این رشته در سالن‌های باستانی دارای گود زورخانه پایگاه دریایی، هوایی، نیروگاه اتمی و اداره‌ی زندان ها فعالیت می کنند و سالن باستانی امیرالمومنین در کوی صلح آباد نیز تکمیل شده و هفته ی دولت در پیش رو رسماً به بهره برداری خواهد رسید.

,

, ,

مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر با بیان اینکه در دشتستان نیز سالن باستانی واقع در کوی آزادگان پذیرای علاقمندان این رشته است افزود: در دشتی و دیلم نیز ورزشکاران در سالن ورزشی تمرینات خود را انجام می‌دهند.

,

بهروزیان فر با ذکر این نکته که یکی از داوران شایسته ی استان به مسابقات جهانی اعزام شده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته باستانی کاران استان موفق به کسب ۱۴مدال کشوری و چندین مدال منطقه ای شدند و ۴ ورزشکار و یک مربی از استان نیز به اردوهای تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امید دعوت شده اند و یک دوره اردوی تیم ملی نوجوانان نیز به میزبانی استان برگزار شد.

,

وی ادامه داد: فقط شهرستان های دشتی و دیلم فعلا در سالن ورزشی تمرین می‌کنند.

,

, ,

بهروزیانفر افزود: در شهرستان ها امکانات و تجهیزات عمومی این ورزش موجود است و در مرکز استان تجهیزات و ابزار تخصصی در اختیار ورزشکاران حرفه ای قرار دارد که با پیشرفت این رشته در سایر شهرستان‌ها و با اولویت تجهیز خواهند شد.

,

وی بیان کرد: بیمه ورزشکاران در تمامی رشته ها و علی الخصوص در ورزش پهلوانی و زورخانه ای اجباری است و به ورزشکار بدون بیمه اجازه حضور در سالن‌های رسمی و مسابقات نیز داده نمی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه