اخبار داغ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تداوم حجم بالای مراجعان به مراکز درمانی کرمانشاه قدرت خدمات‌رسانی را کاهش می‌دهد

تداوم حجم بالای مراجعان به مراکز درمانی کرمانشاه قدرت خدمات‌رسانی را کاهش می‌دهد
ابراهیم شکیبا گفت: با تداوم وضعیت فعلی بیماری کرونا در این استان، حوزه درمان قادر به خدمات‌رسانی حجم زیاد مراجعان نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ابراهیم شکیبا در گفتگو با  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: در حال حاضر کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارد اما اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند هم برای خودشان و هم برای مسئولان و سیستم بهداشت و درمان گرفتاری ایجاد خواهند کرد و به نقطه‌ای خواهیم رسید که در حوزه سلامت قادر به پاسخگویی حجم زیادی از بیماران نخواهیم بود.

وی افزود: انتظار می‌رود مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبنی بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی بین ۱ تا ۲ متر، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از حضور در اجتماعات ما را یاری دهند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند شرایط هموارتر خواهد شد و کرمانشاه از وضعیت هشدار خارج می‌شود.

شکیبا گفت: مردم در ابتدای شیوع ویروس کرونا به خوبی همکاری کردند و خوش درخشیدند اما متأسفانه در روزهای اخیر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

این مسئول عنوان کرد: مبنای فعلی مصوبات انجام شده در ستاد استانی مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است از جمله اینکه در آرامستان ها از ورود جمعیت جلوگیری شود و در مراسم تدفین و خاکسپاری از تشکیل اجتماعات ممانعت به عمل آید همچنین برای ورود مردم به فضاهای سرپوشیده نظیر مجتمع‌های تجاری، دفاتر پیشخوان، بانک و بورس استفاده از ماسک الزامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان باید فعالیت تالارهای پذیرایی و باغ‌ها تعطیل باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در مصوبات فعلی محدودیتی برای اقتصاد مردم اعمال نشده است اما در صورتی که مردم رعایت نکنند ممکن است با اعمال محدودیت بیشتر شرایط اقتصادی نیز دچار محدودیت‌هایی شود.

شکیبا ادامه داد: در حال حاضر مصوبات اجرایی نشده و در صدد اجرای آنها هستیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: غربالگری از افراد بالای ۱۵ سال در گروه‌های پرخطر همچنان ادامه دارد و در حال حاضر ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته در سطح استان کرمانشاه پاسخگوی افراد با علائم بیماری کرونا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه