اخبار داغ

خانه خرابه ای به نام رسانه در کردستان؛

52 رسانه مجوز دار کردستان غیر فعال می باشند

52 رسانه مجوز دار کردستان غیر فعال می باشند
کردستان با 113 مجوز صادر شده برای رسانه ها جزو 9 استان آخر کشور از لحاظ تعداد رسانه های مجوزدار به شمار می یابد اما از این تعداد نیز 52 رسانه غیر فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکُردتودی، دولتمردان تدبیر و امید با شعار حمایت از رسانه ها و توسعه فعالیت های رسانه ای در حوزه فرهنگ و رسانه کشور طی 7 سال اخیر امور خویش را به پیش برده اند اما در عمل تنها شاهد توجه آنان به بعد کمی رسانه ها بوده ایم و با صدور مجوزهای متعدد در سطح کشور زمینه ساز بی نظمی و هرج و مرج رسانه ای شدند به گونه ای که نارضایتی تشکل های مطبوعاتی استان های مختلف کشور را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

ورود گسترده افراد غیر متخصص به عرصه رسانه در استان های مختلف کشور به دلیل همین مجوزهای فله ای موجب افت کیفی تولیدات رسانه ای در استان ها شده است و به عنوان نمونه در استان مرزی کردستان هم اکنون 113 مجوز رسانه صادر شده است که از این تعداد هم اکنون 52 رسانه غیر فعال هستند و 37 مورد آن ها مشمول ماده 16 می باشند.

,

بر اساس داده های آماری منتشر شده در سامانه جامع رسانه های کشور تعداد کل مجوزهای رسانه ها در استان کردستان 113 مورد می باشد که از این تعداد 78 مورد نشریه چاپی، 28 مورد خبرگزاری و پایگاه خبری برخط و 7 مورد نشریه الکترونیک غیر برخط می باشد.

,

, ,

از 2 روزنامه دارای مجوز در کردستان یکی در حال انتشار است با ضریب انتشار زیر 50 درصد و دیگری تا حالا منتشر نشده است و مشمول ماده 16 شده است.

,

از 15 هفته نامه مجوز دار استان چهار هفته نامه بالای 50 درصد ضریب انتشار دارند، چهار هفته نامه ضریب انتشار صفر دارند که سه نشریه مشمول ماده 16 می باشد و مابقی 7 نشریه دیگر نیز ضریب انتشار زیر 50 درصد دارند.

,

از مجموع 7 مورد دو هفته نامه  در کردستان 2 نشریه ضریب انتشار بالای 50 درصد، 2 نشریه ضریب انتشار صفر و مشمول ماده 16 و مابقی نیز زیر 50درصد ضریب انتشار دارند.

,

از 15 ماهنامه 8 نشریه ضریب انتشار آن ها صفر می باشد که 6 نشریه مشمول ماده 16 می باشند، تنها یک نشریه بالای 50 درصد ضریب انتشار داشته و مابقی زیر 50درصد ضریب انتشار دارند.

,

در کردستان 2 مجوز دو ماهنامه  نیز صادر شده است که یک نشریه ضریب انتشار صفر و مشمول ماده 16 بوده و تنها یک نشریه بالای 50 درصد می باشد.

,

از مجموع 27 فصلنامه مجوز دار در کردستان 23 نشریه ضریب انتشار صفردارند که از این تعداد 14 مورد مشمول ماده 16 می باشند و مابقی نیز تنها 2 نشریه بالای 50درصد ضریب انتشار دارند.

,

در کردستان 10 مجوز دو فصلنامه نیز صادر شده است که تمامی دو فصلنامه های استان ضریب انتشار صفر دارند و از این تعداد همگی مشمول ماده 16 هستند.

,

می توان گفت که از مجموع 78 نشریه چاپی  کردستان تنها 10 نشریه بالای 50 درصد ضریب انتشار دارند و 37 نشریه مشمول ماده 16 می باشند.

,

در کردستان یک مجوز خبرگزاری و 27 مجوز پایگاه خبری صادر شده است که از مجموع 28 مجوز صادر شده در این بخش 9 پایگاه خبری غیر فعال بوده و وجود خارجی ندارند.

,

در مجموع 7 نشریه الکترونیک غیر برخط کردستان نیز تنها یک نشریه فعال بوده و 6 نشریه غیر فعال می باشند و وجود خارجی ندارند.

,

این وضعیت اسفناک رسانه ها در کردستان ناشی از نظارت ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این عرصه بوده و بدون شک تغییر چهار کارشناس مطبوعات طی 7 سال اخیر نیز بر این مشکل افزوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه