اخبار داغ

رییس پلیس فتای کشور:

۳۰ هزار سایت شرط‌بندی توسط پلیس فتا مسدود شد/ خرید و فروش حواله خودرو کلاهبرداری است

۳۰ هزار سایت شرط‌بندی توسط پلیس فتا مسدود شد/ خرید و فروش حواله خودرو کلاهبرداری است
سردار وحید مجید با بیان اینکه مبارزه با قمار در فضای مجازی مستلزم فرهنگ‌سازی و عزم ملی است، گفت: تاکنون این زمینه 30 هزار سایت شرط‌بندی بسته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از عصر اترک، سردار وحید مجید روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: از سال 97 که این مساله مورد پیگیری جدی پلیس فتا قرار گرفته 6 هزار و 157 سایت و 730 وب سایت که موضوع شرط بندی را تبلیغ و ترویج می کردند، شناسایی شده و  برای 2 هزار و 884 مورد اقدامات قضایی انجام گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

 

,

وی با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی، شش ماده به قمار و کیفرهای آن اختصاص دارد، افزود: مصوبه کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه و جرائم رایانه ای و بخشنامه های دادستانی را داریم که تاکید ویژه بر برخورد قاطع با این گونه موارد دارد.

,


سردار مجید با بیان اینکه مبارزه با قمار در فضای مجازی مستلزم فرهنگ‌سازی و عزم ملی است، گفت: تاکنون این زمینه 30 هزار سایت شرط‌بندی بسته شده است.

,
,


وی در رابطه با خرید و فروش حواله خودرو، سهام عدالت و یا حتی کمک های مردمی نیز گفت: چنین اقداماتی برای سوءاستفاده از مردم در فضای سایبری صورت می گیرد که کلاهبرداری محسوب شده و مورد تعقیب پلیس فتا قرار می گیرد.
 

,
,
,

وی تاکید کرد: حواله های خودرو به خودی خود قابل انتقال نیست اما می تواند دست مایه برخی از سایت ها برای کلاهبرداری قرار گیرد که با این سایت ها نیز برخورد خواهد شد.

,



کاهش 60 درصدی شایعات کرونا

رییس پلیس فتای کشور در ادامه به شایع سازی در فضای مجازی در خصوص ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با اقدامات آموزشی صورت گرفته و اطلاع رسانی، نرخ شایعات در فضای سایبری در هفته اول فروردین ماه به نسبت هفته اول اسفندماه 60 درصد کاهش یافت .
 

,
,
, کاهش 60 درصدی شایعات کرونا, کاهش 60 درصدی شایعات کرونا,
,
,
,

مجید با بیان اینکه نشر اخبار و محتواهای نادرست و جعلی بیشتر از سوی  دشمنان آن طرف مرزها انجام می گرفت ، ادامه داد:  ناکارآمد نشان دادن مدیریت کشور در کنترل این ویروس،  کاهش روحیه کادردرمان و کمبود اقلام بهداشتی از مهمترین اهداف این شایعه سازی ها بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: با رصد این اخبار مشخص شد برخی از انتشاردهندگان از روی ناآگاهی اقدام به انتشار این مطالب کرده بودند که تذکر دریافت کرده و توجیه شدند و با تعدادی نیز برخورد قضایی صورت گرفت.

,

 

,

برداشت اینترنتی غیرمجازو کلاهبرداری اینترنتی در صدر جرائم سایبری

, برداشت اینترنتی غیرمجازو کلاهبرداری اینترنتی در صدر جرائم سایبری, برداشت اینترنتی غیرمجازو کلاهبرداری اینترنتی در صدر جرائم سایبری,

سردار مجید در ادامه برداشت اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز را از مهم‌ترین عناوین جرایم سایبری دانست و گفت: در سال گذشته با قدرت کشف ۷۰ درصد به این جرایم رسیدگی و باندهای بسیاری در حوزه فیشینگ، اسکیمینگ و قمار کشف شد.

,

 

,

وی از شاخص ترین اقدامات در جلوگیری از برداشت های اینترتی غیرمجاز را راه اندازی رمز پویا دانست و اظهار داشت: در این راستا نرخ رشد از ۱۴۰ درصد در ابتدای فروردین ماه ۹۸ به ۴۹ درصد کاهش یافت و امسال نیز میزان این جرایم ۲۴ درصد کاهش یافته که عملکرد خوبی در تامین منافع مالی کاربران در فضای سایبری داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه