اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

بنیاد بین‌المللی «امین ولایت» راه‌اندازی می‌شود

بنیاد بین‌المللی «امین ولایت» راه‌اندازی می‌شود
سهرابی گفت: بنیاد بین‌المللی «امین ولایت» برای اجرای برنامه‌های ویژه حضرت شاهچراغ(ع) راه‌اندازی می‌شود و تاکنون 60 درصد کار پیشرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بستر اجرای همه برنامه های فرهنگی هنری اجرا تغییر کند و در فضای مجازی اجرا شود به گونه ای که درسه ماه اول سال جاری برنامه های بسیار خوبی اجرا شده است و همچنان در دهه کرامت نیز برنامه ها در فضای مجازی ادامه پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: امید که با هم افزایی دستگاه های اجرایی برنامه هایی که برای هر سه حرم تدوین شده است، شایسته و درخور با محوریت ائمه اطهار (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع)  اجرا شود.
,
 
,
وی با عنوان اینکه محور اصلی برنامه ها «امین ولایت» که بارزترین شاخصه حضرت شاهچراغ (ع) است، باشد گفت: با محوریت این شعار امیدواریم شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.
,
 
,
وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطر نشان کرد: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت از 3 تا 13 تیرماه سال جاری به صورت مجازی با توجه به ایام پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاطی که وضعیت شیوع بیماری سفید اعلام شده است، برگزار می شود. 
,
 
,
به گفته سهرابی نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع)، مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامی داشت دهه کرامت است.
,
 
,
مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب با موضوع دهه کرامت، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم،  برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، اردوهای زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و بازدید از کانون های مساجد تحت پوشش، جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی اجرا خواهد شد.
,
 
,
سهرابی از  راه اندازی بنیاد بین المللی «امین ولایت» با محوریت حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و اظهار داشت: این بنیاد برای اجرای برنامه های ویژه حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی خواهد شد که 60 درصد کار پیشرفته است و با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان ذیربط تحقق پیدا خواهد کرد.
,
 
,
دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به لزوم اطلاع رسانی برنامه های ایام دهه کرامت، خاطرنشان کرد: قرارگاه رسانه ای با عضویت مسئولان کشوری تا دهیاران در بستر فضای مجازی ایجاد شده و 25 گروه با مجوز واتساپ ایجاد شده که تمام اخبار برنامه ها در بستر زنده و فضای مجازی انتشار داده می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه