اخبار داغ

معاون فرهنگی حرم مطهر احمدی و محمدی مطرح کرد؛

شکل‌گیری دغدغه و مطالبه‌گری برای تولید سریال شاهچراغ(ع)

شکل‌گیری دغدغه و مطالبه‌گری برای تولید سریال شاهچراغ(ع)
حجت الاسلام سلامی گفت: تولید سریال احمد بن موسی (ع) یکی از راه های معرفی ایشان به مردم استان، کشور و جهان است که باید در این خصوص دغدغه ای بین همه شکل گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین احمد سلامی معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به اینکه در فضای کشور برنامه های خوبی شکل گرفت و جلساتی با حضور حرم های مختلف برگزار شد عنوان کرد: بیشتر برنامه های پیش بینی شده در فضای مجازی می باشد و دغدغه همه روشن نگه داشتن چراغ دهه کرامت است. امیدوارم در فضای استان نیز هماهنگی برای اجرای برنامه ها اتفاق بیفتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , شیرازه, ، حجت الاسلام و المسلمین احمد سلامی معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به اینکه در فضای کشور برنامه های خوبی شکل گرفت و جلساتی با حضور حرم های مختلف برگزار شد عنوان کرد: بیشتر برنامه های پیش بینی شده در فضای مجازی می باشد و دغدغه همه روشن نگه داشتن چراغ دهه کرامت است. امیدوارم در فضای استان نیز هماهنگی برای اجرای برنامه ها اتفاق بیفتد.,
وی با اشاره به اینکه توجه به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ (ع) باید به عنوان یک دغدغه در میان سازمان های مختلف کشوری و استانی قرار گیرد گفت: در این زمینه به صورت خود جوش و بدون هماهنگی برنامه ها را اجرا کنند.
,
 
,
حجت الاسلام سلامی با یادآوری این مطلب که دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س)، آغاز می شود و با میلاد امام رضا (ع)، به پایان می رسد و در میان این دهه شاهد روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) هستیم، اضافه کرد: دهه کرامت برای این است که مردم جامعه را به سمت معرفت افزایی سوق بدهیم و مردم باید معرفت گسترده نسبت این بزرگواران داشته باشند.
,
 
,
وی تصریح کرد: تولید سریال احمد بن موسی (ع) یکی از این راه های معرفی ایشان به مردم استان، کشور و جهان است که باید در این خصوص دغدغه ای بین همه شکل گیرد. فیلم نامه و صحبت با کارگردان صورت گرفته است اما نیازمند حمایت از سوی نهاد ها هستیم.
,
 
,
 معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه مردم جامعه در مسیر معرفت افزایی به اهل بیت (ع) هدایت شوند و نسبت به این نورهای پاک بر معرفت آنها افزوده شود، اظهار داشت: مطالبه گری فرهنگی ها در فضای مجازی اتفاق بیفتد و اگر دهه کرامت بهانه ای است برای معرفی این بزرگوار را می دانیم، باید در خصوص ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع)، مطالبه گری شکل گیرد، به عنوان مثال سریال هایی که برای جناب مختار ساخته شد باعث شد که مردم معرفت پیدا کنند و زیارتگاه ایشان مورد علاقه همه باشد.
,  معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع),
 
,
حجت الاسلام سلامی با عنوان اینکه با کمک اصحاب رسانه یک مطالبه عمومی و ملی تبدیل شود و این سریال به سرانجام برسد، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جلسات هماهنگی و همکاری دستگاه ها به وجود بیاید و برنامه های مشترک فرهنگی باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سال برون سپاری و تعامل برنامه های فرهنگی در سال 1399 نامیده است و طی برگزاری جلسات برنامه های حرم با نهاد های مختلف هماهنگ و اجرا می شود، تاکید کرد: در باب برنامه ها در دهه کرامت برنامه های مشترک هدف گذاری و اجرا شود و پیشنهادات در این زمینه ارائه شود.
,
 
,
این مقام مسئول تصریح کرد: ما در حرم مطهر پذیرای همه هستیم تا این دهه به بهترین وجه اجرا شود، در طراحی بنر های اطلاع رسانی برنامه ها و فضاسازی باید وجود مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز دیده شود.
,
 
,
معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی فارس با تشریح فعالیت های آستان احمدی و محمدی در دهه کرامت افزود: جشنواره چلچراغ کار بسیار فاخری است و تا کنون یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده که اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت برگزار می شود. مسابقه " امین ولایت" با محوریت زندگی نامه شاهچراغ (ع) از دیگر برنامه های دهه کرامت است که زندگی نامه حضرت به سه زبان زنده دنیا ترجمه و تدوین کرده ایم. 
,
 
,
وی در پایان اضافه کرد: روابط عمومی و امور بین الملل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برای تولید محتوا فاخر اقدام کرده و علاقمندان می توانند برای دریافت این مطالب به پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به آدرس www.shahecheragh.ir مراجعه کنند. 
, www.shahecheragh.ir ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه