اخبار داغ

فرماندار زنجان:

حضور در مراسم‌های عروسی و عزا، دومین عامل شیوع بیماری کرونا

حضور در مراسم‌های عروسی و عزا، دومین عامل شیوع بیماری کرونا
رضا عسگری، فرماندار زنجان گفت: حضور در مراسم‌های عروسی و عزا دومین عامل شیوع بیماری کرونا در زنجان محسوب می‌شود که ضروری است مردم به این امر توجه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: ما نگران رفتارهای شهروندان در زمینه گسترش ویروس کرونا هستیم چرا که برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی و عزا به صورت تجمعی موجب ایجاد مشکلات می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
وی افزود: در حال حاضر میزان تست‌های سرپایی و میزان بستری‌ها در زنجان افزایش دارد و دو گروه دارای بیشترین فراوانی گسترش بیماری در بین سایر شهروندان هستند.
,
 
,
این مسئول خاطرنشان کرد: 40 درصد افراد در غربالگری‌های انجام شده از یکی از اعضای خانواده کرونا گرفته‌اند و افرادی که در تجمعات و مراسم‌های ترحیم و عقد و عروسی شرکت کرده‌اند دومین گروه از افراد کرونا گرفته محسوب می‌شود.
,
 
,
فرماندار زنجان ادامه داد: هشدارهای جدی در این زمینه داده شده است و شهرداری تهمیداتی را برای حضور مردم در مزار در نظرگرفته است اما انتظار داریم شهروندان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به قطع زنجیره کمک کنند.
,
 
,
عسگری با اشاره به اینکه تعطیلی و قرنطینه صنوف و مردم در اولین روزهای انتشار ویروس کرونا برای آشنایی مردم با پروتکل‌ها بود، افزود: بعد از گذشت چند ماه از شیوع این بیماری ضروری است مردم رعایت مطلوبی داشته و به مسئولان در کنترل و قطع زنجیره کمک کنند چرا که نمی‌شود مدام صنوف را تعطیل کرد.
,
 
,
وی بیان داشت: تصور مردم از رفع محدودیت‌ها عادی شدن شرایط است اما اینگونه نبوده و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا مناسبت‌های اجتماعی نیز به خوبی برگزار شود.
,
 
,
این مسئول با اشاره به برگشت بیماری در برخی استان‌های همجوار زنجان از جمله تهران، همدان، قزوین، آذربایجان شرقی و قزوین، افزود: شرایط این استان‌ها در حال حاضر سخت تر و تعداد مبتلایان بیشتر است که ضروری است مردم در مراودات خود به این امر توجه کنند.
,
 
,
فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: اجاره برگزاری مراسم به تالاهار داده نشده است و اگر مراسمی برگزار شود برخوردهای لازم توسط اتحادیه، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود چرا که وضعیت شهر زنجان هنوز قرمز است.
,
 
,
عسگری افزود: هر گونه فعالیتی که دارای مجوز است به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و هر کس این پروتکل‌ها را رعایت نکند به دلیل مهم بودن سلامت مردم، برخوردهای لازم انجام می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه