اخبار داغ

مدیر زراعت و اصلاح نباتات جهاد کشاورزی استان همدان:

کشت دانه های روغنی ارز آوری دارد/ ۹۰درصد روغن کشور وارداتی است

کشت دانه های روغنی ارز آوری دارد/ ۹۰درصد روغن کشور وارداتی است
علی بایگانه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روغن کشور وارداتی است، گفت: هر چه دانه های روغنی بیشتری در کشور کشت شود وابستگی به واردات روغن کمتر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بایگانه، مدیر زراعت و اصلاح نباتات جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: با اشاره به شعار سال و جهش تولید به دنبال تولید بیشتر محصولات با راندمان آبیاری پایین هستیم چرا که استان همدان به لحاظ آب در محدویت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

امسال بالای ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید می شود

, امسال بالای ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید می شود, امسال بالای ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید می شود,

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط آب و هوایی و مبارزاتی که با سن مادر و پوره انجام شد تولید چند برابری گندم نسبت به سال گذشته را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: در سال گذشته ۶۸۲ هزار تن تولید شد و امسال بدون شک بالای ۷۵۰ هزار تن تولید گندم داریم و روند افزایشی و رو به رشدی است.

,

مدیر زراعت و اصلاح نباتات جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: ذرت یکی از محصولات استراتژیک است که در بحث خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل تلاش داریم که ارقام جدید میان رس را به کشاورزان معرفی کنیم.

,

بایگانه ادامه داد:  تا به حال با توجه به شرایط کشاورزان در بخش اسد آباد و نهاوند ارقام جدید سیمون و ارقام اصلاح شده ذرت میان رس توزیع شده است تا ضمن استفاده کمتر از آب در خوراک دام نیز مورد استفاده قرار گیرد و وارد چرخه تولید شود.

,

گیاهان علوفه ای جدید وارد چرخه تولید کشاورزان می شود

, گیاهان علوفه ای جدید وارد چرخه تولید کشاورزان می شود, گیاهان علوفه ای جدید وارد چرخه تولید کشاورزان می شود,

وی افزود: در بین گیاهان علوفه ای بیشتر یونجه در استان کشت می شود که امسال سعی کردیم سورگوم، تری تیکاله، ارزن و چغندر علوفه ای نیز در مزارع الگویی کار کنیم تا کشاورزان از نزدیک ببینند و شروع به کشت کنند تا فقط متکی به یونجه نباشیم چرا که کشت یونجه از لحاظ آبی بسیار بالاست.

,

مدیر زراعت و اصلاح نباتات جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: دامداران باید نسبت به گیاهان علوفه ای جدید استقبال داشته باشند تا شاهد جهش تولید و ورود گیاهان علوفه ای جدید در چرخه تناوب زراعی باشیم.

,

بایگانه عنوان کرد: در بخش دانه های روغنی مشکل داریم اما تلاش کردیم برای سال زراعی جدید در بذر و ادوات مجهزتر شویم و کشاورزان را ترغیب کنیم تا دانه های روغنی بیشتری کشت کنند.

,

گشنیز مانع کشت کلزا در نهاوند شده است

, گشنیز مانع کشت کلزا در نهاوند شده است, گشنیز مانع کشت کلزا در نهاوند شده است,

وی با اشاره به اینکه نهاوند قطب تولید کلزا در استان است، افزود: متاسفانه در چند سال اخیر محصول گشنیز با قیمت بهتر رقیب کلزا شده و در حقیقت گشنیز مانع کشت کلزا در نهاوند شده است.

,

مدیر زراعت و اصلاح نباتات جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه گشنیز جزو سبد غذایی ایرانیان نیست، خاطر نشان کرد: گشنیز جزو سبد غذایی ایران نیست و کاربرد دارویی دارد اما بعلت کشت راحت و قیمت خوب رقیب کلزا شده است.

,

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روغن کشور وارداتی است، گفت: بیشتر روغن مورد نیاز کشور وارداتی است و هر چه دانه های روغنی بیشتری کشت شود وابستگی به واردات روغن کمتر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه