اخبار داغ

بدرقه «پدر سالار» به خانه ابدی + تصاویر

بدرقه «پدر سالار» به خانه ابدی + تصاویر
مراسم تشییع پیکر زنده یاد «محمدعلی کشاورز» با حضور چهره های مختلف در بهشت زهرا(س) برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت «محمدعلی کشاورز» با حضور چهره های مختلف و مردم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنا بر این گزارش، در این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنرمندان و عباس عظیمی رئیس مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی حضور دارند.

,

اجرای این مراسم را کامران ملکی برعهده دارد.

,

 

,

, ,

 

,

محمدعلی کشاورز متولد ۲۶ فروردین ماه ۱۳۰۹ در اصفهان بود و یکی از چهره‌های ماندگار، بدون تکرار و بی‌جانشین تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران به شمار می رود.

,

امسال همزمان با  تولد ۹۰ سالگی کشاورز، جوایز و یادگاری‌های این هنرمند پیشکسوت کشورمان به موزه سینما اهدا شد.

,

کشاورز ایفای نقش در بیش از ۱۰۰ اثر در ژانرها و مدیوم های مختلف را در کارنامه خود دارد و دهه ۷۰ اوج بازیگری این هنرمند توانا به شمار می رود.

,

کشاورز به دلیل بازی در نقش‌ها و ژانرهای مختلف و همکاری با کارگردانانی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، ابراهیم گلستان، فرخ غفاری، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و عباس کیارستمی، کارنامه‌ای پربار و متنوع دارد.

,

آنچه فیلمسازان مختلف را به همکاری با کشاورز ترغیب می‌کند، توانایی و انعطاف و درک و تحلیل درست نقش و فضای اثر است. او قدرت غریبی در بازی بیرونی و جلوه گرانه و بازی طبیعی و بی‌اغراق و واقع‌گرا دارد.

,

 

,

, ,

 

,

در آثار علی حاتمی به ویژه در «هزاردستان» به نقش شعبون استخونی و در «مادر» به نقش محمدابراهیم، به‌خوبی بهره برده شد.

,

همچنین کشاورز در کارنامه خود همکاری با برخی بازیگران بزرگ سینمای جهان هم دارد. این بازیگر در فیلم‌های بین‌المللی همچون «کاروان‌ها» و «صحرای تاتارها» به ترتیب با چهره‌هایی چون آنتونی کویین و ماکس فون سیدو همبازی بوده است. او دارای نشان درجه‌ یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است.

,

شبکه اطلاع رسانی راه دانا درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید. 

,

 

,

, ,


انتهای یپام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه