اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

لزوم سنجش نیازهای جامعه در چهارچوب معیارهای انقلاب اسلامی/ مهندسی فرهنگی در کشور عملیاتی نشده است

لزوم سنجش نیازهای جامعه در چهارچوب معیارهای انقلاب اسلامی/ مهندسی فرهنگی در کشور عملیاتی نشده است
سعیدی گفت: بخشی از معضلات فرهنگی موجود در جامعه که همه از آن گله‌مندند، ناشی از به هم ریختگی و ولنگاری فرهنگی است که علت آن اجرایی نشدن مهندسی فرهنگی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه مهندسی و آمایش فرهنگی اولویت های اصلی کشور است، گفت: متأسفانه در سال های گذشته علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تصویب  و اجرا مهندسی فرهنگی، این مسئله رخ نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: بخشی از معضلات فرهنگی موجود در جامعه که همگان از آن گله مند هستند ناشی از بهم ریختگی و ولنگاری فرهنگی است که علت این امر ان است که مهندسی فرهنگی متأسفانه در کشور عملیاتی و اجرا نشده است.

,

وی با بیان اینکه باید نیازهای روز سنجیده شود و آنها را در چهارچوب ارزش ها و معیارهای انقلاب اسلامی قرار دهیم، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که نه تنها به این مسائل توجه نشده است بلکه این مسائل رها شده اند به گونه ای که هر روز مد خاصی به وجود می آید که به تبع آن تغییرات گسترده ای را در سطح جامعه و سبک زندگی ایجاد می کند.

,

سعیدی تأکید کرد: باید معیارها و چهارچوب هایی را به عنوان استراتژی و راهبرد به منظور رسیدن به مهندسی فرهنگی مصوب شود که البته این چهارچوب ها باید ضمانت اجرا داشته باشند.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ دستگاه ها و سازمان مختلف وجود دارد که بعضا موازی کاری انجام می دهند، عنوان کرد: حضور دستگاه های متعدد به خودی خود مشکلی ندارد؛ اما زمانی مشکل به وجود می آید که دستگاه ها به صورت جزیره ای عمل می کنند.

,

وی با بیان اینکه اولویت بعدی دستگاهی است که راهبردها و سیاست های اصلی را مشخص می کند، اظهار کرد: به عنوان مثال شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست هایی را تعیین می کند و مجلس شورای اسلامی قوانین را مصوب می کند و در این عرصه یک دستگاه عالی متناظر باید باشد که این سیاست ها و قوانین را در سطح کلان کشور مدیریت کند و بقیه دستگاه ها باید مجری باشند؛ به این معنی که در جهت رسیدن به چشم انداز تلاش کنند.

,

سعیدی ابرزا کرد: برخی اوقات شاهد هستیم که در حوزه فرهنگ چندین دستگاه کار همزمانی را انجام می دهند در حالی که تقسیم کار می تواند انجام شود؛ بنابراین عدم هماهنگی و تصمیمات جزیره ای مسائلی است که سبب ایجاد مشکلات در حوزه فرهنگ می شود.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: باید برای مباحث فرهنگی کشور ساز و کاری و تمهیداتی ایجاد شود؛ چرا که اگر فرهنگ اصلاح نشود بقیه مسائل نیز اصلاح نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه