اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی روستای اکرمیه یزد تشریح کرد

قطع 200 اصله درخت انار در یزد/ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد

قطع 200 اصله درخت انار در یزد/ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد
رئیس شورای اسلامی روستای اکرمیه یزد با تشریح ماجرای قطع درختان این منطقه، گفت: با توجه به اینکه این ملک باغ بوده، هم اکنون پرونده آن در دست مراکز قضایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا استاد غلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص علت قطع درختان منطقه اکرمیه یزد، گفت: روز چهاردهم خردادماه همسایگان یک باغ در منطقه اکرمیه با ما تماس گرفتند که صاحب این باغ در حال تخریب باغ و قطع نزدیک به 200 اصله درخت انار است. با حضور اجرائیات شهرداری، کار تخریب این باغ توسط صاحب آن متوقف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس شورای اسلامی روستای اکرمیه یزد اضافه کرد: بعد از چند روز شنیده شد که صاحب این باغ بازهم اقدام به تخریب باغ کرده که این دفعه نیروی انتظامی حضور پیدا کرد ولی بعدازآن بازهم اعتنایی صورت نگرفت.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای این باغ پرونده تشکیل‌شده و به مراجع قضایی تحویل داده‌شده است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این پرونده در حال بررسی است چون این ملک باغی بوده و تخریب آن کاملاً اشتباه است.

,

استاد غلامی با اشاره به اینکه هدف اصلی خریدار این باغ که یک فرد بنگاهی است، قطعه‌بندی و فروش آن به مردم است افزود: این فرد بنگاهی این باغ را خریداری و پس از تخریب و قطع درختان آن‌که همه باردهی داشتند، اقدام به قطعه‌بندی زمین کرده تا به فروش برساند اما با ورود اجرائیات دهیاری، هم‌اکنون فروش آن ممنوع تا تکلیف آن مشخص شود.

,

رئیس شورای اسلامی روستای اکرمیه یزد با بیان اینکه در منطقه اکرمیه درگذشته باغ‌های دیگری هم بوده که با درخواست به دستگاه‌های مربوطه، کاربری آن را تغییر دادند، خاطرنشان کرد: تغییر کاربری زمین‌های مزروعی به مسکونی با درخواست به مسکن و شهرسازی امکان‌پذیر است ولی اگر این درخواست رد شد امکان قطعه‌بندی و فروش زمین وجود ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تغییر زمین‌های کشاورزی به مسکونی بسیار دشوار است اظهار داشت: در این مدت این نوع تغییر کاربری به‌سختی صورت می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه