اخبار داغ

گزارشی از بازار رهاشده مسکن؛

از اعداد و ارقام عجیب رهن و اجاره تا سوداگری خریداران جعلی/ نوشداروی دیرهنگام دولت برای خانه‌دار شدن مردم

از اعداد و ارقام عجیب رهن و اجاره تا سوداگری خریداران جعلی/ نوشداروی دیرهنگام دولت برای خانه‌دار شدن مردم
بنگاه داران وضعیت بازار مسکن را در حد فاجعه می دانند این در حالی است که آنان معتقدند اگر طرح هایی مانند مالیات بر خانه های خالی پیش از این اجرا می شد، این نیاز واقعی آحاد جامعه وارد بازار سرمایه داری نمی شد و سرمایه گذاران به سمت خرید مسکن و زمین نمی رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از 8دی، مسکن یک کالای مصرفی و ضروری بعنوان پناهگاهی امن از گذشته تا آینده  است که بدلیل عدم نظارت و رها شدن این بخش توسط دولت، طی سال های اخیر تبدیل به یک کالای سرمایه ای و وسیله ای برای حفظ ارزش پول سرمایه داران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

بسیاری از اقشار مختلف جامعه از مردم عام تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان اقصادی و… عملکرد ضعیف و بی توجهی دولت در طول ۷سال اخیر را عامل افزایش سرسام آور قیمت مسکن عنوان میکنند.

,

خروج سرمایه گزاران از بازار مسکن و اجرای طرح های مربوط به مسکن، مالیات، بروزرسانی قوانین مالک و مستأجر و… از راه های امیدبخش برای صاحب خانه شدن یا حتی کمی آسوده تر اجاره نشینی مردم است.

,

 

,

اجرای قانون ساماندهی عرضه و تقاضا از طریق زمین و تسهیلات ارزان قیمت

, اجرای قانون ساماندهی عرضه و تقاضا از طریق زمین و تسهیلات ارزان قیمت, اجرای قانون ساماندهی عرضه و تقاضا از طریق زمین و تسهیلات ارزان قیمت,

“ایرج رهبر” کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه قیمت مسکن هماهنگ با سایر کالاها روند رو به افزایشی دارد اظهار کرد: مسکن یک اصل ضروری و اساسی ترین مطالبه مردم محسوب می شود با این وجود با افزایش قیمت نامتعارفی در این بخش مواجه هستیم.

, ۸دی,

این کارشناس مسکن با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن ادامه داد: اگر دولت بر اساس طرح و برنامه های اعلام کرده خود عمل کند امیدواریم به ثبات قیمت در خصوص مسکن برسیم.

,

 

,

حرکت دیرهنگام رئیس جمهور در بخش مسکن

, حرکت دیرهنگام رئیس جمهور در بخش مسکن, حرکت دیرهنگام رئیس جمهور در بخش مسکن,

رهبر تصریح کرد: با وجود اینکه رئیس جمهور در رابطه با مسکن دیر وارد عمل شد اما میتوان امیدوار بود که درصورت اجرا طی بازه زمانی ۳تا۵سال به نتایجی تأثیر گذار در بازار مسکن دست پیدا خواهیم کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر طرح مورد نظر دولت در خصوص مسکن در مقطعی کوتاه اجرا شود تنها اثر روانی مثبت و موقتی در جامعه خواهد داشت‌ افزود: قانون ساماندهی عرضه و تقاضا که توسط رئیس جمهور اعلام شد نیز قبلا وجود داشت و دولت می بایست با در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات ارزان قیمت منجر به کاهش قیمت تمام شده مسکن و افزایش تولید مسکن شود.

,

 

,

عدم توانایی دستگاه نظارتی در بخش خودرو و مسکن در درازمدت

, عدم توانایی دستگاه نظارتی در بخش خودرو و مسکن در درازمدت, عدم توانایی دستگاه نظارتی در بخش خودرو و مسکن در درازمدت,

این کارشناس حوزه مسکن  با بیان اینکه دستگاه نظارتی حتی در مسائل محدودتری نظیر خودرو توانایی عملکردی مناسب در درازمدت را نداشته است افزود: معمولا در بخش نظارت بر حوزه هایی نظیر خودرو و مسکن دستگاه نظارتی تنها برای یک مقطع زمانی کوتاه مدت و با هزینه گسترده وارد عمل می شود که در نهایت از عهده این کار بر نمی آید!

,

رهبر تصریح کرد: اصل این است که سیستم را بگونه ای برنامه ریزی کنیم که خود عملکردی خوب و نظارتی کامل در درازمدت بدون اینکه دستورالعمل و اجباری در میان باشد بر زیرمجموعه خود داشته باشد تا در نهایت به ثبات قیمت در بازار مسکن دست پیدا کنیم‌.

,

این کارشناس حوزه مسکن از نظارت درون سازمانی سیستم و نظام برنامه ریزی تولید، معاملات و خرید و فروش مسکن توسط خود این مجموعه نام برد و گفت: اگر حداقل ۶۰تا۷۰درصد از نیازی که کشور سالیانه به مسکن دارد از طریق تولید مسکن تأمین شود از افزایش قیمت های نجومی مسکن جلوگیری می شود.

,

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن تحت نظارت خود این سازمان منجر به تعادل بین عرضه و تقاضا و خود به خود باعث ثبات در قیمت مسکن می شود و نیز اگر افزایش قیمتی در ارتباط با مسکن ایجاد شود غیرقابل پیش بینی و نامتعارف نخواهد بود.

,

 

,

ورود سوداگران به بازار مسکن

, ورود سوداگران به بازار مسکن, ورود سوداگران به بازار مسکن,

رهبر با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی و تورم روی تمام بخش های اقتصادی کشور تأثیر مستقیم دارد اضافه کرد: امروز مسکن به سمت بازار سرمایه ای سوق پیدا کرده است و سوداگران‌ در این بازار ورود پیدا کرده اند.

,

این کارشناس حوزه مسکن خاطرنشان کرد: تنها راه برای مقابله با سوداگران مسکن تولید و تأمین مسکن برای مصرف کننده واقعی که قشر متوسط و زیرمتوسط جامعه هستند می باشد.

,

 

,

خرید مسکن رؤیایی برای کارمند و کارگران/ ثبات قیمت مسکن با ورود مصرف کنندگان واقعی

, خرید مسکن رؤیایی برای کارمند و کارگران/ ثبات قیمت مسکن با ورود مصرف کنندگان واقعی, خرید مسکن رؤیایی برای کارمند و کارگران/ ثبات قیمت مسکن با ورود مصرف کنندگان واقعی,

“علی حامی احمدی” رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رشت در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته به ویژه در منطقه گلسار دو برابر شده است اظهار کرد: بخش عظیمی از این خریداران مصرف کننده واقعی نیستند.

, ۸دی,

وی تصریح کرد: در منطقه ای مثل گلسار مسکن متری ۱۰میلیون تومان است،در حالی که مصرف کننده واقعی نظیر کارمند و کارگران و… قدرت خرید ضعیفی دارند و به عبارتی  خرید مسکن یک رؤیا برای قشر کارگر و کارمند است.

,

 

,

در کشور ما چهار کالا خریداران جعلی دارد

, در کشور ما چهار کالا خریداران جعلی دارد, در کشور ما چهار کالا خریداران جعلی دارد,

رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رشت با بیان اینکه در کشور ما چهار کالا خریداران جعلی دارد تصریح کرد: سرمایه داران برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید سکه، ماشین، مسکن و دلار می کنند.

,

وی با اشاره به برهم خوردگی رابطه عرضه و تقاضا و قدرت خرید مردم اضافه کرد: خلأ نظارت و قانون در حوزه مسکن منجر به سواستفاده عده ای سرمایه دار و باعث افزایش هفتگی قیمت مسکن شده است.

,

حامی از حوادث و جریان های سیاسی، افزایش قیمت دلار و مصالح و… بعنوان عوامل مؤثر بر افزایش قیمت مسکن نام برد و گفت: با توجه به اینکه مسکن ضروری ترین نیاز بشر است پیشنهاد می کنم که یک سازمان یا وزارت خانه ای مدیریت، کنترل و نظارت بر وضعیت مسکن را بر عهده گیرد.

,

وی با تاکید بر وضع و اجرای قانونی که در آن منافع طرفین ملک بر اساس عدالت تأمین شود تصریح کرد: ثبات قیمت مسکن زمانی رخ می دهد که مصرف کنندگان اصلی وارد بازار خرید و فروش مسکن شوند.

,

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رشت از توافق بین مالک و مستاجر در مسکن های استیجاری یاد کرد و گفت:  در سال های قبل معمولا بر اساس اعلام بانک مرکزی و نرخ تورم مالک با کمی تفاوت مبلغ  را افزایش می داد که امروزه این فرمول تغییر پیدا کرده است.

,

حامی با بیان اینکه مالک هر مبلغی که بخواهد بر اساس حس انسان دوستی خود، مشکلات اقتصادی و توافق با مستأجر مبلغی را تعیین می کند افزود: در این بین هیچ سازمان و نهادی کنترل و نظارت بر قیمت مسکن ندارد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: خلأ نظارت و قانون در رابطه با مسکن باعث سواستفاده سرمایه داران و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان واقعی میشود.

,

پس از صحبت کارشناسان مسکن در ادامه این گزارش خبرنگار ۸دی سری به بنگاه معاملات املاک زده و از نزدیک در جریان وضعیت مسکن قرار گرفت.

, ۸دی,

“رؤیا” ۳۱ساله که همراه دو فرزند پسر و همسر خود برای اجاره مسکن به بنگاه معاملات ملکی آمده است، در رابطه با وضعیت مسکن در رشت می گوید: حدود دوماه است بدنبال خانه ای با قیمت مناسب می گردیم زیرا صاحبخانه پول پیش را از ۴۵میلیون تومان به ۷۰تومان و اجاره خانه را از ۳۵۰هزار تومان به ۸۰۰هزار تومان افزایش داده است.

,

 

,

افزایش قیمت دلار و تورم چه تغییری در بنای اصلی یک ساختمان ایجاد کرده؟!

, افزایش قیمت دلار و تورم چه تغییری در بنای اصلی یک ساختمان ایجاد کرده؟!, افزایش قیمت دلار و تورم چه تغییری در بنای اصلی یک ساختمان ایجاد کرده؟!,

همسر او در ادامه با عصبانیت از رفتار غیرانسانی صاحب خانه، گفت: افزایش قیمت دلار و تورم و …همه درست ولی در بنای اصلی ساختمان تغییری ایجاده نشده! یک واحد در طبقه سوم بدون آسانسور و پکیج! بعضی ها نون در خون مردم می زنند و  می خورند و هیچ کس در این مملکت نیست به داد ما برسد!

,

 

,

پس انداز خرید خانه، زوج جوان در گرو پول پیش صابخانه

, پس انداز خرید خانه، زوج جوان در گرو پول پیش صابخانه, پس انداز خرید خانه، زوج جوان در گرو پول پیش صابخانه,

زهرا و همسرش را در بنگاهی دیگر می بینم، به نظر ۲۰تا ۲۵ساله هستند، “نادر” همسر “زهرا” می گوید: ۵سال است که ازدواج کرده ایم، سه ساله قبل با برنامه ریزی و پس انداز و وام حساب کرده بودیم که امسال یک خانه هرچند کوچک بخریم ولی همه پس انداز و وام مان را مجبور شدیم روی پول پیش خونه ای که در حاشیه‌شهر رشت قرار دارد بگذاریم تا صاحب خانه عذرمان را نخواهد!

,

“زهرا” به همسرش نگاه میکند و می گوید: همسرم لیسانس حقوق دارد و کارگر یک شرکت در شهرک صنعتی رشت است که به غیر از شرکت با اسنپ هم کار می کند، خودم هم مربی مهدکودک هستم، اگر تا ۵۰ساله آینده هیچ چیزی در طول ماه و سال نخوریم و نخریم باز با این وضعیت بعید می دانم هیچوقت بتوانیم خانه بخریم، می گوید و می خندد تا تلخی یه این واقعیت خاطر همسر جوانش را آزرده نسازد‌.

,

 

,

در ۷سال اخیر نه تولید مسکن داشتیم نه مسکن مهر تکمیل شد

, در ۷سال اخیر نه تولید مسکن داشتیم نه مسکن مهر تکمیل شد, در ۷سال اخیر نه تولید مسکن داشتیم نه مسکن مهر تکمیل شد,

“ع،پ” از بنگاه داران مسکن مهر رشت نیز در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه وضعیت مسکن در رشت فاجعه است اظهار کرد: ۷سال وزیر سابق راه و شهرسازی عباس آخوندی وضعیت مسکن مهر را رها کرد و همین عامل باعث افزایش تعداد متقاضیان و در نتیجه رشد سرسام آور مسکن مهر شد.

, ۸دی,

وی با بیان اینکه در طول سال های اخیر نه تولید مسکن داشتیم و نه زیرساخت های مسکن مهر در سطح کشور تکمیل شد، اضافه کرد: در منطقه متوسط شهر رشت یک واحد ۸۰متری از ۴۵میلیون تومان با اجاره ۵۰۰هزار تومان به ۸۵میلیون تومان پول پیش و اجاره بهاء ۷۰۰هزارتومان افزایش پیدا کرده است!

,

این بنگاه دار رشتی با بیان اینکه جریانات سیاسی بویژه انتخابات ریاست جمهوری در سال۱۴۰۰ برروی حرکت مسکن جریان دارد افزود: بساز بفروش ها حدود ۶ماه است که وارد کار شدند و سرسال  با تغییر دولت، مسکن نیز عرضه می شود.

,

وی با اشاره به طرح جدید مالیات بر خانه های خالی بیان کرد: اگر چنین طرح هایی پیش از این اجرا می شد این نیاز واقعی آحاد جامعه وارد بازار سرمایه داری نمی شد و سرمایه گذاران به سمت خرید مسکن و زمین نمی رفتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه