اخبار داغ

راه‌یابی حزب منحله مشارکت به ترکیه؛

تریبون تجزیه‌طلب کُرد در آناتولی/ تخطئه مقاومت برای اردوغان!

تریبون تجزیه‌طلب کُرد در آناتولی/ تخطئه مقاومت برای اردوغان!
جلالی‌زاده نماینده افراطی مجلس ششم که سابقه مواضع همدلانه با جریان‌های تجزیه‌طلب کُرد دارد به همراه چندایرانی دیگر در خبرگزاری دولتی ترکیه تلاش‌های محور مقاومت زیرسوال برده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، مدتی است که رسانه‌های ترکیه در موضوعات و رخدادهای ایران، یک مسیر پر تنش را طی می کنند. اغلب رسانه‌ها و خبرنگاران در این کشور، با انتشار اخبار و گزارش‌های تند علیه مواضع و موضوعات مختلف در کشورمان؛ حملات کلامی تندی انجام داده و حتی گاها پا روی خط قرمزهای تهران گذاشته‌اند و البته بعضا نیز با سپر رسانه‌های ایرانی مواجه شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هرچند این موضوع پیش از این مورد توجه کارشناسان رسانه‌ای بوده اما بهبود فضای رسانه‌ای بین دو کشور منوط به کنترل برخی اقداماتی است که توسط افراد و شخصیت‌های مختلف انجام شده و خوراک خبری برای مخالفین تهیه می‌کنند.

,

چندی پیش جلال جلالی‌زاده عضو موسس و شورای مرکزی حزب منحله مشارکت و عضو کنونی شورای مرکزی اتحاد ملت در میزگردی با خبرگزاری رسمی دولت ترکیه(آناتولی) اظهاراتی ضدایرانی و خلاف مصالح داشت.

,
 
,
, ,
 
,
مشرق در گزارشی یه اظهارات این فرد در میزگرد آناتولی پرداخت و نوشت: این فرد که از نمایندگان افراطی مجلس ششم در فراکسیون مشارکت بود، به عنوان استاد مطالعات اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه تهران در کنار رضا علیجانی(ضدانقلاب خارج نشین عضو نهضت آزادی) و فردی به نام خلیل محمدی در این میزگرد حضور داشته است.
,
 
,
جلالی زاده در سخنرانی خود راجع به تضاد و بن‌بست ادعایی سیاسی در ایران گفته است: "قانونگذاران نظام جمهوری اسلامی از روز اول به علت ناآگاهی و ترس از مخالفت برخی نهادها، قوانینی را تصویب کردند که امروزه ضعف و آثار منفی آنها در جامعه ایران مشاهده می‌شود. به‌خاطر حاکمیت دوگانه و و تضاد بین نهادهای مختلف شاهد خنثی‌سازی پتانسیل‌ها و عملکرد افراد هستیم. این امر موجب تضعیف جامعه ایران و عدم تحقق برنامه پیشرفت و توسعه کشورمان شده است."
,
 
,
, ,
 
,
در ادامه‌ی همین اظهارات خلیل محمدی دیگر ایرانی حاضر در نشست ضد ایرانی، گفته های جلالی زاده را تایید کرده و با اشاره به حواشی اظهارات دکتر جهانپور در مورد چین می گوید: وضع سیاست خارجی ایران نیز به این منوال است. برای نمونه، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران در پاسخ به خبرنگار «آناتولی» گفته بود که چین با ارائه آمار و مدارکی درباره کووید-19 شوخی تلخی با دنیا کرده است، اما چند ساعت بعد وزارت امور خارجه ایران به جای تایید او، به دفاع از طرف چینی می‌پردازد.
,
 
,
خلیل محمدی به راحتی اخراج گروه پزشکان بدون مرز را که بیشتر شبیه اکیپ جاسوسی بودند، به تناقض در رفتارهای دولتی در ایران نسبت می دهد.
,
 
,
جلالی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با صراحت جامعه ایران را یک جامعه "توده‌ای" و "عقب‌مانده" خوانده و می گوید: "تا زمانی که ما تجارب کشورهای دمکراتیک دنیا را در ایران اجرا نکنیم و به روش‌های توده‌ای متکی باشیم، موفق نخواهیم شد. از دیدگاه بنده، ایران هنوز جامعه توده‌ای و ایدئولوژی‌محور است. ما دارای نهادهای مدنی و احزاب و تشکل‌های مستقل نیستیم تا خردورزی، رابط بین ملت و دولت باشند."
,
 
,
, ,
 
,
جلالی‌زاده که سابقه اظهارات و مواضع همدلانه با جریان‌های تجزیه‌طلب کُرد داشته در خاک ترکیه و در حمایت از لشکرکشی‌های اردوغان به سوریه و همچنین زیرسوال بردن مجاهدت‌های مدافعان حرم در سوریه می‌گوید: "یک حکومت مدعی اسلام و حمایت از مستضعفان، حق ندارد پشتیبانی از دیکتاتوری که 500 هزار سوری را کشته و 9 میلیون نفر را آواره کرده است را توجیه کند. دخالت در کشورهای منطقه برای تبلیغ ایدئولوژی و گسترش مذهب در جهان معاصر، هرگز نتایج مثبتی برای ملت ایران نخواهد داشت. باید با ارائه خدمات علمی و کمک‌های بشردوستانه برای گسترش صلح و رفاه در منطقه تلاش کنیم، نه جنگیدن برای دیکتاتورها به بهانه جهاد."
,
 
,
اینگونه اظهارات که از زبان عضو افراطی حزب اتحاد ملت صادر شده و مورد حمایت آشکار و نهان دولت قرار دارد تاکنون با پیگیری نهادهای نظارتی مواجه نشده است.
,
 
,
اینکه اعضای احزاب مختلف و گروه‌های اصلاح‌طلب چون «اتحاد ملت» در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی مواضع ضدنظام می‌گیرند و در خبرگزاری رسمی یک کشور همسایه که در رقابت ایدئولوژیک و منطقه‌ای با ایران قرار دارد، اینچنین موضع مخالف می گیرند، جای تامل دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه