اخبار داغ

به دنبال نوسانات قیمت ها در بازار مطرح شد؛

راه اندازی بازارچه های تنظیم بازاری راهکار کنترل قیمت ها در کرمان/ مخالفت جدی اصناف با برپایی مراکز خرید شهرداری

راه اندازی بازارچه های تنظیم بازاری راهکار کنترل قیمت ها در کرمان/ مخالفت جدی اصناف با برپایی مراکز خرید شهرداری
گرانی های بی پایان کالاهای اساسی در استان کرمان مسئولان را بر آن داشته تا با هدف کنترل قیمت ها، بازارچه های تنظیم بازاری را در نقاط مختلف شهر احداث کنند اما در این بین مخالفت اصناف ادامه کار را دشوار می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، بازارچه های تنظیم بازاری در شهرهای مختلف همواره تاثیر بسیاری بر کنترل قیمت های کالاهای مختلف در بازار دارد، افراد سود جو همواره با فرصت طلبی قیمت های دلخواه خود را به مردم القا می کنند و راه اندازی این بازارچه ها می تواند به کوتاه شدن دست این افراد از جیب مردم کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

محمدرضا خوش کیش عضو هیئت مدیره سازمان میادین شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ۴۱ سال است که در تهران سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری در قالب بازارچه های مختلف در سطح شهر خدمات متعددی به مردم ارائه می دهد.

,

فعالیت ۲۵۷ بازارچه تنظیم بازاری در شهر تهران

, فعالیت ۲۵۷ بازارچه تنظیم بازاری در شهر تهران, فعالیت ۲۵۷ بازارچه تنظیم بازاری در شهر تهران,

وی افزود: بیش از ۲۵۷ میدان و بازارچه در شهر تهران به مردم خدمت رسانی می کنند و تقریبا روزی یک میلیون نفر از این بازارچه ها خرید می کنند.

,

عضو هیئت مدیره سازمان میادین شهرداری تهران ابراز کرد: از جمله مزایای این بازارچه می توان به دسترسی آسان مردم با کمترین فاصله از مراکز خرید اشاره کرد، لازم به ذکر است در این بازارچه ها اقلام اساسی مورد نیاز مردم نیز توزیع می شود.

,

خوش کیش عنوان کرد: معمولا نرخی که برای اقلام مختلف ارائه می شود نسبت به مناطق شمالی شهر تهران حدود ۵۰ درصد اختلاف قیمت دارد و مهم ترین مزیت این بازارچه ها یکسان بودن نرخ محصولات مختلف در کل تهران است.

,

وی یادآور شد: قیمت ها در تهران به عنوان الگو در غالب نقاط کشور قرار می گیرد، به عنوان مثال اگر قیمت مرغ در شهر تهران ۱۱ هزار تومان اعلام شود، در اکثر نقاط کشور مرغ با همین قیمت ارائه می شود.

,

توزیع محصولات بومی، اولویت اصلی بازارچه های تنظیم بازاری

, توزیع محصولات بومی، اولویت اصلی بازارچه های تنظیم بازاری, توزیع محصولات بومی، اولویت اصلی بازارچه های تنظیم بازاری,

عضو هیئت مدیره سازمان میادین شهرداری تهران بیان کرد: یکی دیگر از نکاتی که رعایت آن سبب جلب اعتماد مردم شده، رعایت اصول بهداشتی، نحوه ساختار بازارچه ها و نظارتی که بر آن ها وجود دارد، است.

,

خوش کیش تصریح کرد: با توجه به اینکه فاصله شهر کرمان تا تهران به نسبت زیاد است و حمل بار مشمول دریافت هزینه می شود، تلاش شده تا آن دسته از محصولاتی که قابلیت بهره برداری از استان را دارد در خود استان تامین شود.

,

وی گفت: محصولاتی که باید از شهرهای شمالی به استان کرمان انتقال داده شوند، هزینه حمل آن ها محدود شده و تنها ۵ درصد اختلاف قیمت با نرخ های بازارچه های تهران وجود خواهد داشت.

,

عضو هیئت مدیره سازمان میادین شهرداری تهران اذعان کرد: محصولات در بازارچه های تهران ارزان تر از محصولات موجود در عمده فروشی های کرمان است از این رو در نظر داریم تا الگویی همانند میدان تره بار و بازارچه های شهرداری تهران در شهر کرمان پیاده کنیم.

,

مافیای میدان تره بار کرمان مانع بزرگی برای کاهش قیمت محصولات مختلف

, مافیای میدان تره بار کرمان مانع بزرگی برای کاهش قیمت محصولات مختلف, مافیای میدان تره بار کرمان مانع بزرگی برای کاهش قیمت محصولات مختلف,

خوش کیش مطرح کرد: میدان تره بار شهر کرمان خصوصی شده و مافیا اجازه کاهش قیمت ها را نمی دهند، بنابراین در نظر داریم به اندازه مصرف استان ۲ بار انداز و چند حجره راه اندازی کرده تا بتوانیم از مراکز تولیدی کل کشور این اقلام را تهیه کنیم.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازارچه های شهرداری که قرار است در کرمان راه اندازی شود به صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شوند و کرمان جمعیت به نسبت کمی دارد، باید مزایای طرح به اندازه ای باشد که بتواند سبب جذب سرمایه گذار شود.

,

عضو هیئت مدیره سازمان میادین شهرداری تهران اظهار کرد: حداقل هزینه لازم برای راه اندازی هر بازارچه حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان است، در اجرای این بازارچه ها الگوی مشابه تهران اجرا می شود.

,

خوش کیش توضیح داد: زمانی که محصولات از محل تولید تامین و عرضه می شود، عملا دست دلالان کوتاه می شود و مردم با قیمت اصلی محصولات را خریداری می کنند در واقع دلال زمانی اجازه فعالیت پیدا می کند که عرضه کننده با قیمت مناسب وجود نداشته باشد.

,

فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف کننده فرصت شکل گیری دلالی را فراهم می کند

, فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف کننده فرصت شکل گیری دلالی را فراهم می کند, فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف کننده فرصت شکل گیری دلالی را فراهم می کند,

وی عنوان کرد: فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف کننده فرصت شکل گیری دلالی را فراهم می کند، در تهران این فاصله بین ۳ تا ۷ درصد است، در حالیکه این سود در کرمان برای میوه فروش ۲ برابر است.

,

عضو هیئت مدیره سازمان میادین شهرداری تهران یادآور شد: راه اندازی های بازارچه های شهرداری طبیعتا سبب اعتراض فروشندگان و انصاف می شود، در این شرایط باید مسئولان استانی کمک کرده و از ما حمایت کنند.

,

خوش کیش تاکید کرد: برای راه اندازی این بازارچه ها بخش خصوصی باید وارد میدان شود در غیر این صورت اگر تشکیل این بازارچه ها به عهده میوه فروشان سطح شهر گذاشته شود قطعا اهداف اجرایی این طرح محقق نمی شود.

,

تبعیت نرخ رسمی اساس فعالیت بازارچه های تنظیم بازاری

, تبعیت نرخ رسمی اساس فعالیت بازارچه های تنظیم بازاری, تبعیت نرخ رسمی اساس فعالیت بازارچه های تنظیم بازاری,

وی ابراز کرد: نرخ گذاری که در این بازارها انجام می شود بر اساس نرخ رسمی است، ما می توانیم ساختار را به گونه ای طراحی کنیم که قیمت تنها بین ۷ تا ۱۰ درصد با قیمت های تهران تفاوت داشته باشند.

,

عضو هیئت مدیره سازمان میادین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: یکی از طرح هایی که در این بازارچه ها ارائه می شود، عرصه غذاهای سالم است که می توان تاثیر زیادی در گسترش این بازارچه داشته باشد.

,

محمود ایرانمنش مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در ارتباط با راه اندازی بازارچه ها ۲ برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

,

وی افزود: در برنامه کوتاه مدت ۲ بازارچه به زودی در منطقه ابوذر با ۲۵ غرفه کار خود را آغاز می کند و دیگری بازارچه گنجعیلخان رو به روی یخدان مویدی است، که به زودی افتتاح می شوند.

,

بازارچه های تنظیم بازاری فرصت عرضه مستقیم محصولات به خریداران را مهیا می کند

, بازارچه های تنظیم بازاری فرصت عرضه مستقیم محصولات به خریداران را مهیا می کند, بازارچه های تنظیم بازاری فرصت عرضه مستقیم محصولات به خریداران را مهیا می کند,

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمان ابراز کرد: این بازارچه ها می توانند به خوبی بازار را تنظیم کرده و محصولات بدون دخالت واسطه ها مستقیما از تولیدکنندگان به دست مصرف کنندگان برسد.

,

ایرانمنش ادامه داد: در برنامه بلند مدت طرح راه اندازی بازارچه های شهرداری در ۵ نقطه شهر کرمان، در محله هایی که تراکم جمعیت بالایی دارند و فاصله بیشتری تا مرکز شهر دارند همچون شهرک الغدیر و بلوار پزشک راه اندازی می شوند.

,

وی تصریح کرد: زمین های این بازارچه ها خریداری شده و در حال جذب سرمایه گذار برای ساخت و بهره برداری از این بازارچه ها هستیم.

,

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمان  در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هدف از راه اندازی این بازارچه ها تنظیم بازار است در نتیجه محصولاتی که در این بازارچه ها به فروش می رسد، اختلاف قیمت حداقل ۱۵ درصد با بازار دارد.

,

تاسیس بازارچه های تنظیم بازاری با مخالفت اصناف شهر کرمان رو به رو می شود

, تاسیس بازارچه های تنظیم بازاری با مخالفت اصناف شهر کرمان رو به رو می شود, تاسیس بازارچه های تنظیم بازاری با مخالفت اصناف شهر کرمان رو به رو می شود,

به گزارش راه آرمان، استان کرمان در خیل استان هایی قرار می گیرد که هر کس با هر روشی که به آن علاقه مند است، اقدام به افزایش قیمت می کند و نظارت چندانی بر آن وجود ندارد.

,

در چنین شرایطی راه اندازی بازارچه های تنظیم بازاری می تواند کمک بزرگی به تثبیت قیمت ها شده و در نهایت سبب کاهش قیمت ها در تمامی بازارها می شود.

,

در این بین اصناف مختلف بزرگترین مانع راه اندازی این بازارچه ها محسوب می شوند چرا که پس از آن سود فروشندگان به طور قابل توجهی کاسته می شود.

,

شهرداری کرمان با همکاری سایر مسئولان استانی باید با اتخاذ سیاست های درست علاوه بر کاهش این تنش ها فرصت را برای راه اندازی هر چه سریع تر بازارچه های تنظیم بازاری فراهم کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه