اخبار داغ

نخست‌وزیر یونان:

ترکیه تهدیدی برای صلح در منطقه است

ترکیه تهدیدی برای صلح در منطقه است
نخست‌وزیر یونان در نشست خبری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، فعالیت‌های ترکیه در دریای مدیترانه را تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه تنش‌های اخیر سیاسی و دیپلماتیک آتن با آنکارا بر سر موضوعات مختلف، نخست‌وزیر یونان، ترکیه را تهدیدی برای صلح در منطقه غرب آسیا و شرق اروپا توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» میتسوتاکیس که به فلسطین اشغالی سفر کرده، طی نشست خبری بعد از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رفتار ستیزه‌جویانه ترکیه در شرق دریای مدیترانه را محکوم کرد.

, تایمز اسرائیل,

بر این اساس، وی با بیان اینکه در رایزنی‌ها با نتانیاهو، درباره نمونه‌هایی از رفتارهای تحریک‌آمیز و غیرقانونی ترکیه در شرق دریای مدیترانه صحبت کرده است، گفت:‌«ما این فعالیت[های] ترکیه را تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه می‌دانیم».

,

میتسوتاکیس همچنین از ترکیه به دلیل آنچه که «تاثیرات ثبات‌زدای ترکیه در ارتباط با مناسباتش با لیبی» خواند، انتقاد کرد.

,

در این نشست خبری اما نتانیاهو سعی کرد از صحبت کردن درباره ترکیه یا اشاره کردن به مواردی که نخست‌وزیر یونان از آن یاد کرد، اجتناب کند.

,

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان، به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می کنند.

,

پیشتر وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت با تصمیم یونان برای نصب فنس و دیوارها امنیتی در مرزهای دو کشور، تاکید کرده بود اجازه تغییر یکجانبه مرزهای مشترک را به این کشور نمی‌دهد.

,

یک وبگاه یونانی نیز چندی پیش مدعی شده بود طی روزهای گذشته در چند نوبت جنگنده های ارتش ترکیه با نقض حریم هوایی یونان بر فراز جزایر شرق دریای اژه پرواز کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه