اخبار داغ

لاوروف و بورل:

طرح اشغال، راهکار دو دولتی را به خطر می‌اندازد

طرح اشغال، راهکار دو دولتی را به خطر می‌اندازد
وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی درباره پیامدهای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، آن را تضعیف‌کننده راهکار دو دولتی توصیف کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری صحبت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لاوروف و بورل در این تماس تلفنی، گفتند که طرح اشغال اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند موج جدیدی ازخشونت‌ها در منطقه را کلید بزند.

, تاس,

لاوروف درباره گفت‌وگوی خود با این مقام اروپایی توضیح داد: «وضعیت [منطقه] طی دوره اخیر وخیم‌تر شده است. ما بر موضع مشترک خود، دیدگاه مشترک خود با اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اجرای طرح‌های الحاق اراضی فلسطینیان در کرانه باختری ابعاد راهکار دو دولتی را به خطر می‌اندازد، تاکید کردیم».

,

وی همچنین افزود که دو طرف موافق بودند که اجرای طرح اشغال، مجدداً منجر به «طغیان خطرناک خشونت در منطقه» می‌شود.

,

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

,

«جوئل سینگر» مشاور حقوقی پیشین کابینه رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده «توافقات اسلو» در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ روز گذشته هشدار داد  اشغال یکجانبه کرانه باختری، بر اساس بند ۳۱ از توافق موقت اسرائیل-تشکیلات در سال ۱۹۹۵، نقض توافقات اسلو محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه