اخبار داغ

به دنبال تشدید تنشها در شبه جزیره کره صورت گرفت؛

استقرار دوباره واحدهای جنگی کره شمالی در مناطق مرزیِ

استقرار دوباره واحدهای جنگی کره شمالی در مناطق مرزیِ
به دنبال تشدید تنشها در شبه جزیره کره، ستاد مشترک ارتش کره شمالی با بیان اینکه واحدهای نظامی خود را در مناطق غیرنظامی شده مرزی مستقر خواهد کرد اعلام کرد که همه رزمایشهای مرزی را هم دوباره از سر خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی ستاد مشترک ارتش این کشور از تصمیم پیونگ یانگ برای استقرار واحدهای نظامی در منطقه کوهستانی «کومگانگ» و همچنین در نزدیکی شهر صنعتی «کائه سونگ» برای مقابله با اقدامات احتمالی کره جنوبی خبر داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره شمالی طی بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد که پیونگ یانگ قصد دارد همه انواع رزمایشهای نظامی را در نزدیکی مرز دو کره از سر بگیرد. 

,

در این بیانیه آمده است، واحدهایی در سطح هنگ نظامی و واحدهایی با قدرت و ماموریت دفاعی در منطقه گردشگری کومگانگ و منطقه صنعتی کائه سونگ و مناطقی که تحت حاکمیت ماست مستقر خواهند شد. 

,

وی همچنین گفته است که پستهای پلیس که پیش از این طبق توافق نظامی دو کره برچیده شده بود دوباره برقرار خواهد شد و جبهه دریایی جنوب غرب و واحدهای جنگی در سرتاسر مرزها تقویت و همه رزمایشهای نظامی مرزی از جمله نیز از سر گرفته می‌شود.

,

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش داد که ژنرالهای عالی ستاد مشترک در اسرع وقت طرحهای بیشتری را در زمینه نظامی فراهم می‌کنند و آنها را برای تایید به کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کره ارجاع خواهند داد.

,

به دنبال تشدید تنشها در شبه جزیره کره بعد از افزایش فعالیتهای تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کره شمالی روز سه شنبه دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کشور در منطقه صنعتی کائه سونگ را منفجر کرد. 

,

, ,

 

,

بلافاصله پس از آن دولت و ارتش کره جنوبی ضمن انتقاد از این اقدام تاکید کردند که سئول در صورت نیاز به تهدیدات کره شمالی پاسخ جدی خواهد داد. 

,

«کیم یون گئون» معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت که تخریب دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره «انتظارات تمامی افرادی را نابود کرد که به توسعه روابط بین دو کره و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره امید داشتند».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه