اخبار داغ

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد:

لزوم اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارخانجات لبنی نیمه فعال و غیر فعال

لزوم اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارخانجات لبنی نیمه فعال و غیر فعال
علی بهنام فر با اشاره به اینکه طی سال های اخیر تعدادی از کارخانجات لبنی درخواست بازگشت به چرخه تولید را داشته اند، گفت: جهاد کشاورزی استان در همین رابطه توانست از محل منابع داخلی تکلیفی خود تسهیلاتی را برای تعدادی از این کارخانجات دریافت کند، با این وجود، به علت محدودیت منابع به تمامی این کارخانجات لبنی متقاضی در استان نتوانست تسهیلات اعطا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بهنام فر، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: عمر کارخانجات لبنی راه اندازی شده استان 19 ساله است که در حال حاضر تکنولوژی سیستم های این کارخانجات به روز نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

بهنام فر افزود: این در حالی است که بازگشت دوباره این کارخانجات به چرخه تولید به اعطای تسهیلات ارزان قیمت و به روز رسانی سیستم های این کارخانجات بستگی دارد.

,

وی با تاکید بر این نکته که طی سال های اخیر تعدادی از آنان درخواست بازگشت به چرخه تولید را داشته اند، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در همین رابطه توانست از محل منابع داخلی تکلیفی خود تسهیلاتی را برای تعدادی از این کارخانجات دریافت کند، با این وجود، به علت محدودیت منابع به تمامی این کارخانجات لبنی متقاضی در استان نتوانستیم تسهیلات اعطا کنیم.

,

وی گفت: مابقی کارخانجات لبنی استان را برای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید معرفی کردیم تا بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند اما چون آنها یکبار از تسهیلات ارزان قیمت این صندوق استفاده کرده بودند، طبق قانون نتوانستند دوباره از تسهیلات این صندوق بهره مند شوند.

,

بهنام فر افزود: با این وجود، استاندار کنونی خراسان شمالی با نامه نگاری خواستار شده که در صورت امکان تسهیلاتی برای تعمیر، توسعه و به روز رسانی این کارخانجات اعطا شود که هنوز به این مکاتبه پاسخی داده نشده است.

,

وی همچنین با اشاره به منابع عمومی در بودجه که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هر ساله در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد، اظهار کرد: درصورتیکه این سازمان اجازه دهد می توان این منابع عمومی پیش بینی شده در بودجه را در قالب صرف برای پرداخت بخشی از کارمزد بانکی مد نظر قرار داد تا بانک ها بتوانند تسهیلات ارزان قیمت را به مدیران این کارخانجات متقاضی تسهیلات بپردازند.

,

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: در سال های گذشته این رویه در استان تجربه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه